Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57 railpaine on epävakaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kye
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 320
    • Forssa

    M57 railpaine on epävakaa

    Autossani (530da -00 ei ole lastuja eikä muitakaan virityksiä) on seuraavanlainen vika:
    Jakokiskon paine heittelee tyhjäkäynnillä välillä 250-310, ohjelma pyytää 286:tta. Tasakaasulla n. 2000 kierrosta painepyynti on n. 400, paine heittelee n. 390-410 välillä. Mitä korkeammalle mennään kierroksissa niin tuo heittely pienenee. Railpaineeen maksimi pyynti on n. 1200 ja sinne se myös nousee. Satunnaisesti tuota paineen heittelyä ei ole. Jos railpaineanturin johdon ottaa irti käynti muuttuu huonommaksi. Autocomin testerillä, jolla olen tutkinut, ei pysty lukeen korjausarvoja suuttimilta. Ne on tutkittu toisaalla viime syksynä. Oli jo silloin tuota vikaa, korjausarvojen lukemista en tiedä, sanottiin vaan että ovat ok.

    Ahtopaine toimii ihan ok. Myös ilmamäärä on ok. Ilmamäärän maksimi pyynti on n. 900, mitattu maksimi n. 1100. Tyhjäkäynnillä pyynti n. 350 ja mitattu myös n. 350.

    Tuon vian huomaa lievänä hytkymisenä tyhjäkäynnillä, myös kiihdytyksissä 0-80:een tärisee välillä ei aina. Tasakaasulla ajettaessa auto on hiukan laiskan oloinen, hyytyy ylämäkiin loiviinkin, vauhti putoaa helposti 100- 80:een. Polttoainetta menee minusta n. 1 litra/100km liikaa. No nyt on kyllä kulutus on ihan valmistajan ilmoittaman mukainen 8.4l/100km seka-ajossa. Renkaat ovat 235/45/17. Monet vaan kehuu pääsevänsä paljonkin vähemmällä.
    - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
    - N42/46 jakopäät
    - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

    tied. 0407247465
  • Yltti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 2792
    • Kuopio suamen texas

    #2
    Paineen säätimen o-renkaat voisivat vuotaa. osa nro 27:

    1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
    F10 525d Xdrive comfort sitte
    Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
    www.rotator.fi

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #3
      Veikkaisin osaa 20 ennemminkin.

      Ps. Osanr:27 ei ole O-renkaita eikä se ole paineensäädin.
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • elreino
        Bimmer Rookie
        • Apr 2009
        • 90
        • s-joki

        #4
        tunuu että rail painetta puuttuu 100bar
        mistä tuommoiset pyynnit olet saanut
        ohessa rail paine kartta kartta
        Last edited by elreino; 24-05-2010, 04:18.

        Comment

        • kye
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 320
          • Forssa

          #5
          Nuo kaikki arvot mitä tuossa ekassa viestissäni on ovat peräisin Autocom-testeristä.

          Minulla on tuossa toinenkin samalla perustalla oleva diesel BMW. Se on 525D.
          Siinä tuo railpaine on tyhäkäynnillä n. 340 ja siinä paine ei heittele. Ajossa en ole tuota tutkinut.
          - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
          - N42/46 jakopäät
          - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

          tied. 0407247465

          Comment

          • kye
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 320
            • Forssa

            #6
            Olisiko jossain sitä vakio 530d railpainekarttaa?

            Eikö kukaan muu ole törmännyt tällaiseen vikaan?
            - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
            - N42/46 jakopäät
            - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

            tied. 0407247465

            Comment

            • elreino
              Bimmer Rookie
              • Apr 2009
              • 90
              • s-joki

              #7
              Originally posted by kye View Post
              Olisiko jossain sitä vakio 530d railpainekarttaa?

              Eikö kukaan muu ole törmännyt tällaiseen vikaan?
              mielestäni juuri sellaisen laitoin :think
              ei mun kaikki kartat ole tuunattuja vakioitakin löytyy

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                #8
                Onko suuttimien ohivuodot testattu? Mitenkäs siirtopaine käyttäytyy? Jos rail-paineanturin piuha on irrotettu, niin paineanturi ja se liitin on poissuljettu. Eli näillä lähtötiedoilla tuo Rahun mainitsema painesäädin on todennäköisin vikapaikka.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • kye
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 320
                  • Forssa

                  #9
                  Siirtopaine on ok. Ohivuotoja ei ole suuttimista mitattu, lähtee hyvin käyntiin. Ei herjaa railpaineen hitaasta noususta. Tuo herja tulee käsittääkseni silloin jos vuotaa paluupuolelle. Kyllä olen testannut Railpaineanturi johto irroitettuna. Käynti menee huomattavasti huonommaksi. Oma käsitykseni on, että kun se ei saa tuota paineenmittaustietoa kun johto on irki järjestelmä ei osaa korjata/vähentää tuota paineen heittely. Olenko ihan metsässä?

                  En nyt muista mikä on tuo virallinen mittattava suure, mutta arvo on n. 680-700mA tyhjäkäynnillä. Tuo arvo heittelee samaa tahtia tuon railpaineen heittelyn kanssa.
                  - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
                  - N42/46 jakopäät
                  - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

                  tied. 0407247465

                  Comment

                  • kye
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2008
                    • 320
                    • Forssa

                    #10
                    No niin nyt on tuo paineensäädin vaihdettu ja ongelma on ainakin nyt poissa.
                    Railpaine on tyhjäkäynnillä tasainen 286. Paikallaan kun antaa kaasua 2000 kierrosta paine on 460 luokkaa. Ikävä ajossa kaasupolkimeen tuntuva tärinä on poissa. No vielä ei ole ajoa takana kuin muutama kymmenen kilometriä. Tämä oli se alkuperäinen vika jonka halusin kitkeä pois. Moottorin käyntiäänikin muuttui äkkiseltään pehmeämksi. Toivottavasti vielä kulutuskin muuttuu pienemmäksi.

                    Paikallisessa Bosch-liikkeessä tuon säätimen ovh olisi ollut 511€. Onneksi sen sai n. 1/3 hinnalla Saksasta.
                    - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
                    - N42/46 jakopäät
                    - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

                    tied. 0407247465

                    Comment

                    • kye
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2008
                      • 320
                      • Forssa

                      #11
                      Nyt ajettu 1. tankillinen säätimen vaihdon jälkeen. Nyt on laskettu kulutus 7.4l/100km. Tuo on seka-ajon kulutus samanlaista joilla aiemmin kuluttanut yli 8l/100km.
                      - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
                      - N42/46 jakopäät
                      - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

                      tied. 0407247465

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎