Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 528i + korjaamo + ongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • UrSkI
    Newbiemmer
    • Dec 2009
    • 1
    • Lahti

    E39 528i + korjaamo + ongelmat

    Käytin autoni juuri huollossa ja kertoivat ettei mitään vikaa pitäisi olla. :think Ihmettelen vaan, mistähän voisi johtua korjaus reisun jälkeiset ongelmat... Autosta kuuluu naksahtelua vasemmasta eturenkaasta kun pyörää kääntää. Myös mukuloilla (epätasaisella) alustalla ajettaessa pohjasta kuuluu metellista "helinää". Kuulostaa siltä kuin joku metallin pätkä hakkaisi pohjaa?? Vaikea selittää... Autoon kyllä vaihdettiin "vakaajan yhdystanko" eli koiranluu. Erikoista palvelua vain korjaamon puolesta, osataan laskuttaa ja kertoa ettei mitään vikaa enää löydy. Missähän voisi olla ongelmat?

    PS. Kenellekään mitään tietoa "sähköpenkin" korjaamisesta. Kuskin penkki on täysin sähköistetty ja ristiselän tuen painike ei toimi? Mitään mahdollisuutta korjata vai meneeköhän koko penkki vaihtoon?
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #2
    Ettei nyt olisi vaan jarrukilven välissä kiviä.
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • DriveFast
      BTCF Member
      • Apr 2010
      • 165
      • Turku

      #3
      Tuo metallinen helinä voipi hyvin lähteä pakoputkesta.. Ottaa jonnekin runkoon kiinni ja helisee siksi.. Paljoa ei tarvitse väljyyttä olla kiinnityksissä, niin helisee jo sangen iloisesti..
      BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
      Exät:
      BMW e46 330i: 231hp/300Nm
      BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
      Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
      Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        #4
        Oli kyllä aika epämääräinen tuo sinun viesti.. Miksi auto oli korjaamolla? Tavallinen öljynvaihtohuolto vai oliko autossa kuitenkin joku vika mikä korjaamon piti korjata? Alkoiko naksahtelu siis vasta huollon jälkeen?

        Penkki on täysin korjattavissa, ristiselänsäätö toimii pumpulla/sähköventtiileillä joita tuo painike ohjaa. Pitäisi tutkia onko pumppu ja ohjausyksikkö kunnossa (kuuluuko penkistä surinaa kun painiketta painaa) ja onko ilmaletku irti/poikki. Lisäksi systeemissä on venttiilejä joiden toiminta pitäisi tutkia. Nuo löytyy penkin takaosan alareunasta ja pumppu penkin alta. Penkin sivussa on ohjausyksikkö johon painikkeen johdot menee. Merkkihuollossa tuon korjaus maksaa varmaan ihan kivasti ja asioista tietämätön pikkupaja saattaa hajottaa enemmän kuin mitä korjaa (toki sama kyllä onnistuu merkkihuolloltakin)...
        E39 528iA

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1838
          • Kotona/Poissa

          #5
          E39:n etujarrukilvet helisee kyllä ilman kiviäkin. Juuri otin omasta jarrukilvet kokonaan pois, kun kyllästyin ainaiseen helinään ja satunnaiseen kirkumiseen.

          Kilpi on jotain kevytmetalliseosta, siis ei ruostu, mutta kiinnitysreikien ympäriltä (varsinkin alimmaisen kiinnitysruuvin ympäriltä) murtuu. Tällöin kilpi pääsee heilumaan, ja koska kilven ja jarrulevyn väli on tosi nafti varsinkin alareunastaan, osuu kilpi väkisin levyyn joskus. Kilpi irtoaa pari pulttia irroittamalla kunhan ottaa jarrulevyt ensi pois.
          Last edited by Havis; 11-02-2012, 09:41.
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by Havis View Post
            E39:n etujarrukilvet helisee kyllä ilman kiviäkin. Juuri otin omasta jarrukilvet kokonaan pois, kun kyllästyin ainaiseen helinään ja satunnaiseen kirkumiseen.

            Kilpi on jotain kevytmetalliseosta, siis ei ruostu, mutta kiinnitysreikien ympäriltä (varsinkin alimmaisen kiinnitysruuvin ympäriltä) murtuu. Tällöin kilpi pääsee heilumaan, ja koska kilven ja jarrulevyn väli on tosi nafti varsinkin alareunastaan, osuu kilpi väkisin levyyn joskus. Kilpi irtoaa pari pulttia irroittamalla kunhan ottaa jarrulevyt ensi pois.
            Kunhan huomioi että ko.kilpi on katsastuksessa pakollinen.

            Comment

            • Havis
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1838
              • Kotona/Poissa

              #7
              Originally posted by Hemi View Post
              Kunhan huomioi että ko.kilpi on katsastuksessa pakollinen.
              Rohkenen epäillä moista väittämää
              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

              E60 523iA -08

              Comment

              • Juubi
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2004
                • 999

                #8
                Originally posted by Havis View Post
                Rohkenen epäillä moista väittämää
                Saahan sitä aina epällä. Tässä Katsastuksen arvosteluperusteet -PDF AKE:lta:

                Comment

                • Havis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1838
                  • Kotona/Poissa

                  #9
                  Originally posted by Juubi View Post
                  Saahan sitä aina epällä. Tässä Katsastuksen arvosteluperusteet -PDF AKE:lta:

                  http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/0CAB6...uperusteet.pdf
                  Sanotaan asia sitten toisin sanoin:

                  Jos edestä kuuluu kolinaa ja helinää, ja oireet poistuu jarrukilvet poistamalla, on vika paikallistettu. Jos siitä että kilvet puuttuu tulee katsastuksessa hylsy nin sitten ne laitetaan paikalleen, muuten saa jäädä pois.

                  Ne lieneekin ajoturvallisuuden tärkeimmät osat
                  "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                  E60 523iA -08

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    #10
                    Originally posted by Juubi View Post
                    Saahan sitä aina epällä. Tässä Katsastuksen arvosteluperusteet -PDF AKE:lta:

                    http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/0CAB6...uperusteet.pdf
                    Minua laiskemmalle lukijalle:

                    1.1.13
                    .
                    .
                    .

                    Levyjarrujen jarrukilpi ruostevaurioitunut tai puuttuu.
                    Hylätty Korj.keh. / Hylätty Hylätty / Korj.keh

                    Rumpujarrujen jarrukilpi ruostevaurioitunut tai puuttuu.
                    Hylätty Korj.keh. / Hylätty Hylätty / Korj.keh
                    Olli.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎