Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saako e39 530d öljypohjan irti alakautta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jube
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 9636
    • ...

    Saako e39 530d öljypohjan irti alakautta?

    Otsikossapa se lyhkäisyydessään lukeekin!
    Yritin haulla etsiä, mutta en löytänyt öljypohjan irroitukseen neuvoja...

    Kuuluu 530d:stä lämpimänä tyhjäkäynnillä ns. "lätkytys" tyyppinen täk,täk,täk,täk ääni joka nousee paikallaan kaasuttaessa kierrosten mukana noin 2000rpm asti ja sitten katoaa ja palaa taas kun kierrokset laskee tyhjäkäynnille, kylmällä moottorilla ei ääntä kuulu lainkaan!
    Normaalissa kiihdytyksessä ei sivuääniä, mutta kovemmassa kiihdytyksessä kuuluu sisälle raplatusta jos radio ja puhallin ovat sammutettuina!
    Haluattais tarkastaa kk-laakerit kun ajettukki on kohta 410tkm? :think
    Last edited by Jube; 17-07-2010, 06:39.
    Näillä mennään:
    Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
    BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
    BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
    BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
    MB c124 230CE -90 "Badboy"
    MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Originally posted by Jube View Post
    Otsikossapa se lyhkäisyydessään lukeekin!
    Yritin haulla etsiä, mutta en löytänyt öljypohjan irroitukseen neuvoja...

    Kuuluu 530d:stä lämpimänä tyhjäkäynnillä ns. "lätkytys" tyyppinen täk,täk,täk,täk ääni joka nousee paikallaan kaasuttaessa kierrosten mukana noin 2000rpm asti ja sitten katoaa ja palaa taas kun kierrokset laskee tyhjäkäynnille, kylmällä moottorilla ei ääntä kuulu lainkaan!
    Normaalissa kiihdytyksessä ei sivuääniä, mutta kovemmassa kiihdytyksessä kuuluu sisälle raplatusta jos radio ja puhallin ovat sammutettuina!
    Haluattais tarkastaa kk-laakerit kun ajettukki on kohta 410tkm? :think
    Tsekkaa mielummin ensin suuttimet ja separaattorin kalvo.

    Comment

    • Jube
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 9636
      • ...

      #3
      Missä on tuo seperaattorin kalvo?
      Suuttimien korjausarvot voin lukea alkavalla viikolla mutta kertooko ne sitten mitään?
      Ääni ei mielestäni kuulu moottorin yläpuolelta, mutta vaikeahan noita on tarkasti paikallistaa kun kyse on suhteellisen vaimeasta äänestä :think
      Näillä mennään:
      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
      MB c124 230CE -90 "Badboy"
      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

      Comment

      • schwarze
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 2017
        • Kangasala

        #4
        Mikäli sulla olis vikaa kkl:ssä, se ilmenisi juuri kierrosten noustessa ja se kolina on kova, ei tsäk tsäk. Komppaan Hemiä ja nokitan alipainepumpulla
        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

        Comment

        • Jube
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 9636
          • ...

          #5
          Eilen taas tuota ääntä kuuntelin niin se oikeastaan vaatii toisen auton tai seinän lähelle kuuluakseen kunnolla mutta kuuluu kyllä em. tapauksessa selvänä "täk täk täk täk" äänenä.
          Venttiilin nostajat voi mielestäni sulkea pois vaihtoehdoista koska ääni ei ole säksättävää vaan "lätkyttävää" :think
          Kovassa vedätyksessä raplattaa aika pahasti, voiko viallinen turbo aiheuttaa millään tapaa tuon tyyppisiä ääniä? Autolla on ajettu kohta 410tkm ja turbo on alkuperäinen.
          Vikakohteiksi on veikattu suuttimia, seperaattorin kalvoa ja alipainepumppua mutta millä tapaa voin alkaa kartoittamaan mikä äänen aiheuttaa?
          Ei ole järkeä alkaa uusimaan osia "kokeilumielessä", tulee kalliiksi

          Jotenkin vaan siksi laakeria epäilin/epäilen koska minusta äänellä on yhteys öljynpaineeseen.
          Kylmänä ei naputa kun paine on korkeampi ja mielestäni myös öljynvaihdon jälkeen on hetken hiljaa, jälkimmäinen tosin voi olla ihan luulosairauttakin

          Onkelmaa puidaan nyt kahdessa topicissa, minua se ei haittaa mutta joku voisi halutessaan yhdistää nämä?
          Last edited by Jube; 18-07-2010, 15:43.
          Näillä mennään:
          Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
          BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
          BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
          BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
          MB c124 230CE -90 "Badboy"
          MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎