Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 sammuminen mäessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Raster
    Newbiemmer
    • Jul 2009
    • 4
    • Oulu

    e39 sammuminen mäessä

    Semmoinen ongelma tuli tänään esiin, että auto sammui parkkihallin rampilla ylämäessä. Ja teki saman uudestaan muutaman kerran seuraavissa ylöspäin menevissä rampeissa. Jälkimmäisillä kerroilla annoin kaasua sen verran mitä nyt parkkihallissa uskaltaa ettei hyökkää jonku päälle siellä.

    Auto kuitenkin käynnistyi uudestaan heti, oli sillon tosin tasaisella eikä enää rampilla. Muuten auto on kulkenut hyvin eikä sammunut aiemmin ylämäissä. Vikavaloja ei pala.

    Mistähän moinen voi johtua? Onko jollekin muulle käynyt moista? Itsellä tulee mieleen vain, että olisiko laturi esimerkiksi finaalissa ja akusta lataus loppu (akku on viime talvena ostettu). Laturia on kerran korjattu jo aiemman omistajan toimesta. Mutta tämä nyt on ihan silmät kiinni hakuammuntaa. Ensimmäisenä toki voisi yleismittarilla katsoa akun jännitettä auton ollessa käynnissä jne, jos se ihan päin honkia on.
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #2
    Jos e39:ssä laturi oikkuilee niin huomaat kyllä himmenneissä sisävaloissa ja mittaristossa kun alkaa "varusteita" tippuu pelistä.
    Sit siellä villkkuu valot kyllä ku joulukuusessa.

    Siis jos autos sammuu ramppii ni käynnistyykö se siinä ja pääset jatkaa matkaa vai pitääkö tiputtaa tasaselle? Onhan tarpeeks bensaa?
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • jsr85
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 1375
      • Oulainen

      #3
      Olikohan kyse millaisesta autosta?
      ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

      Comment

      • Raster
        Newbiemmer
        • Jul 2009
        • 4
        • Oulu

        #4
        Meni rampin ylös kyllä. Ja sammahti siihen muutaman metrin päähän mitä nyt vauhtia oli jäljellä. Ja bensaa oli toki jäljellä 30+ litraa, kun toissapäivänä tuli tankattua.

        Kyseessä on tarkemmin e39 528iA -98 vuosimallia.

        Comment

        • Harzzza
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 218
          • Tampere

          #5
          Bensapumppu alkaa oleen tiensä päässä ?

          Comment

          • Raster
            Newbiemmer
            • Jul 2009
            • 4
            • Oulu

            #6
            Voipi olla bensapumppu kyllä. Meinasi sammua nyt matka-ajossa moottoritievauhdissa ja 60-alueellakin, mutta kaasu pohjaan painettaessa heräsi ennen sammumista.

            Jospa huomenna saisi vikakoodit luettua ja katsottua mitä sieltä selviää.

            Eihän sitä tiedä vaikka joku v-pää olisi tunkenut tankkiin sokeria/tms, kun auto oli toissapäivänä jonkin aikaa lukitsematta pihalla </paranoia>.

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10065
              • KVLA

              #7
              Jos bensapumppu porsii,niin vikakoodit ei kyllä siitä ilmoita mitään.Bensiinimoottorisessa ei ole "painevahtia" polttoainelinjassa,joka voisi sähköisesti ilmoittaa paineen puuttumisen järjestelmästä.
              Kun/jos pumppua alat vaihtamaan,niin kannattaa myös tarkastaa tankin "korkin" alta sähköpistokkeen ja johtojen liitoksen kunto.Omassani oli taannoin johto irronnut liittimestä.Eikä tapaus ole ainoa E39 malleissa.

              Comment

              • Raster
                Newbiemmer
                • Jul 2009
                • 4
                • Oulu

                #8
                Laitetaanpa vielä loppu tällekin tarinalle.

                Eli ensimmäinen paja missä autoa käytin kertoi neljästä sylinteristä puuttuvan puristukset, yhdessä olleen heikot puristukset ja yhdessä normaalit. Tämä toki kummastutti, kun auto liikkui sen verran hyvin ettei ihan päähän mahtunut miten se 1,5 sylinterillä moiseen olisi pystynyt. Enpä ruvennut väittelemään "asiantuntijan" kanssa, kun ilmoittivat ettei heillä ole työkaluja suorittaa syvempää moottorin tutkailua.

                Joten hoidin autoni Wetterille, johon sai ajan parin viikon päähän. Lyhyt tarina: olivat koputelleet lähes ensimmäisenä bensatankkia niin käyntiinhän se kone oli siitä lähtenyt.

                Vaihdettiin mm. tiensä lopussa ollut bensapumppu uuteen ja kumma vaan, että sylinterien puristuksetkin korjaantuivat samalla!

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎