Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530D hihna poikki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 500sarjalainen
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 136
    • Seinäjoki

    E39 530D hihna poikki

    Aamulla napsahti ilmeisesti laturin hihna poikki startatessa. Ainakin akun kuva jäi mittaristoon palamaan.
    Oliko tuossa koneessa laturin kanssa samalla hihnalla myös ohjaustehostin ja vesipumppu? Ilmastointi on sitten erikseen omalla hihnalla?
    Mikäli näin on niin sitten sitä ei ajetakaan mihinkään vaan joutuu korjaamaan omalla pihalla.

    Muutenkin viime aikoina täristänyt normaalia enemmän sammuttaessa, onko siellä tullut joku vaimennin tiensä päähän ja tämä remmin katkeaminenkin on nyt sitten sen seurausta?
  • ockelbo4500
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 926
    • Sotkamo--Oulu

    #2
    Kyllä siinä vesipumppu hihnalla pyörii. tuosta linkistä voi kattoa vähän miten sen hihnan kuuluu siellä kiertää.



    Kannattaa kattoo siitä hihnasydeemistä kaikkien pyörien laakeroinnit ja sitten se kampiakselin hihnapyörä. Se on sellainen vaimenninmassapyörä, joka särkyessään saattaa kyllä aiheuttaa täristyksiä käyntiin.
    BMW E84 X1 18dXdrive -14

    Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
    Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
    Ex, E46 320 d Touring -01
    Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

    Comment

    • 500sarjalainen
      Bimmer Rookie
      • Jan 2009
      • 136
      • Seinäjoki

      #3
      OK, vielä tarkennuksena tuohon täristykseen eli käynti on kokoajan ollut tasaista kaikilla kierroksilla mutta sammuttaessa heilauttaa konetta mielestäni aiempaa enemmän.:think

      Comment

      • Jolli
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 2556
        • Virolahti

        #4
        Originally posted by 500sarjalainen View Post
        OK, vielä tarkennuksena tuohon täristykseen eli käynti on kokoajan ollut tasaista kaikilla kierroksilla mutta sammuttaessa heilauttaa konetta mielestäni aiempaa enemmän.:think
        Tukikumi(t) kaput
        Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

        Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
        PM tavoittaa, puhelimella ei.

        Comment

        • Bemmi_
          Newbiemmer
          • Jan 2015
          • 10
          • finland

          #5
          Aloittaja, loppuiko toi tärinäjuttu löytyikö joku ratkaisu? Mullakin meni hihna, kiristin ja rulla ja ne vaihdettiin. Auto pitää nyt enemmän ääntä, aluksi oli 0-10:stä 1 ja nyt 4-5 eli ero on huomattava... sama täällä, että auto tärähtää sammutusvaiheessa. Vikaa ei löytynyt vaikka yritettiin miten etsiä ja käytettiin jopa korjaamollakin sielläkään löydetty mitään ja sanoi ettei ois huolissaan äänestä. Ei tosin vilkassu tarkemmin katseli hihnaa ja kuunteli. Sanoi tosin ettei bmw miehiä ole ja ei tarkemmin osaa sanoa. Voi olla että kestää sisäänajaa uusi hihna ja osat jolloin äänikin vaimenee ja tärähdykset loppuu?

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10089
            • KVLA

            #6
            Originally posted by Bemmi_ View Post
            Voi olla että kestää sisäänajaa uusi hihna ja osat jolloin äänikin vaimenee ja tärähdykset loppuu?
            Et kai oikeasti usko,että uusi hihna aiheuttaa jotain tärähtelyä koneessa missään vaiheessa sen käydessä tai sammutuksessa?Sisäänajo hihnalle,heh.

            Kyllä se vika on ihan jossain muualla.Onko esimerkiksi nuo moottorin tukikumit/kumityynyt tutkittu huolella ja että niissä alipaineetkin vielä pysyy?Dampperi myös tutkittu ja ehjä?Entä onko autosi manuaali ja kaksoismassa vauhtis kunnossa?

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #7
              Eikös Bemmin auto ole yhä tuo 523i? Eli väärä viestiketju pohtia tätä, kun otsikko hämää antamaan diesel-moottorin vinkkejä (bensassa hydrauliset tyynyt).
              E39 528iA

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10089
                • KVLA

                #8
                Originally posted by TJJ View Post
                Eikös Bemmin auto ole yhä tuo 523i? Eli väärä viestiketju pohtia tätä, kun otsikko hämää antamaan diesel-moottorin vinkkejä (bensassa hydrauliset tyynyt).
                Jos näin,niin olet oikeassa.Otsikon mukaisesti itsekkin oletin kyseessä olevan "petrooli-version",kun täällä kyseltiin.Kun sigussa tai avattaressakaan ei ole autosta mitään...

                Comment

                • Bmw Dreamer
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 2762
                  • Kouvola

                  #9
                  Heh, multa meni tänään startatessa hihna poikki 530D:stä, miten nyt sattukin sitte joku muu kaivamaan ketjun esille.

                  Pitäis tutkia vähä ohjureita ja dampperi, missä kunnossa. Hassua, kun hihna itessään oli melkosen hyvässä kunnossa, vaikka ajettu kaiketi yli 140tkm, sama hihna oli vielä paikallaan mikä oli ostettaessa auto, oli vaan revenny poikki...
                  BMW 520d Touring '06 314tkm
                  BMW 530D Touring '99 552tkm
                  BMW 320da Touring '02 427tkm
                  Volvo V70 D5 '02
                  Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                  Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                  Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                  Case IH 5140 Maxxum

                  Comment

                  • BreeZi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2004
                    • 2371
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                    Heh, multa meni tänään startatessa hihna poikki 530D:stä, miten nyt sattukin sitte joku muu kaivamaan ketjun esille.

                    Pitäis tutkia vähä ohjureita ja dampperi, missä kunnossa. Hassua, kun hihna itessään oli melkosen hyvässä kunnossa, vaikka ajettu kaiketi yli 140tkm, sama hihna oli vielä paikallaan mikä oli ostettaessa auto, oli vaan revenny poikki...
                    Noiden urahihnojen vaihtovälihän taitaa pyöriä jossain 100tkm paikkeilla parhaimmissa...

                    Kiristäjä kannattaa ekana tsekkailla.
                    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                    - E- ja F- sarjan avaimet.
                    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                    .

                    Finmodi oy
                    050-3063926
                    [email protected]

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎