E39 540iA -01 käynnistyminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4927
    • Kotka

    E39 540iA -01 käynnistyminen

    Kivan vian heitti auto ilmoille. Muutaman kerran tehnyt niin että ajon jalkeen kun auton sammuttaa niin ei lähde enää käyntiin, starttaa hyvin mutta ei käynnisty.
    Vikakoodit luettu mutta ei ole ollut muuta kuin tankinhuohotuksesta satunnainen vikakoodi.
    Bensapumppu alle 2kk vanha, pumpunrele uusi, nokkien anturit alle 2v vanhat (kaikki OEM kamaa).
    Sen verran viasta selvinnyt että vika kun on päällä niin bensapumppu ei käynnisty, mutta syytä ei ole löytynyt. Kampiakselin asentoanturi on vielä vaihtamatta mutta niitä ei ilmeisesti kovin montaa ole näistä TU koneista mennyt (tilasin kuitenkin jo uuden)?
    Bensapumppuhan käynnistyy heti kun virrat kääntää päälle, jos ei ole painetta järjestelmässä ja pumppu tarvitsee myös moottorin pyörintä tiedon saadakseen virtaa (TIS mainitsee näin). Mutta mikä estää virran kulkemisen kun moottori ei pyöri? Polttoaineen paineensäädin? Siihen ei kuitenkaan mene sähköä vaan toimii alipaineella?
    Last edited by Dunky; 04-08-2010, 13:44.
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4657
    • Tampere

    #2
    Originally posted by Dunky View Post
    Mutta mikä estää virran kulkemisen kun moottori ei pyöri? Polttoaineen paineensäädin? Siihen ei kuitenkaan mene sähköä vaan toimii alipaineella?
    paineensäädin on täysin mekaaninen ja sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa että polttoainepumppu ei pyöri..

    tuolta saat tsekattua polttoainepumpun kytkennät


    heti kun moottori havaisee signaalin kampiakselinasentotunnistimelta pitäisi maadoitus polttoainepolttoainepumpun releelle tulla..

    pidä läppäri ajossa mukana niin näet hädän hetkellä onko dmessä kierroslukutietoa ja onko pumpun ohjaus päällä.. jos ohjaus on päällä on vika ohjainboksin ja pumpunmatkalla.. :think

    joskus tiensäpäähän tuleva papumppu tekee sellaista että ei aina lähde pyörimään mutta esim pieni tärähdys saa sen taas toimimaan..

    niin ja voit tietysti kokeilla toimivuuden irroittamalla pumpun releen ja käyttämällä hyppylankaa oikeassa välissä..

    kun hässäkkä alkaa lähteekö auto käyntiin kuitenkin hetkenpäästä? vai toisella/kolmannella yrittämällä?
    Last edited by fraatti; 04-08-2010, 15:38.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4927
      • Kotka

      #3
      Originally posted by fraatti View Post
      paineensäädin on täysin mekaaninen ja sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa että polttoainepumppu ei pyöri..

      tuolta saat tsekattua polttoainepumpun kytkennät


      heti kun moottori havaisee signaalin kampiakselinasentotunnistimelta pitäisi maadoitus polttoainepolttoainepumpun releelle tulla..

      pidä läppäri ajossa mukana niin näet hädän hetkellä onko dmessä kierroslukutietoa ja onko pumpun ohjaus päällä.. jos ohjaus on päällä on vika ohjainboksin ja pumpunmatkalla.. :think

      joskus tiensäpäähän tuleva papumppu tekee sellaista että ei aina lähde pyörimään mutta esim pieni tärähdys saa sen taas toimimaan..

      niin ja voit tietysti kokeilla toimivuuden irroittamalla pumpun releen ja käyttämällä hyppylankaa oikeassa välissä..

      kun hässäkkä alkaa lähteekö auto käyntiin kuitenkin hetkenpäästä? vai toisella/kolmannella yrittämällä?
      Paineensäädin siis pois laskettu Mutta mikä käskee pumpun pyörähtämään hetkeksi kun virrat kääntää päälle?
      Hyppylanka patentti pitää kokeilla myös mutta se onkin isomman purkaamisen takana. TU tekniikan myötä rele siirtyi paksista kojelaudan uumeniin ja syvälle sinne!
      Hässäkkä kun tulee niin eipä lähde enää käyntiin. Kolme kertaa tehnyt tämän: ajosta auto seis ja hetkenpäästä vain starttaa (eikä lähde käyntiin kun ei pumppu pyöri). Ekalla kerralla auto oli kulmien säädössä ja siihen jäi nosturille kunnes joku 15min päästä lähti normaalisti käyntiin. Toisella kerralla ei auttanut kuin odottaa yön yli. Kolmas kerta olikin sitten työpäivän pituinen.
      Katsoisitko omasta autostasi et miten kammen anturi näkyy INPAssa, vaihteleeko aste luku kokoajan vai pysyykö samana?
      Last edited by Dunky; 05-08-2010, 07:16.
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • patu
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 542
        • Porvoo

        #4
        Polttoainepumpun johdoissa katkos tai liittimen nasta poikki?
        BMW F30 330e LCI
        Buick Riviera 455cid -71


        Volvo V70 mk III - Ex
        Jaguar F-Pace - Ex
        Camaro 3gen - Ex
        Subaru Levorg - Ex
        Volvo V60 - Ex
        Porsche 924 - Ex
        BMW 1502 -76 - Ex
        The Best or Something - Ex
        BMW e39 540iA touring - Ex
        BMW e34 525iA touring - Ex
        BMW e34 520i -Ex
        etc.....

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4927
          • Kotka

          #5
          Originally posted by patu View Post
          Polttoainepumpun johdoissa katkos tai liittimen nasta poikki?
          Tämä on tutkittu kun ollut muutamassa autossa vika siinä kannen läpiviennissä. Huonolla, virtaa syövällä pumpulla kärventynyt tankin sisäpuoleta johto lähes irti nastasta. Mutta tässä autossa tämä kunnossa.
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7035
            • Uusikaupunki

            #6
            Originally posted by Dunky View Post
            Mutta mikä käskee pumpun pyörähtämään hetkeksi kun virrat kääntää päälle?
            Ecu.

            Jos rämppäät virtoja edestakaisin, pumppu ei lähde joka kerta päälle, vaan täytyy olla virrat pois x sekuntia että seuraavan kerran lähtee virrat päälle laittaessa. Ihan sillä vaan ettei ihmettele

            Yleismittari vaan pumpun liittimeen ja virrat päälle/starttaus. Jos jännite tulee muttei surinaa kuulu niin hommahan on selvä, kauaa ei penkin alta tota luukkua auki kaiva.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4927
              • Kotka

              #7
              Originally posted by Cell View Post
              Yleismittari vaan pumpun liittimeen ja virrat päälle/starttaus. Jos jännite tulee muttei surinaa kuulu niin hommahan on selvä, kauaa ei penkin alta tota luukkua auki kaiva.
              Joo täytyy pitää yleismittari autossa ja varttua et koska seuraavan kerran temppuilee
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7035
                • Uusikaupunki

                #8
                Originally posted by Dunky View Post
                Joo täytyy pitää yleismittari autossa ja varttua et koska seuraavan kerran temppuilee
                Hivenen paskempi keissi jos tekee harvemmin
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4927
                  • Kotka

                  #9
                  Originally posted by Cell View Post
                  Hivenen paskempi keissi jos tekee harvemmin
                  Niinpä
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4927
                    • Kotka

                    #10
                    Tuli onneksi vika päälle... Bensapumppu tiensä päässä
                    No olihan se jo reilu kuukauden tankissa
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    Working...
                    X