Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540i ja lämmitin talveksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    #16
    Oululaiset webastoja/ebereitä tarjoavat paikat soiteltu nyt läpi.

    Hinnat pyörii 2000 molemmin puolin, keskimäärin 2000 euroa asennuksineen (kaukokäyttö, 5kW malli).

    Uutena juttuna itelle tuli, useammastakin paikasta sanottiin, että AGM-akku ajaa asiansa ilman CTEK:iäkin. Jos ajo on moottoritie-tyylistä parikytä minuuttia suuntaansa, niin voi kahdesti päivässä kuulemma hyvästikin lämmittää webaa/eeberiä 30-45min. Ja jos etenkin on päivän aikana myös muuta ajoa, niin sitten homma ainakin on OK. Ite ajattelin, että jos 2x päivässä käyttäis lämppäriä. Aamulla ennen töihin lähtöä ja iltapäivällä ennen töistä lähtöä. Muut ajot menee kyllä alkuillasta sitten ilman lämmittelyjä.

    Vähän kahen vaiheilla, pitäskö laittaa tommonen paketti nyt sitten. Hintaa on kovasti, mutta onpa talven mukavuuskin pikkasen eri tasolla :think.

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)

    Comment

    • HC91
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 998
      • 29100/310053

      #17
      Originally posted by teropa View Post
      Vähän kahen vaiheilla, pitäskö laittaa tommonen paketti nyt sitten. Hintaa on kovasti, mutta onpa talven mukavuuskin pikkasen eri tasolla :think
      jos kone lämpiää työmatkan aikana kunnolla lämpimäksi, niin ei se pahasti jäähdy talvisen työpäivän aikana, parkkitalosta (kylmä) ja muutama sata metriä ajoa niin on lämmöt jo poistumassa siniseltä. Ulkosäilytyksessä tietty viima jäähdyttää enempi, mutta M62:ssa lienee myös enempi massaa kuin M54:ssa... 2.0 VAG TDI:llä oli vähän eri juttu kun ei lämmennyt 25km ajon aikana kuin +50C:hen ja jäähtyi varmaan vartissa pakkaselle

      webastossa on puolensa, onhan se tietty ihan kiva nakata takki takapenkille kun lähtee töistä
      92' ///M5 3.8 individual
      09' 320d xDrive
      16' NIU N1 Sport
      19' NIU U+ Sport

      Comment

      • Esal
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1344
        • Lempäälä

        #18
        Originally posted by teropa View Post
        Oululaiset webastoja/ebereitä tarjoavat paikat soiteltu nyt läpi.

        Hinnat pyörii 2000 molemmin puolin, keskimäärin 2000 euroa asennuksineen (kaukokäyttö, 5kW malli).

        Uutena juttuna itelle tuli, useammastakin paikasta sanottiin, että AGM-akku ajaa asiansa ilman CTEK:iäkin. Jos ajo on moottoritie-tyylistä parikytä minuuttia suuntaansa, niin voi kahdesti päivässä kuulemma hyvästikin lämmittää webaa/eeberiä 30-45min. Ja jos etenkin on päivän aikana myös muuta ajoa, niin sitten homma ainakin on OK. Ite ajattelin, että jos 2x päivässä käyttäis lämppäriä. Aamulla ennen töihin lähtöä ja iltapäivällä ennen töistä lähtöä. Muut ajot menee kyllä alkuillasta sitten ilman lämmittelyjä.

        Vähän kahen vaiheilla, pitäskö laittaa tommonen paketti nyt sitten. Hintaa on kovasti, mutta onpa talven mukavuuskin pikkasen eri tasolla :think.

        Tero
        Oon käyttänyt Webastoa 2 talvea tavallisella 100ah akulla suunnilleen noin kuin esimerkissä. Viime talvena kun oli pakkasella pitkiä aikoja niin lataus ei enään riittänyt, osin kiitos akun älyttömän kylmän sijainnin takia. Se vaan ei tahdo ottaa vastaan riittävästi kun akkukotelossa on -20 (330xdat) vaikka kuinka ajaisi. Ei sitä ylläpitolaturia tosiaan tarvi kun kovimpana pakkaskautena 1-2 kertaa viikossa jättää yöksi tavalliseen laturiin, sopi vielä pellin alle sopivasti.
        Hommasin ebaystä Weban kaukosäädöllä ja asennutin liikkeessä, tosin moni ei muualta ostettua asenna.
        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

        Comment

        • teropa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 3855
          • Oulu

          #19
          Prkl eka pakkasaamu ja autossa oli kylmä .

          Nyt pitäis valita lähteekö säteilijä + sisälämppäri linjalle ~500-600e kaikkineen. Vaiko pistäiskö tuon Eber-paketin kaukolla ja uudella AGM akulla, n. 2100e kaikkineen.

          "Vaivainen" 1.5ke ero. Senkin rahan voisi käyttää johonkin muuhun. Mutta en tiiä ...

          Tero
          E60 520dA M-sport
          ---Ex
          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
          E90 330iA, 325iA, 320dA
          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

          PPL(A)

          Comment

          • Risto113
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 1204
            • GrassLake

            #20
            Originally posted by teropa View Post
            Prkl eka pakkasaamu ja autossa oli kylmä .

            Nyt pitäis valita lähteekö säteilijä + sisälämppäri linjalle ~500-600e kaikkineen. Vaiko pistäiskö tuon Eber-paketin kaukolla ja uudella AGM akulla, n. 2100e kaikkineen.

            "Vaivainen" 1.5ke ero. Senkin rahan voisi käyttää johonkin muuhun. Mutta en tiiä ...

            Tero
            Jos haluat sisätilat oikeasti lämpimäksi, on säteilijä+sisälämppäri ainoa vaihtoehto!

            30min käytöllä polttoainelämmittimellä jäähynesteet on vielä aikas haaleat, eikä sisätila ehdi lämmetä juurikaan. Jos siis kierto niin, että lämmittää myös moottorin...

            Comment

            • teropa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 3855
              • Oulu

              #21
              Originally posted by Risto113 View Post
              Jos haluat sisätilat oikeasti lämpimäksi, on säteilijä+sisälämppäri ainoa vaihtoehto!

              30min käytöllä polttoainelämmittimellä jäähynesteet on vielä aikas haaleat, eikä sisätila ehdi lämmetä juurikaan. Jos siis kierto niin, että lämmittää myös moottorin...
              Hmm... onkohan tässä nyt sitten eroa eri autojen välillä. Toiset sanoo, joilla on noita ei-OEM paketteja asennettuna, että kovillakin pakkasilla auto on moottorin ja sisätilan puolelta oikeasti lämmin, ikkunat sulat ja auto lämpenee hetkessä käyntilämpöihin.

              Ei todellakaan huvita maksaa tyhjästä.

              Tero
              E60 520dA M-sport
              ---Ex
              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
              E90 330iA, 325iA, 320dA
              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

              PPL(A)

              Comment

              • sirkus
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 2195
                • kaustinen

                #22
                Laita weban kaveriksi defan oma ylläpitolaturi ja siihen sisähaara/sisäpuhallin defan omalla kellolla niin johan tarkenee, akku tykkää ja konekkin on lämmin?
                Chrysler 300c crd touring 2010
                Daily driver
                Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                Man cave on wheels
                Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                Built not bought
                V8, only juice&milk come in 2 litres

                Kawasaki zzr1100 fighter


                Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                Comment

                • teropa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 3855
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by sirkus View Post
                  Laita weban kaveriksi defan oma ylläpitolaturi ja siihen sisähaara/sisäpuhallin defan omalla kellolla niin johan tarkenee, akku tykkää ja konekkin on lämmin?
                  Hintalappu suurenee .

                  En tiiä... pistää pakosta miettimään kuinka paljon se lämpö saa maksaa, joku raja kuitenkin noilla lämpöinvestoinneillakin.

                  Tero
                  E60 520dA M-sport
                  ---Ex
                  E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                  E90 330iA, 325iA, 320dA
                  E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                  E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                  PPL(A)

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #24
                    Miten olis käytetty orkkisweba? Hinta putoaa luultavasti jopa alle säteilijä+sisähaara. Tämäkin on yksi niistä investoinneista, joka ei myytäessä vaikuta hintaan yhtään, vaikkakin saattaa myyntiä nopeuttaa.

                    Ei se ihmeitä lämmitä jos konetta ja kabiinia molempia yrittää, paitsi tietty nollakelillä tuplalaseilla tuulettomassa parkkihallissa. Kone kyllä pärjää vaikkei mistään +20 lämmöistä lähtiskään ihan hienosti, sisällä ei vaan oo kiva täristä.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • teropa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 3855
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by Cell View Post
                      Miten olis käytetty orkkisweba? Hinta putoaa luultavasti jopa alle säteilijä+sisähaara. Tämäkin on yksi niistä investoinneista, joka ei myytäessä vaikuta hintaan yhtään, vaikkakin saattaa myyntiä nopeuttaa.

                      Ei se ihmeitä lämmitä jos konetta ja kabiinia molempia yrittää, paitsi tietty nollakelillä tuplalaseilla tuulettomassa parkkihallissa. Kone kyllä pärjää vaikkei mistään +20 lämmöistä lähtiskään ihan hienosti, sisällä ei vaan oo kiva täristä.
                      Joo noita käytettyjä oem weboja on kyllä myynnissä jonnin verran, mutta harva paikka suostuu vaan niitä asentamaan. Eikä viittis viedä autoa johonkin semmoselle pärnäspajalle, jossa se saadaa "rimpuloitua" autoon jollain lailla, mutta sitten työn jälki ja muu integrointi autoon ei välttämättä oikein tyydytä...

                      Tero
                      E60 520dA M-sport
                      ---Ex
                      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                      E90 330iA, 325iA, 320dA
                      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                      PPL(A)

                      Comment

                      • Arnolds
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 3311
                        • Kajjjaani

                        #26
                        Originally posted by teropa View Post
                        Prkl eka pakkasaamu ja autossa oli kylmä .

                        Nyt pitäis valita lähteekö säteilijä + sisälämppäri linjalle ~500-600e kaikkineen. Vaiko pistäiskö tuon Eber-paketin kaukolla ja uudella AGM akulla, n. 2100e kaikkineen.

                        "Vaivainen" 1.5ke ero. Senkin rahan voisi käyttää johonkin muuhun. Mutta en tiiä ...

                        Tero
                        Tuuppaa ne säteilijät ja sisälämppäri niin se on siinä.
                        F26 xDrive20d TwinPower

                        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                        Comment

                        • kaikkone
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 933
                          • Villähde

                          #27
                          Asentelen itelle just säteilijän ja haarat sisälle , Tosin 523i, 100e säteilijä, piuhat toisen moisen ja jonkuverran päälleki..
                          Ja webahan oli ennestäänkin, tosin huollon tarpees, meni n 130eur weban huoltamiseen.

                          Comment

                          • -JMV-
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 840
                            • Etelä-Pirkanmaa

                            #28
                            Itsellä olisi edessä sama homma ja säteilijät ajattelin itse asentaa, onko kuinka vmäinen homma? Entiseen e34 m60 tuli säteilijät asennettua korjaamolla ja sanoivat vaan, että oli tosi perseestä koko homma, eli eroaako asennus yhtään tuossa m62 motissa?
                            F82 harraste

                            Comment

                            • Arnolds
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 3311
                              • Kajjjaani

                              #29
                              Originally posted by -JMV- View Post
                              Itsellä olisi edessä sama homma ja säteilijät ajattelin itse asentaa, onko kuinka vmäinen homma? Entiseen e34 m60 tuli säteilijät asennettua korjaamolla ja sanoivat vaan, että oli tosi perseestä koko homma, eli eroaako asennus yhtään tuossa m62 motissa?
                              Samalla tavalla ahdasta kuin M60:n kanssa, tilaa ei yhtään liikaa.
                              F26 xDrive20d TwinPower

                              EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                              Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14353
                                • Oulu

                                #30
                                Originally posted by teropa View Post
                                Hmm... onkohan tässä nyt sitten eroa eri autojen välillä. Toiset sanoo, joilla on noita ei-OEM paketteja asennettuna, että kovillakin pakkasilla auto on moottorin ja sisätilan puolelta oikeasti lämmin, ikkunat sulat ja auto lämpenee hetkessä käyntilämpöihin.

                                Ei todellakaan huvita maksaa tyhjästä.

                                Tero

                                Itsellänikin oli Webasto/Eberi linjalta kovat odotukset, mutta eipä tuo kovin häävi ole enää -20c pakkasilla. Ainoa hyvä puoli on, että nesteet on lämpimät ja puhaltaa kyllä heti lämmintä hyttään.

                                Laseja ei toki saa sulaksi millään 30min poltolla. Ja tunnin poltto on hankala säätää, kun pitäisi kömpiä autolle ennen aikoja vääntään lisää aikaa. Tosin omassa Eber on vuodelta 93, että ehkä sillä on vaikutusta asiaan.

                                Tosin kaveriksi sisätilanpuhallin ja akkulaturi olisi hyvä vaihtoehto. Itselläni sisätilanpuhallin uupuu. Toinen mitä täytyy harkita vakavasti on jonkinasteinen lämmitin laatikolle. Joku pikkutehoinen säteilijä vois toimia. :think
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎