Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 perus settiä ABS+LUISTONESTO+EML+MOOTTORIVIKAVALO

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kärnä
    Newbiemmer
    • Sep 2009
    • 6
    • Espoo

    e39 perus settiä ABS+LUISTONESTO+EML+MOOTTORIVIKAVALO

    Nonni taas ilmesty uusia ongelmia mun e39 523iA -99ssä. Tää on varmaan joku maanantai malli kun ei ole ensinmäiset viat listalla ja ajettu auto on vain 180tkm mutta asiallisille vinkeille olisi tarvetta. Bemu temppuilee näin: ABS+luistonesto valot palaa, vikakoodinluennassa tulee valve relay faulty ainoastaan, on kokeiltu toisella ohjainyksiköllä eikä auta, on kokeiltu mun ohjainyksikkö toisessa e39 ja toimi eli se se ei luultavasti ole kuten on tapana olla, ei valita antureista tai vastaavaa, bemu oy:n mielestä ABS releet vaihtoon mutta ei ole tietoa missä ne autossa sijaitsee? Tietääkö kukaan?

    Uusin vika on että starttaessa melkein aina kylmänä niin moottorinvikavalo ja EML valot jää palamaan ja kone käy tosi himmeästi sillä tavalla että ei kierrä ja kierrokset pomppii ja pitää sellaista ääntä että luulisi että kone kävisi neljällä tai viidellä sylinterillä. Nå jos sammuttaa ja antaa vähän aikaa moottorin olla niin uudelleenkäynnistäessä moottori starttaa ja käy ihan normaalisti taas ja seuraavana aamuna taas sama ongelma. Vikakoodien mukaan kaasupolkimen asentotunnistin/anturi, mua mietityttää vain se että miksi se tunnistin aiheuttaisi sen että moottori käy noin epätasaisesti ehkä 40hevosvoimia puskien? Onko kellään infoa että miten se on mahdollista? Olenko epäammattilainen kun mekaanisesti kun asiaa miettii niin tulee sellainen fiilis että kaasupolkimen asento tunnistin vialla moottorinohjaus ei tiedä paljon kaasuu pitäisi antaa mutta rajoittaa tehoa? miksi??
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    #2
    Sähköinen kaasuläppä rikki, tai paha imuvuoto. Ei auta muu kuin ruveta purkamaan ja tutkimaan asiaa.
    Moottorin vikavalon palaessa moottorissa on hätäohjelma päällä, eli se siellä niitä tehoja rajoittaa.

    Comment

    • Kärnä
      Newbiemmer
      • Sep 2009
      • 6
      • Espoo

      #3
      Originally posted by superb View Post
      Sähköinen kaasuläppä rikki, tai paha imuvuoto. Ei auta muu kuin ruveta purkamaan ja tutkimaan asiaa.
      Moottorin vikavalon palaessa moottorissa on hätäohjelma päällä, eli se siellä niitä tehoja rajoittaa.
      Sähköinen kaasuläppä... Moottorinohjaus sen ohjaa? Voisko kaikki härdellit johtua siitä että moottorinohjausboxissa olisi häikkää? Tuli just mietittyy että moottorinohjaushan ohjaa absia ja luistonestoa kanssa. Mistä luistonesto tehoja rajoittaa? sähköisestä kaasuläpästä?

      Comment

      • superb
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 2827

        #4
        Tuskin on moottorinohjaus rikki... joo se kaasuläppä hoitaa myös ASC:n hommat.

        Comment

        • Kärnä
          Newbiemmer
          • Sep 2009
          • 6
          • Espoo

          #5
          Originally posted by superb View Post
          Tuskin on moottorinohjaus rikki... joo se kaasuläppä hoitaa myös ASC:n hommat.
          Asia selvä, kiitos

          Comment

          • Kärnä
            Newbiemmer
            • Sep 2009
            • 6
            • Espoo

            #6
            Originally posted by Kärnä View Post
            Asia selvä, kiitos
            Onko kellään ollut samanlainen abs ongelma ku mulla ettei vikaa löydy? ja jos löyty niin mistä??

            Comment

            • Janzki
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 4947
              • Lohja

              #7
              Vastaavaa tavattu aikoinaan yhdessä 300-sarjalaisessa..vika löytyi abspumpusta..Korjaamaton paikkakin vielä oli ja vaihtaahan se piti.
              Oireili juuri siten että abs oli pois pelistä, samoin luistonesto.
              Vikakoodeja ei suostunut antamaan minkäänlaisia.
              Sähköposti.
              IG: janzki_

              Comment

              • fastandfurious
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 1731
                • Tampesteri

                #8
                itsellä oli 330i:ssä viimekesänä ihan samat oireet ja valoshowt. Tokeni kaasaläppä systeemin vaihdolla.:think
                ---------------------------------------------------
                E91 325d M-Sport
                ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                Comment

                • Metso
                  Newbiemmer
                  • Jun 2010
                  • 28
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by Kärnä View Post
                  Nonni taas ilmesty uusia ongelmia mun e39 523iA -99ssä. Tää on varmaan joku maanantai malli kun ei ole ensinmäiset viat listalla ja ajettu auto on vain 180tkm mutta asiallisille vinkeille olisi tarvetta. Bemu temppuilee näin: ABS+luistonesto valot palaa, vikakoodinluennassa tulee valve relay faulty ainoastaan, on kokeiltu toisella ohjainyksiköllä eikä auta, on kokeiltu mun ohjainyksikkö toisessa e39 ja toimi eli se se ei luultavasti ole kuten on tapana olla, ei valita antureista tai vastaavaa, bemu oy:n mielestä ABS releet vaihtoon mutta ei ole tietoa missä ne autossa sijaitsee? Tietääkö kukaan?

                  Uusin vika on että starttaessa melkein aina kylmänä niin moottorinvikavalo ja EML valot jää palamaan ja kone käy tosi himmeästi sillä tavalla että ei kierrä ja kierrokset pomppii ja pitää sellaista ääntä että luulisi että kone kävisi neljällä tai viidellä sylinterillä. Nå jos sammuttaa ja antaa vähän aikaa moottorin olla niin uudelleenkäynnistäessä moottori starttaa ja käy ihan normaalisti taas ja seuraavana aamuna taas sama ongelma. Vikakoodien mukaan kaasupolkimen asentotunnistin/anturi, mua mietityttää vain se että miksi se tunnistin aiheuttaisi sen että moottori käy noin epätasaisesti ehkä 40hevosvoimia puskien? Onko kellään infoa että miten se on mahdollista? Olenko epäammattilainen kun mekaanisesti kun asiaa miettii niin tulee sellainen fiilis että kaasupolkimen asento tunnistin vialla moottorinohjaus ei tiedä paljon kaasuu pitäisi antaa mutta rajoittaa tehoa? miksi??
                  Itellä e39 525i -02:ssa palanu just samat valot vaihtelevasti eli EML ja moottorin vikavalo sekä ABS ja luistonesto.. Kesällä vaihdettiin kaasuläppä, kun siinä oli mekaaninen vika testerin mukaan ja olihan siinä, se ei sulkeutunut täysin. Mutta valot pitää edelleenkin omaa "diskoaan" mittaristossa. Kuulemma jollakin sarjanumerovälillä ollut moottorin johtosarjavikaa. Odottelen yhä, löytyiskö jostain se tieto siitä sarjanumerovälistä, niin tietäis koskeeko omaa kärryä? Ei viittis kaikkia ohjausboxeja vaihtaa turhaan, jos ei niis olekaan vikaa.
                  **********************************
                  Ex:E39 530 iA touring M-Sport Topas Blau -02
                  Ex:E39 525 iA touring M-Sport Black Sapphire Metallic -03
                  Ex:E39 525 dA sedan M-Sport Carbon Schwarz -03
                  Ex: E39 525 i sedan Topas Blau -02

                  Comment

                  • iikori
                    Bimmer Rookie
                    • May 2003
                    • 122
                    • Espoo

                    #10
                    Mulla kans herjaa abs valve relaytä testeri. Ja häiriövalot syttyy kun luistoneston tarviaisi toimia. Sammuttaessa auton valot sammuu... Itse olen kanssa pähkäillyt että onko johtosarjassa, abs:n elektroniikassa vai itse pumpussa... Kai se on kokeiltava uutta pumppua jos jostain löytyisi. ja auto 530d -99
                    Nissan Skyline R33, Mazda RX-7 FD3S, BMW 530d

                    Comment

                    • Metso
                      Newbiemmer
                      • Jun 2010
                      • 28
                      • Tampere

                      #11
                      Mulla muuten vaihdettiin yks ABS-anturi kesällä, muttei poistanut vikaa. Nykyään vikakoodit urputtaa ilmamassamittaristakin.. Ei oikein vakuuta kun koko ajan muka tulee uusia vikoja. Kyllä vahvasti vaikuttais siltä, että on joku tietty ongelmapaikka, mistä se saa aiheen kaikille herjoille.
                      **********************************
                      Ex:E39 530 iA touring M-Sport Topas Blau -02
                      Ex:E39 525 iA touring M-Sport Black Sapphire Metallic -03
                      Ex:E39 525 dA sedan M-Sport Carbon Schwarz -03
                      Ex: E39 525 i sedan Topas Blau -02

                      Comment

                      • zzracing
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2006
                        • 177
                        • Lappeenranta

                        #12
                        "Itellä e39 525i -02:ssa palanu just samat valot vaihtelevasti eli EML ja moottorin vikavalo sekä ABS ja luistonesto.. Kesällä vaihdettiin kaasuläppä, kun siinä oli mekaaninen vika testerin mukaan ja olihan siinä, se ei sulkeutunut täysin. Mutta valot pitää edelleenkin omaa "diskoaan" mittaristossa. Kuulemma jollakin sarjanumerovälillä ollut moottorin johtosarjavikaa. Odottelen yhä, löytyiskö jostain se tieto siitä sarjanumerovälistä, niin tietäis koskeeko omaa kärryä? Ei viittis kaikkia ohjausboxeja vaihtaa turhaan, jos ei niis olekaan vikaa."
                        __________________

                        Mulla E53 X5 2001/7 3.0 Bensa/autom. teki jo kolmannen kerran täysin samat temput kuin tossa edellä, nyt sitten kaikki muut vikavalot sammui mutta ei moottorin vikavalo. . Toimii kyllä muutoin hyvin käy normaalia tyhjäkäyntiä ei tutise tai humppaa tms. eikä voimaakaan ehkä hirveästi puutu.

                        Noiden kaikkien edellä mainittujen valojen palaessa autolla hyvä että liikkeelle pääsee, eli silloin on todellakin jotain pielessä mutta uudelleen sammutus/käynnistyskerran jälkeen sinne jää palamaan enää tuon moottorin vikavalon niin silloin rokkaa jo normaalisti??

                        Mitä helvettiä tän kanssa tekis?? Jäätääköhän se kaasuläppää :think

                        Nyt autolla ajettuani ja sen seisottua ajon jälkeen 2 h lohkolämppäri kiinni niin taas pelaa ettei mitn....herättäää luottamusta!
                        Last edited by zzracing; 16-12-2010, 15:55.
                        X6 35D

                        Comment

                        • Metso
                          Newbiemmer
                          • Jun 2010
                          • 28
                          • Tampere

                          #13
                          "Jäätääköhän se kaasuläppää :think"

                          En usko läpän jäätymiseen, kun sama vika oli tosiaan jo kesälläkin. Minäkin olen pystynyt ajelemaan normaalisti. Yleensä syttyy ajossa tai paikallaan ollessa ASC + ABS ja sit ne pois toiminnasta tietty muttei menoo haittaa. Sit ku joskus syttyy EML niin voi ruveta (ei silti joka kerta) kierrokset heitteleen ja pakko sammuttaa joksikin aikaa ja koittaa uutta lähtöä. Sit saattaa syttyy enää pelkkä moottorinvikavalo eikä haittaa ajamista.
                          Kyllä alkaa tympimään ku kesästä asti ollut sama vika...
                          **********************************
                          Ex:E39 530 iA touring M-Sport Topas Blau -02
                          Ex:E39 525 iA touring M-Sport Black Sapphire Metallic -03
                          Ex:E39 525 dA sedan M-Sport Carbon Schwarz -03
                          Ex: E39 525 i sedan Topas Blau -02

                          Comment

                          • _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8972
                            • Kellokoski

                            #14
                            Originally posted by Metso View Post
                            En usko läpän jäätymiseen, kun sama vika oli tosiaan jo kesälläkin. Minäkin olen pystynyt ajelemaan normaalisti. Yleensä syttyy ajossa tai paikallaan ollessa ASC + ABS ja sit ne pois toiminnasta tietty muttei menoo haittaa. Sit ku joskus syttyy EML niin voi ruveta (ei silti joka kerta) kierrokset heitteleen ja pakko sammuttaa joksikin aikaa ja koittaa uutta lähtöä. Sit saattaa syttyy enää pelkkä moottorinvikavalo eikä haittaa ajamista.
                            Kyllä alkaa tympimään ku kesästä asti ollut sama vika...
                            Voisi olla kaksi erillistä vikaa. ABS erikseen ja sitten moottorissa imuvuoja joka aiheuttaa käyntihäiriöt :think

                            Vie jollekkin osaavalle foorumilaiselle vikakoodinlukuun / tarkistukseen.
                            Fraatti taitaa ainakin vaikuttaa Tampesterissa ja osannee selvittää viat. Ja varmasti selviää edullisemmin ja nopeammin kuin merkkiliikkeessä
                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                            Comment

                            • zzracing
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2006
                              • 177
                              • Lappeenranta

                              #15
                              Mulla heittää noi kaikki valot päälle vaikkei auto ole liikkunut milliäkään, siis startatessa vika alkaa, ei ikinä liikenteessä tai liikkuessa.
                              Nyt siis mittaristossa ei mitään ylimääräisiä valoja taas pala. .

                              Mulla tullut nyt 3 kertaa noi oireet ja kaikki on olleet kylmäkäynnistyksiä.
                              niin ja sit noiden valojen sytyttyä lukee mittaristossa "ENGINE FAILSAFE PROG."
                              Last edited by zzracing; 16-12-2010, 15:57.
                              X6 35D

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎