Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kennon flekti ei pyöri E39 -03

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • niko-77
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2009
    • 200
    • Espoo

    Kennon flekti ei pyöri E39 -03

    Terve!

    Huomasin että flekti ei lähde liikkeelle ollenkaan missään tilanteessa vaikka oisi kuinka kuuma, auto puhaltaa kyllä hyvän kylmää ilmaa. Katsoin sen F75 sulakkeen ja ehjä oli. mistä kannattais lähtee asiaa purkaa, onko anturivika vai meneekö koko laite uusiksi?!
    Last edited by niko-77; 12-06-2010, 01:16.
  • peto2
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 8274
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by niko-77 View Post
    Terve!

    Huomasin että flekti ei lähde liikkeelle ollenkaan missään tilanteessa vaikka oisi kuinka kuuma, auto puhaltaa kyllä hyvän kylmää ilmaa. Katsoin sen F75 sulakkeen ja ehjä oli. mistä kannattais lähtee asiaa purkaa, onko anturivika vai meneekö koko laite uusiksi?!
    muistaakseni joku joskus mainitsi että siinä flektissä on itsessään säätöyksikkö kierrosnopeuden säätöä varten ja tuo säätöyksikkö saattais vioittua :think
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Clavurion
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 9159
      • Oulu

      #3
      Se flekti on tosiaan PWM:llä ohjattu ja pyörimisnopeuden säätöelektroniikka flektin rungossa. Monesti antaa suoraan vikakoodinkin siitä flektistä, jos on pois pelistä. Diagnostiikalla flektin saa aktivoitua moottorinohjauksen kautta, niin saa testattua toiminnan.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • niko-77
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2009
        • 200
        • Espoo

        #4
        Originally posted by Clavurion View Post
        Se flekti on tosiaan PWM:llä ohjattu ja pyörimisnopeuden säätöelektroniikka flektin rungossa. Monesti antaa suoraan vikakoodinkin siitä flektistä, jos on pois pelistä. Diagnostiikalla flektin saa aktivoitua moottorinohjauksen kautta, niin saa testattua toiminnan.
        Terve!

        Sain oman inpan eilen toimii ja äsken ekan kerran luin vikakoodit itse, aiemmin kävin dunkyn luona lukemassa! Sieltä tosiaan löyty koodi flektistä joka oli tällainen:

        1152 Electric Fan

        anti-lock detection
        control circuit or short circuit positive B-

        Mitäs tää niinku meinaa?!

        Comment

        • Clavurion
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 9159
          • Oulu

          #5
          Kokeile aktivoida sitä flektiä INPAlla.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • niko-77
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2009
            • 200
            • Espoo

            #6
            Originally posted by Clavurion View Post
            Kokeile aktivoida sitä flektiä INPAlla.
            Moi!

            Mites se niinku tehdään, pitääkö auto olla käynnissä?!

            Comment

            • Clavurion
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 9159
              • Oulu

              #7
              Muistakseni moottorinohjaukseen sisään ja sieltä "Activate" pitäisi löytyä electric fan ja sitä saa sitten ohjattua x%. Normaaliin tapaan virrat 2-asennossa, ei käynnissä.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • niko-77
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2009
                • 200
                • Espoo

                #8
                Originally posted by Clavurion View Post
                Muistakseni moottorinohjaukseen sisään ja sieltä "Activate" pitäisi löytyä electric fan ja sitä saa sitten ohjattua x%. Normaaliin tapaan virrat 2-asennossa, ei käynnissä.
                Kävin äsken yrittää pyörittää flektiä, annoin % 10 ja 90 välillä ja ekan kerran annoin 15% ja flekti nytkähti, ei eloa sen jälkeen!

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by niko-77 View Post
                  Kävin äsken yrittää pyörittää flektiä, annoin % 10 ja 90 välillä ja ekan kerran annoin 15% ja flekti nytkähti, ei eloa sen jälkeen!
                  Kuolleeltahan tuo flekti vaikuttaa. Aktivoidessa sitä voi koittaa hieman avittaa liikkeelle, jos on jumahtanut. Pyöriikö se muuten vapaasti, kun käsin jollain pyörittää?
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • niko-77
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2009
                    • 200
                    • Espoo

                    #10
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Kuolleeltahan tuo flekti vaikuttaa. Aktivoidessa sitä voi koittaa hieman avittaa liikkeelle, jos on jumahtanut. Pyöriikö se muuten vapaasti, kun käsin jollain pyörittää?
                    Kaveri oli auttamassa ja koitti antaa kepillä vauhtia sille ku luin jostain topicista että jollain toimi vain auttamalla, yks heppu viittas anturiin joka on ilmastoinnin putkien haarassa joka juttelee muka flektin kanssa. Mitattiin vielä sulakekkin ehjäksi. Pyörii sormellakin kun koitin!

                    Comment

                    • erkkap
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2007
                      • 43
                      • Suomenniemi

                      #11
                      Sama vika viime kesänä. Muutaman kerran aina nytkähti, sattoi pyörähtää vikasuuntaan. Flektin vaihto auttoi asiaan. Vanha flekti on tuolla korjausjonossa, täytyy yrittää korjata.

                      Comment

                      • niko-77
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2009
                        • 200
                        • Espoo

                        #12
                        Pitääkö uus flekti koodata, tiedän jo et vaihto on jo aika säätö! Onko mitään keinoa ottaa flektiä irti ilman puskurin irroitusta?! Voiko niitä korjata jotenkin, käsitin et vanhempiin voi vaihtaa vastuksia mut mun auto on tullut 12/03 ulos!

                        Comment

                        • Clavurion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 9159
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by niko-77 View Post
                          yks heppu viittas anturiin joka on ilmastoinnin putkien haarassa joka juttelee muka flektin kanssa.
                          Ilmastoinnin paineanturi vaikuttaa toki siihen, miten IHKA antaa flektin aktivointikäskyä DDE:lle. Itse flektin ohjaus tulee DDE:ltä suoraan flektille.

                          Originally posted by niko-77 View Post
                          Pitääkö uus flekti koodata, tiedän jo et vaihto on jo aika säätö! Onko mitään keinoa ottaa flektiä irti ilman puskurin irroitusta?! Voiko niitä korjata jotenkin, käsitin et vanhempiin voi vaihtaa vastuksia mut mun auto on tullut 12/03 ulos!
                          Ei tarvi mitään koodauksia. Ei siinä taida olla muuta vaihtoehtoa kuin puskurin irrotus. Ei ole missään tullut vastaan onnistunutta korjausta näille PWM-flekteille.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • niko-77
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2009
                            • 200
                            • Espoo

                            #14
                            Terve taas!

                            Kuormittaako flektin puuttuminen pelistä viskoa volvomaiseen huminaan asti?
                            Vaihdettiin vähän aikaa sitten uusi meylen visko, silloin alkoi humisee aina heti kun auto lämpes. Sit sain takuuseen uuden samanlaisen ja humina on jatkunut samanlaisena kun moottori on lämminnyt. Ulkolämpötilan ollessa alle 10 as. ni silloin ei humise. Kummatkaan Uudet viskot ei kyllä pysähtyneet uutenakaan moottorin ollessa kylmänä millään välineellä! Nyt on orkkisvisko tilauksessa!
                            Last edited by niko-77; 14-06-2010, 20:16. Reason: kirjoitus virhe!

                            Comment

                            • Terou
                              BTCF Member
                              • May 2005
                              • 791
                              • Tampere

                              #15
                              Itselläni oli flekti poissa pelistä pari vuotta ja kesällä aina kuumalla säällä hetken paikallaan olon jälkeen oli viskon humina melkoinen...eli kyllä se sitä johtuu. Uutta flektiä vaan. Nuo taitaa olla kulutuskamaa, ostin auton 90tkm ajettuna ja silloin jo oli flekti pimeänä. Parin tunnin vaihtohomma oli ensikertalaiselta.
                              E46 M3 perän lukkoyksikkö
                              Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                              www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎