Auto on -99 vuosimallin 530d jolla ajettu 405000km, turboa ei ole vaihdettu koskaan ja ongelma on seuraavanlainen:
Tehot katoaa ajossa satunnaisesti ja silloin kun katoaa niin katoaa aivan totaalisesti! Tehojen katoaminen ei ole riippuvainen kierrosluvusta, välillä katoaa aivan alle 2000rpm eikä ota kierroksia siitä ylöspäin, välillä taas vetää aivan normaalisti 4000rpm asti ja siellä tehot katoaa kerralla, välillä sitten pelaa aivan normaalisti. Vetää hyvin ja kiertää tappiin asti!
Turbon epäilin olevan lopun edellä mutta tänään kun luin INPA:lla vikamuistin niin sinne oli kirjautunut seuraavaa:
RESULT: 3 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
13573 glow device
Error frequency : 255
Logistic counter: 39
Error occured 1. times at:
Engine speed 749.25 1/min
Coolant temperature 31.34 Grad C
Einspritzmenge 14.85 mm^3
RPC rail pressure 319.28 bar
Fehler aufgetreten bei 392700.00 km
Error occured 2. times at:
Engine speed 749.25 1/min
Coolant temperature 27.24 Grad C
Einspritzmenge 11.78 mm^3
RPC rail pressure 331.33 bar
Fehler aufgetreten bei 392720.00 km
Error occured 3. times at:
Engine speed 749.25 1/min
Coolant temperature 12.91 Grad C
Einspritzmenge 13.82 mm^3
RPC rail pressure 325.30 bar
Fehler aufgetreten bei 405090.00 km
Error present
Sporadic error
Glow system - Glow-plug or Glow-plug relay
Errorcode: 35 05 27 FF 7C 80 1E 6A 1D 35 99 66 80 1E 64 17
37 99 68 80 1E 4F 1B 36 9E
-------------------------------------------------------------
1024 Exhaust-gas recirculation or exhaust-gas recirculation actuator
Error frequency : 82
Logistic counter: 36
Error occured 1. times at:
Engine speed 1673.33 1/min
Coolant temperature 81.86 Grad C
Einspritzmenge 14.34 mm^3
RPC rail pressure 421.69 bar
Fehler aufgetreten bei 393720.00 km
Error occured 2. times at:
Engine speed 1773.23 1/min
Coolant temperature 82.54 Grad C
Einspritzmenge 12.29 mm^3
RPC rail pressure 457.83 bar
Fehler aufgetreten bei 402370.00 km
Error occured 3. times at:
Engine speed 1873.13 1/min
Coolant temperature 82.54 Grad C
Einspritzmenge 10.24 mm^3
RPC rail pressure 457.83 bar
Fehler aufgetreten bei 405140.00 km
Error not present
Sporadic error
neg. deviation / Air mass to big
Errorcode: 04 00 24 52 F8 20 43 B4 1C 46 99 CC 20 47 B5 18
4C 9D 2D 20 4B B5 14 4C 9E
-------------------------------------------------------------
1152 Electric fan
Error frequency : 255
Logistic counter: 35
Error occured 1. times at:
Engine speed 2522.48 1/min
Coolant temperature 38.85 Grad C
Supply voltage 13.89 V
duty factor 4.73 %
Fehler aufgetreten bei 402250.00 km
Error occured 2. times at:
Engine speed 749.25 1/min
Coolant temperature 62.06 Grad C
Supply voltage 14.00 V
duty factor 7.88 %
Fehler aufgetreten bei 402900.00 km
Error occured 3. times at:
Engine speed 1948.05 1/min
Coolant temperature 79.13 Grad C
Supply voltage 13.89 V
duty factor 4.73 %
Fehler aufgetreten bei 405120.00 km
Error not present
Sporadic error
Controll circuit or short circuit to positive BErrorcode:
04 80 23 FF F8 08 65 75 78 0C 9D 21 08 1E 97 79
14 9D 62 08 4E B0 78 0C 9E
================================================== ===========
Tuo keskimmäinen vikakoodi on ilmeisesti se mikä aiheuttaa tehojen katoamisen, pakokaasujen takaisinkierrätykseenhän tuo liittyy mutta mikä tuollaisen vikakoodin ja sitäkautta tehojen totaalikatoamisen aiheuttaa?
MAF on vaihdettu muistaakseni ~50tkm sitten!
Olisin kovasti kiitollinen jos joku osaisi kertoa mistä lähden vikaa hakemaan ja voiko turbo aiheuttaa jotain kautta välillisesti tuollaista vikakoodia?
Tehot katoaa ajossa satunnaisesti ja silloin kun katoaa niin katoaa aivan totaalisesti! Tehojen katoaminen ei ole riippuvainen kierrosluvusta, välillä katoaa aivan alle 2000rpm eikä ota kierroksia siitä ylöspäin, välillä taas vetää aivan normaalisti 4000rpm asti ja siellä tehot katoaa kerralla, välillä sitten pelaa aivan normaalisti. Vetää hyvin ja kiertää tappiin asti!
Turbon epäilin olevan lopun edellä mutta tänään kun luin INPA:lla vikamuistin niin sinne oli kirjautunut seuraavaa:
RESULT: 3 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
13573 glow device
Error frequency : 255
Logistic counter: 39
Error occured 1. times at:
Engine speed 749.25 1/min
Coolant temperature 31.34 Grad C
Einspritzmenge 14.85 mm^3
RPC rail pressure 319.28 bar
Fehler aufgetreten bei 392700.00 km
Error occured 2. times at:
Engine speed 749.25 1/min
Coolant temperature 27.24 Grad C
Einspritzmenge 11.78 mm^3
RPC rail pressure 331.33 bar
Fehler aufgetreten bei 392720.00 km
Error occured 3. times at:
Engine speed 749.25 1/min
Coolant temperature 12.91 Grad C
Einspritzmenge 13.82 mm^3
RPC rail pressure 325.30 bar
Fehler aufgetreten bei 405090.00 km
Error present
Sporadic error
Glow system - Glow-plug or Glow-plug relay
Errorcode: 35 05 27 FF 7C 80 1E 6A 1D 35 99 66 80 1E 64 17
37 99 68 80 1E 4F 1B 36 9E
-------------------------------------------------------------
1024 Exhaust-gas recirculation or exhaust-gas recirculation actuator
Error frequency : 82
Logistic counter: 36
Error occured 1. times at:
Engine speed 1673.33 1/min
Coolant temperature 81.86 Grad C
Einspritzmenge 14.34 mm^3
RPC rail pressure 421.69 bar
Fehler aufgetreten bei 393720.00 km
Error occured 2. times at:
Engine speed 1773.23 1/min
Coolant temperature 82.54 Grad C
Einspritzmenge 12.29 mm^3
RPC rail pressure 457.83 bar
Fehler aufgetreten bei 402370.00 km
Error occured 3. times at:
Engine speed 1873.13 1/min
Coolant temperature 82.54 Grad C
Einspritzmenge 10.24 mm^3
RPC rail pressure 457.83 bar
Fehler aufgetreten bei 405140.00 km
Error not present
Sporadic error
neg. deviation / Air mass to big
Errorcode: 04 00 24 52 F8 20 43 B4 1C 46 99 CC 20 47 B5 18
4C 9D 2D 20 4B B5 14 4C 9E
-------------------------------------------------------------
1152 Electric fan
Error frequency : 255
Logistic counter: 35
Error occured 1. times at:
Engine speed 2522.48 1/min
Coolant temperature 38.85 Grad C
Supply voltage 13.89 V
duty factor 4.73 %
Fehler aufgetreten bei 402250.00 km
Error occured 2. times at:
Engine speed 749.25 1/min
Coolant temperature 62.06 Grad C
Supply voltage 14.00 V
duty factor 7.88 %
Fehler aufgetreten bei 402900.00 km
Error occured 3. times at:
Engine speed 1948.05 1/min
Coolant temperature 79.13 Grad C
Supply voltage 13.89 V
duty factor 4.73 %
Fehler aufgetreten bei 405120.00 km
Error not present
Sporadic error
Controll circuit or short circuit to positive BErrorcode:
04 80 23 FF F8 08 65 75 78 0C 9D 21 08 1E 97 79
14 9D 62 08 4E B0 78 0C 9E
================================================== ===========
Tuo keskimmäinen vikakoodi on ilmeisesti se mikä aiheuttaa tehojen katoamisen, pakokaasujen takaisinkierrätykseenhän tuo liittyy mutta mikä tuollaisen vikakoodin ja sitäkautta tehojen totaalikatoamisen aiheuttaa?
MAF on vaihdettu muistaakseni ~50tkm sitten!
Olisin kovasti kiitollinen jos joku osaisi kertoa mistä lähden vikaa hakemaan ja voiko turbo aiheuttaa jotain kautta välillisesti tuollaista vikakoodia?
Comment