Nonni taas ilmesty uusia ongelmia mun e39 523iA -99ssä. Tää on varmaan joku maanantai malli kun ei ole ensinmäiset viat listalla ja ajettu auto on vain 180tkm mutta asiallisille vinkeille olisi tarvetta. Bemu temppuilee näin: ABS+luistonesto valot palaa, vikakoodinluennassa tulee valve relay faulty ainoastaan, on kokeiltu toisella ohjainyksiköllä eikä auta, on kokeiltu mun ohjainyksikkö toisessa e39 ja toimi eli se se ei luultavasti ole kuten on tapana olla, ei valita antureista tai vastaavaa, bemu oy:n mielestä ABS releet vaihtoon mutta ei ole tietoa missä ne autossa sijaitsee? Tietääkö kukaan?
Uusin vika on että starttaessa melkein aina kylmänä niin moottorinvikavalo ja EML valot jää palamaan ja kone käy tosi himmeästi sillä tavalla että ei kierrä ja kierrokset pomppii ja pitää sellaista ääntä että luulisi että kone kävisi neljällä tai viidellä sylinterillä. Nå jos sammuttaa ja antaa vähän aikaa moottorin olla niin uudelleenkäynnistäessä moottori starttaa ja käy ihan normaalisti taas ja seuraavana aamuna taas sama ongelma. Vikakoodien mukaan kaasupolkimen asentotunnistin/anturi, mua mietityttää vain se että miksi se tunnistin aiheuttaisi sen että moottori käy noin epätasaisesti ehkä 40hevosvoimia puskien? Onko kellään infoa että miten se on mahdollista? Olenko epäammattilainen kun mekaanisesti kun asiaa miettii niin tulee sellainen fiilis että kaasupolkimen asento tunnistin vialla moottorinohjaus ei tiedä paljon kaasuu pitäisi antaa mutta rajoittaa tehoa? miksi??
Uusin vika on että starttaessa melkein aina kylmänä niin moottorinvikavalo ja EML valot jää palamaan ja kone käy tosi himmeästi sillä tavalla että ei kierrä ja kierrokset pomppii ja pitää sellaista ääntä että luulisi että kone kävisi neljällä tai viidellä sylinterillä. Nå jos sammuttaa ja antaa vähän aikaa moottorin olla niin uudelleenkäynnistäessä moottori starttaa ja käy ihan normaalisti taas ja seuraavana aamuna taas sama ongelma. Vikakoodien mukaan kaasupolkimen asentotunnistin/anturi, mua mietityttää vain se että miksi se tunnistin aiheuttaisi sen että moottori käy noin epätasaisesti ehkä 40hevosvoimia puskien? Onko kellään infoa että miten se on mahdollista? Olenko epäammattilainen kun mekaanisesti kun asiaa miettii niin tulee sellainen fiilis että kaasupolkimen asento tunnistin vialla moottorinohjaus ei tiedä paljon kaasuu pitäisi antaa mutta rajoittaa tehoa? miksi??
Comment