e39 540iA -99 ei pysy käynnissä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 1366
    • Valkeala

    e39 540iA -99 ei pysy käynnissä

    Eli auto käynnistyy niinkun pitääkin mutta kun käy tyhjäkäyntiä niin tyhjäkäynti laskee niin alas että sammuu. Eli siis ihan kun ei olis tyhjäkäyntiä ollenkaan. Ja sitte kun laittaa ilmastoinnin päälle, niin pysyy vähän paremmin käynnissä, mutta silleekii jos höräyttää vähän kaasua tyhjäkäynnillä niin sammuu heti. Kaasua painamalla auto kuitenkin käy nätisti.

    Varmaan vikakoodin luku ois aika jees mut mitäs veikkaisitte, ennen kun kerkee koodeja lukee?

    Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7035
    • Uusikaupunki

    #2
    Imuvuoto hyvin todennäköisesti, niiden täydellisestä tarkistuksesta kannattaa aloittaa.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • _Jaska_
      Bimmer Rookie
      • Apr 2009
      • 69
      • Riihimäki

      #3
      itellä oli omasssa 528ssa samaa ongelmaa että kierrokset meni miten sattu ja sammuili ja ongelmana oli imuvuoto
      Bmw 528iA e39
      Ex. Bmw 320i coupe e36

      Comment

      • kph
        Newbiemmer
        • Jul 2007
        • 26

        #4
        Originally posted by Haukkis View Post
        Eli auto käynnistyy niinkun pitääkin mutta kun käy tyhjäkäyntiä niin tyhjäkäynti laskee niin alas että sammuu. Eli siis ihan kun ei olis tyhjäkäyntiä ollenkaan. Ja sitte kun laittaa ilmastoinnin päälle, niin pysyy vähän paremmin käynnissä, mutta silleekii jos höräyttää vähän kaasua tyhjäkäynnillä niin sammuu heti. Kaasua painamalla auto kuitenkin käy nätisti.

        Varmaan vikakoodin luku ois aika jees mut mitäs veikkaisitte, ennen kun kerkee koodeja lukee?
        Onkos siinä M62 kone? varustettuna boschin HMF5 mallin mafilla (litteä 5 napainen liitin)?
        Omassa e38/M62 pelissäni oli samantyyppinen juttu, elikkä käyntiin lähti mutta saattoi sammua samantien taikka vähän kaasua annettaessa.
        Oli kyllä myös koneen käytöskin ajossa vähän "kulmikas" pienillä kierroksilla.
        Lisäksi "Service engine" valo ei palanut!!!!
        MAF oli rikki. se boschin malli kuulemma on semmonen 5vuotta taikka 150tkm kestävä.
        Jos vikakoodit otat niitä viallisen mafin myötä tulee iso kasa, pääasiassa pielessä olevista seoksista.
        Kone nimittäin pyörii "aikahyvin" moottoriyksikön oletus arvoilla vaikka maffin tieto puuttuukin.

        Ja jos maf osoittautuu vialliseksi ÄLÄ yritä säästää hankkimalla jonkun kiinalaisen tekemä halpa kopio, ei nimittäin toimi sen paremmin.
        Alkuperäinen bosch vaan, nii toimii. maksaa jotain 300, valitettavasti.

        Comment

        • Haukkis
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 1366
          • Valkeala

          #5
          Joo on 5 napanen littee liitin, ja m62 kone. Kokeilin käyttää liitintä irti niin auto sammu heti, eli ilmeisesti kunnossa? Alipaineletkuja koitin katella äsken sen mitä päältäpäin ja suojamuovin alta pääsee käsiksi, niin en ainakaan mitään rikkinäistä löytänyt. Samoin se iso haitariletku oli kunnossa.

          Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

          Comment

          • kaol
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 5007
            • Ilmajoki

            #6
            Muuttuuko moottorin käynti, jos raotat hieman öljyntäyttökorkkia? Entä onko tulpat nokiset?
            Kokeilemalla se selviää...

            Comment

            • aripaa
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2006
              • 520
              • Kuhmo

              #7
              Originally posted by kph View Post
              Onkos siinä M62 kone? varustettuna boschin HMF5 mallin mafilla (litteä 5 napainen liitin)?
              Omassa e38/M62 pelissäni oli samantyyppinen juttu, elikkä käyntiin lähti mutta saattoi sammua samantien taikka vähän kaasua annettaessa.
              Oli kyllä myös koneen käytöskin ajossa vähän "kulmikas" pienillä kierroksilla.
              Lisäksi "Service engine" valo ei palanut!!!!
              MAF oli rikki. se boschin malli kuulemma on semmonen 5vuotta taikka 150tkm kestävä.
              Jos vikakoodit otat niitä viallisen mafin myötä tulee iso kasa, pääasiassa pielessä olevista seoksista.
              Kone nimittäin pyörii "aikahyvin" moottoriyksikön oletus arvoilla vaikka maffin tieto puuttuukin.

              Ja jos maf osoittautuu vialliseksi ÄLÄ yritä säästää hankkimalla jonkun kiinalaisen tekemä halpa kopio, ei nimittäin toimi sen paremmin.
              Alkuperäinen bosch vaan, nii toimii. maksaa jotain 300, valitettavasti.

              Ei tarvitse ostaa välttämättä koko pakettia, riittää kun ostaa pelkän sensorin ( orggis bosch ) maksoi minulle 95 € kone sama m62 9/98

              Vanhassa anturissa numerot F00C-2G2-029 ,uudessa F00C-2G2-032 onko tuolla paljonkin merkitystä, osa on kuitenkin Boschin orggis osa Bmw:en.
              Ext. bmw:t
              e28 518i -87
              e34 518i -92
              e39 540ia sedan 7/98
              e39 540ia sedan 9/98
              e39 540ia tour. 12/98
              E34 525i Touring 7/92

              Vikakoodien lukua/nollausta.

              e39 540 ia sedan 7/96

              Comment

              • NikitaT
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2007
                • 426
                • Espoo

                #8
                Originally posted by Haukkis View Post
                Joo on 5 napanen littee liitin, ja m62 kone. Kokeilin käyttää liitintä irti niin auto sammu heti, eli ilmeisesti kunnossa? Alipaineletkuja koitin katella äsken sen mitä päältäpäin ja suojamuovin alta pääsee käsiksi, niin en ainakaan mitään rikkinäistä löytänyt. Samoin se iso haitariletku oli kunnossa.
                Auton pitäisi mennä varaohjelmalle jos irrotat MAF:in kun moottori on käynnissä. Eli ei pitäisi sammua.

                Veikaan itse:

                1. MAF

                2. Nokka-akselin asennontunnistin


                3. Kampiakselin asennontunnistin
                Last edited by NikitaT; 26-07-2010, 12:49.

                Comment

                Working...
                X