Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 käyntiongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sniper27@netti.fi
    Newbiemmer
    • Jun 2010
    • 6
    • Seinäjoki

    E39 M5 käyntiongelma

    Eli Bmw e39 M5. Yksi tulppa karstoittuu 200km ajon jälkeen ja lakkaa antamasta kipinää, seurauksena että käy vajaasti.

    Puolat ok. Onkohan kyseessä sähkö ongelma, Jännite/sytytysennakko?

    Ongelman kanssa painittu eikä ratkaisua meinaa löytyä.
  • Tylyttäjä
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 1412

    #2
    Originally posted by [email protected] View Post
    Eli Bmw e39 M5. Yksi tulppa karstoittuu 200km ajon jälkeen ja lakkaa antamasta kipinää, seurauksena että käy vajaasti.

    Puolat ok. Onkohan kyseessä sähkö ongelma, Jännite/sytytysennakko?

    Ongelman kanssa painittu eikä ratkaisua meinaa löytyä.
    Hmm, voiskohan injektori falskata? Eli jos vuotaa ja antaa koko ajan liikaa soppaa, niin kaippa se karstoittaa tulpankin, ja käy muutenkin huonosti.. Jos tosiaan sytkäpuoli on varmasti kunnossa.

    Eli injektori irti ja virtaustesti. Voisi olla ihan hyvä idea käyttää kaikki injektorit puhdistettava ja tarkastetttava esim. tuolla:


    Siellä ovat tehneet hyvää duunia, ja saat sitten injektorit korjattuina/testattuina takaisin, testausdokumentit mukana.. Eli mittaavat ennen/jälkeen virtaukset ja sumun laadun yms..
    Last edited by Tylyttäjä; 14-07-2010, 15:33.
    Current: Modified Subaru WRX Sti '05

    EX: BMW E39 M5
    Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
    Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
    (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

    Suzuki GSX-R 1070 K5
    Performance Mods: Lot
    Performance: 200mph/322kph@1mile
    (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4595
      • Tampere

      #3
      Originally posted by Tylyttäjä View Post
      Hmm, voiskohan injektori falskata? Eli jos vuotaa ja antaa koko ajan liikaa soppaa, niin kaippa se karstoittaa tulpankin, ja käy muutenkin huonosti.. Jos tosiaan sytkäpuoli on varmasti kunnossa.

      Eli injektori irti ja virtaustesti. Voisi olla ihan hyvä idea käyttää kaikki injektorit puhdistettava ja tarkastetttava esim. tuolla:


      Siellä ovat tehneet hyvää duunia, ja saat sitten injektorit korjattuina/testattuina takaisin, testausdokumentit mukana.. Eli mittaavat ennen/jälkeen virtaukset ja sumun laadun yms..
      tai vaihtaa ko sylinterin suuttimen toisen sylinterin kohdalle ja katsoo onko vika vielä samassa pytyssä vai siirtynyt toiseen. tämän saman voi vielä varmuudenvuoksi tehdä sytytyspuolalle.

      suutin 2->3pyttyyn, puola 2->1 pyttyyn.. ajoa.. koodin lukuun mistä sylinteristä löytyy sytytyskatkoksia..
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎