Announcement

Collapse
No announcement yet.

-04 530d höyryä putkesta...Ongelma ratkaistu!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tuttiritari
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 546
    • Hämeenlinna

    -04 530d höyryä putkesta...Ongelma ratkaistu!

    Eli ihan selkee vesihöyry tulee ulos, ja kun yrittää pitää kierrokset vaikkapa 1300, käyntinopeus seilaa +- 200 rpm.

    Tai ei oikeastaan seilaa, vaan pikemminkin loikkii, aivan kuin kaikki sylinterit eivät olisi pelissä mukana.

    Kansipahviko viallinen, vaiko joku muu...

    Ajomäärä mittarissa 180tkm.
    Last edited by Tuttiritari; 18-07-2010, 00:50.
  • eekuusyks
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 164
    • Pohjois-Pohjanmaa

    #2
    Pysyykö jäähdytysnesteet sisällä? Haiseeko/maistuuko höyry makealle?

    Mietin tuota egr-lämmönvaihdinta, noitahan on palanyt puhki, jolloin jäähdytysneste pääsee palotilaan ja paineet nousee jäähdytysjärjestelmässä.

    Comment

    • Tuttiritari
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 546
      • Hämeenlinna

      #3
      Originally posted by eekuusyks View Post
      Pysyykö jäähdytysnesteet sisällä? Haiseeko/maistuuko höyry makealle?

      Mietin tuota egr-lämmönvaihdinta, noitahan on palanyt puhki, jolloin jäähdytysneste pääsee palotilaan ja paineet nousee jäähdytysjärjestelmässä.
      Ei tiputtele alle, mutta kyllä se mielestäni tuoksuu makealle, maistelemaan en taida ruveta...

      Sitä lämmönvaihdinta itsekin olen ruvennut epäilemään kun nettiä olen enempi selaillut.

      Taitaa miltei olla halvimmasta päästä korjauskin...

      Pystyykö tuota mitenkään itse testailemaan ilman uutta lämmönvaihdinta?

      Comment

      • eekuusyks
        Bimmer Rookie
        • Oct 2009
        • 164
        • Pohjois-Pohjanmaa

        #4
        Pystyy. Joudut pikkaisen purkamaa. Eli se pelti siitä syylärin päältä pois, flektin nostat pois, tulppaat lämmönvaihtimelle menevät jäähdytysneste-letkut.Annat koneen käydä ja heität pikku lenkin.

        Varoituksen vain että oma lämmönvaihdin paloi puhki koska egr-termostaattia testaillessa, kuristin vesiletkun egr-termostaatin juuresta jolloin lämmönvaihdin paloi puhki koska nestettä ei ollut vaihtimessa tarpeeksi.

        Comment

        • huupi
          BTCF Member
          • Aug 2007
          • 1199
          • Tyrnävä

          #5
          Originally posted by eekuusyks View Post
          Pystyy. Joudut pikkaisen purkamaa. Eli se pelti siitä syylärin päältä pois, flektin nostat pois, tulppaat lämmönvaihtimelle menevät jäähdytysneste-letkut.Annat koneen käydä ja heität pikku lenkin.

          Varoituksen vain että oma lämmönvaihdin paloi puhki koska egr-termostaattia testaillessa, kuristin vesiletkun egr-termostaatin juuresta jolloin lämmönvaihdin paloi puhki koska nestettä ei ollut vaihtimessa tarpeeksi.
          E6x:ää yhtään tuntematta, kannattaisiko ennemminkin tulpata pakokaasun pääsy lämmönvaihtimelle? Toki silloin ei egr voi toimia. Näin mielestäni välttyy lauhduttimen puhki palamisen riskiltä (jos ei se sitä jo ole ). Omaan E46:een tein näin ja on toiminut moitteetta useamman tkm.
          I01 i3s 94

          Comment

          • eekuusyks
            Bimmer Rookie
            • Oct 2009
            • 164
            • Pohjois-Pohjanmaa

            #6
            Jos tulppaa pakokaasukanavan, vikavalo syttyy. Toki ohjelmoinnilla senkin saa pois. Kysyin operaatiolle hintaa joka oli 600€ joten jäi tekemättä.

            Comment

            • Tuttiritari
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 546
              • Hämeenlinna

              #7
              Originally posted by eekuusyks View Post
              Pysyykö jäähdytysnesteet sisällä? Haiseeko/maistuuko höyry makealle?

              Mietin tuota egr-lämmönvaihdinta, noitahan on palanyt puhki, jolloin jäähdytysneste pääsee palotilaan ja paineet nousee jäähdytysjärjestelmässä.
              Egr-lämmönvaihdin vaihdettu, ja loppui höyryntulo

              Comment

              • viktor
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 1272
                • ...

                #8
                Originally posted by Tuttiritari View Post
                Egr-lämmönvaihdin vaihdettu, ja loppui höyryntulo
                Oli palanut puhki ilmeisesti?
                ///M5
                "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                Comment

                • owanshar
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2003
                  • 57
                  • Seinäjoki

                  #9
                  mitä maksoi lämmönvaihdin ja oliko työ millanen?
                  www.tomijuhani.com - "Media joka ei sammaloidu"

                  Comment

                  • Tuttiritari
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 546
                    • Hämeenlinna

                    #10
                    Originally posted by owanshar View Post
                    mitä maksoi lämmönvaihdin ja oliko työ millanen?
                    Lämmönvaihtimen hinta oli jotain +300€. Tarkempaa hintaa en tiiä, meni vaimon tililtä toi lasku


                    Ei se työnä kai ole kovinkaan suuri tuon vaihtaminen, mutta teetin työn muualla, ja vaihdatin öljyt sit samaan aikaan.
                    200€ maksoi lämmövaihtimen +öljyjen vaihto.Tuo hinta siis sisältää myös öljyt...

                    Comment

                    • Tuttiritari
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2003
                      • 546
                      • Hämeenlinna

                      #11
                      Originally posted by viktor View Post
                      Oli palanut puhki ilmeisesti?
                      Joo, puhki oli palanut...

                      Comment

                      • Ceeray
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1400
                        • Kuopio

                        #12
                        oiskohan vika alkanut sitten siitä että auxiliary water pump ois poksahtanut ensin, sitten veden kierron puuttuessa olisi menny tuo vaihdin. Ihan mututuntumalta heitän mutta tarkistapas piruuttas pelaako se aux vesipumppu..
                        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #13
                          Originally posted by Ceeray View Post
                          oiskohan vika alkanut sitten siitä että auxiliary water pump ois poksahtanut ensin, sitten veden kierron puuttuessa olisi menny tuo vaihdin. Ihan mututuntumalta heitän mutta tarkistapas piruuttas pelaako se aux vesipumppu..
                          Tuo kierrättää vaan vettä kabiinin lämppärin kennolla, eipä saa aikaseks kiertoa muihin linjoihin.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7527
                            • Jyväshyvä

                            #14
                            Originally posted by owanshar View Post
                            oliko työ millanen?
                            Arviolta n. tunnin, puolentoista työ. Tuon on tullut käytettyä 535d:stä joskus irti samalla kun piti pää-termari ex-autoon vaihtaa...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • Ceeray
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 1400
                              • Kuopio

                              #15
                              Originally posted by Cell View Post
                              Tuo kierrättää vaan vettä kabiinin lämppärin kennolla, eipä saa aikaseks kiertoa muihin linjoihin.
                              Aha, hyvä tietää.. Meinaan tässä ihmettelin tässä männäpäivänä ihme ulinaa konehuoneesta ja tod. näk. tuo pumppu kenkkuilee tuolla. Kuumalla kelillä kun ilmastointi pomppaa päälle niin alkaa tuo pumppu mekkaloimaan.
                              Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎