En oikein löytänyt haulla keltään ihan vastaavaa vikaa joten päätin ottaa iahn uuden threadin.
Eli E39 525D -02 ajettu 165 tkm tekee toisinaan sellaista, että kiihdyttäessä veto ei ole "tasainen" vaan hieman nykii jossain 1000-3000 kierroksen välissä. Nykiminen ei ole sellaista terävää, vaan enemmän sellaista aaltoilua. Kun yli kahen puolen-kolmen tonnin pääsee (noin) niin silloin tasoittuu, vetää neljään tonniin saakka kyllä kirkkaasti.
Tulee mieleen vanha viistonninen voorti (raktori) Simmsin rivipumpulla, mäessä kun vedättää syöttö auki niin säädin aina heräilee ja antaa lisää kakkua ja sitten taas vähän pudottaa kierroksia.
Voisiko olla jokin anturivika tai muu jumiutuminen, tasakaasulla ei nyi eikä aaltoile millään kierroksilla, vetää mäet ja muut ilman ongelmia. Ja tehot tuntuu olevan tallella, voimasavuakin tulee pitkän tasakaasuilun jälkeen pieni pölläys, kuitenkin vain n. 10% 525TDSn vastaavasta pilvestä.
Jotenkin 525D tuntuu ylävireisemmältä kuin vanha TDS, sellaista maansiirtokonemaista vetoa ei ole alhaalla.
Eli E39 525D -02 ajettu 165 tkm tekee toisinaan sellaista, että kiihdyttäessä veto ei ole "tasainen" vaan hieman nykii jossain 1000-3000 kierroksen välissä. Nykiminen ei ole sellaista terävää, vaan enemmän sellaista aaltoilua. Kun yli kahen puolen-kolmen tonnin pääsee (noin) niin silloin tasoittuu, vetää neljään tonniin saakka kyllä kirkkaasti.
Tulee mieleen vanha viistonninen voorti (raktori) Simmsin rivipumpulla, mäessä kun vedättää syöttö auki niin säädin aina heräilee ja antaa lisää kakkua ja sitten taas vähän pudottaa kierroksia.
Voisiko olla jokin anturivika tai muu jumiutuminen, tasakaasulla ei nyi eikä aaltoile millään kierroksilla, vetää mäet ja muut ilman ongelmia. Ja tehot tuntuu olevan tallella, voimasavuakin tulee pitkän tasakaasuilun jälkeen pieni pölläys, kuitenkin vain n. 10% 525TDSn vastaavasta pilvestä.
Jotenkin 525D tuntuu ylävireisemmältä kuin vanha TDS, sellaista maansiirtokonemaista vetoa ei ole alhaalla.