Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d imuputki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TuomasTee
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 529
    • Kotka

    E39 530d imuputki

    Osaako kukaan sanoa, miksi 530d:n imuputki on niin monimutkainen?! Siinä on kaksi pientä sivuhaaraa, toinen lokariin ja toinen auton alle ja lisäksi suurimman putken keskellä joku pyörteilyä aiheuttava ropeli.

    Omasta autosta joku (en myönnä) on ottanut alemman haaran pois ja laittanut auton alle menevästä kumiläpiviennistä sisähaaroituksen kaapelin. Onko tämä alempi putki ollut vain umpinainen resonaattori vai kuuluuko moottorin oikeasti ottaa ilmaa myös pohjasta? Tällä hetkellä kun tuo reikä on auki, moottori ottaa siitä kohdasta kuumaa ilmaa moottoritilasta eli reikä pitää joko tukkia tai sitten pitää ostaa uusi alkuperäinen sivuhaara.
    BMW F15 X5 M50d -14
  • Salppa
    Bimmer Rookie
    • Oct 2012
    • 52
    • Suomi

    #2
    Onk porukka tehny jotai virityksii et saa ton ison putken pysmään kiinni putkes joka menee läpi tonne valon taakse? (m57) Ei pysy sit millää vaa koko aja roikkuu irtonaisena.

    Comment

    • |parsakaali|
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 996

      #3
      Letkujen tarkoituksena on estää ainakin veden tai lumen pääsy ilmanpuhdistajaan. Ei kannata poistaa käytöstä.

      Kumiputki on todella tiukka saada pysymään paikallaan, mutta mikäli moottorin tukikumit on ehjät niin kyllä sen pitäisi paikallaan pysyä. Voi toki pysyä muutenkin, mutta yhdessä autossa huomasin imuputken pysyvän paikallaan uusilla tukikumeilla.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎