Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d menohalut kadoksissa satunnaisesti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marko.K
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1193
    • Helsinki

    e39 530d menohalut kadoksissa satunnaisesti

    Juu elikkä vikana on että joskus kaasua painaessa autossa tuntuu olevan 50hv eikä liiku sitten mihinkään ja kierrokset nousee tosi hitaasti. Sitten kaasua laskiessa ja uudestaan painamalla voi lähteä taas normaalisti. Viimekesänä jo tuota ongelmaa esiintyi jonka seurauksena sitten vaihdoin ahtopaine solenoidin http://www.realoem.com/bmw/showparts...37&hg=11&fg=45 kuva 1.

    Sen jälkeen ongelma poistui mutta palasi taas sitten alkutalvesta. Lauantaina heitettiin gt2260v vakion tilalle ja kyllä vetää huomattavasti paremmin ku vakioahdin mutta sama ongelma jatkuu ajoittain. Voisiko taas vika olla tuossa solenoidissa? Dataa oon lukenut sen verran toimiessa että ahdot nousee helposti sinne 1,3bar ja ilmamassa hieman yli 1000. Rail paine tyhjäkäynnillä n.300 ja raise pressure siellä 3,50. Vikakoodin antaa viasta 1024 Exhaust gas recirculation or exhaust gas recirculation actuator, error not present, sporadic error, neg. deviation, air mass to low.

    Vian iskiessä en ole saanut vielä dataa luettua, sillonhan se aina tietysti pelaa normaalisti kun on piuha kiinni

    Missä mättää prkl! :think
    F11 535d -11 367hv/728nm
    E39 M5 -99 Alpine White II
    E65 730da -02
    E60 530da -03
    E39 530da -03 240hv/600nm
    E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
    E38 740iaL -95
    E39 530d -99 245hv/528nm
  • tanppu
    Bimmer Rookie
    • May 2008
    • 169
    • Vantaa

    #2
    Ite lähtisin arpomaan tota "air mass to low" virhettä, eli maffista piuha irti ja testaa tekeekö samaa? Oma muinainen e39 teki tota samaa ja maffiks paljastu. :I
    Ex vehkeet..
    X5 40d E70, 535iA F10, 335iA E92, M5 E60, 335iA E92, 330iA E90 LCI, 330xiA E91, 123d E82, 330dA E90, 30dA E39, Evo V (aivopieru), 328i E46, 325i E36

    Comment

    • Marko.K
      BTCF Member
      • Jul 2006
      • 1193
      • Helsinki

      #3
      Juu ei oo tällä kertaa tuo se vika, jos maffi on paska niin se on kokoajan paska. Ei se siitä ykskaks mee ajon aikana kuntoon ja taas epäkuntoon
      F11 535d -11 367hv/728nm
      E39 M5 -99 Alpine White II
      E65 730da -02
      E60 530da -03
      E39 530da -03 240hv/600nm
      E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
      E38 740iaL -95
      E39 530d -99 245hv/528nm

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        #4
        Originally posted by Marko.K View Post
        Juu ei oo tällä kertaa tuo se vika, jos maffi on paska niin se on kokoajan paska. Ei se siitä ykskaks mee ajon aikana kuntoon ja taas epäkuntoon
        Kyllähän se voi sen tehdä jos vaikka joku johtoliitos hetkellisesti katkeaa ja hetken päästä yhdistyy...
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • Marko.K
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1193
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by Dunky View Post
          Kyllähän se voi sen tehdä jos vaikka joku johtoliitos hetkellisesti katkeaa ja hetken päästä yhdistyy...
          Olihan tuo Dunky sarkasmia
          F11 535d -11 367hv/728nm
          E39 M5 -99 Alpine White II
          E65 730da -02
          E60 530da -03
          E39 530da -03 240hv/600nm
          E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
          E38 740iaL -95
          E39 530d -99 245hv/528nm

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            #6
            Originally posted by Marko.K View Post
            Olihan tuo Dunky sarkasmia
            Ei ollut... Yhdessä 540:ssä oli sellaista vikaa että autosta katosi hetkeksi virrat kesken ajon ja sitten alle sekunnin päästä tuli takaisin aivan kuin ei mitään olis ollutkaan. Arvaas missä oli vika?
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9158
              • Oulu

              #7
              Jos EGR:ää ei ole mekaanisesti tulpattu, varmista EGR-venttiilin tiiviys ja venttiililautasen jousivoima ja kokeile EGR:n alipaineletku irrotettuna (ja tulpattuna).

              Originally posted by Dunky View Post
              Kyllähän se voi sen tehdä jos vaikka joku johtoliitos hetkellisesti katkeaa ja hetken päästä yhdistyy...
              Jos signaali MAF:lta katkeaa, niin kyllähän sen pitäisi antaa MAF:sta suora vikakoodi.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Marko.K
                BTCF Member
                • Jul 2006
                • 1193
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by Clavurion View Post
                Jos EGR:ää ei ole mekaanisesti tulpattu, varmista EGR-venttiilin tiiviys ja venttiililautasen jousivoima ja kokeile EGR:n alipaineletku irrotettuna (ja tulpattuna).



                Jos signaali MAF:lta katkeaa, niin kyllähän sen pitäisi antaa MAF:sta suora vikakoodi.
                Ei ole mekaanisesti tulpattu mutta on ollu välillä letku irrotettuna ja letkun pää tulpattuna ja välillä taas kiinni mutta sama vika ilmenee oli letku kiinni tai tulpattuna

                Niin ja voiko muka tuo egr-venttiili aiheuttaa tommosta satunnaista täystehottomuutta?
                Last edited by Marko.K; 16-08-2010, 23:09.
                F11 535d -11 367hv/728nm
                E39 M5 -99 Alpine White II
                E65 730da -02
                E60 530da -03
                E39 530da -03 240hv/600nm
                E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                E38 740iaL -95
                E39 530d -99 245hv/528nm

                Comment

                • VolvoTDi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1576
                  • Tampere - Pori

                  #9
                  Mulla oli samaa vikaa edellisessä E39:ssä ja viaksi paljastui MAF. Autoon oli vaihdettu maf, mutta olikin vääränlainen (numerosarja eri kuin pitäisi), oli muuten kiva ohituksessa kun piti lähteä ohi ja ei sitten lähdettykään!! Ja se vielä, että se ei tehnyt sitä aina vaan satunnaisesti.

                  Tämä vika ei ilmennyt kuin noin 6kk maf:n vaihdon jälkeen ja meni muuten Metroautossa useampi kerta ennenkuin vika löytyi. Arvot näytti normaalia, mutta tietyssä tilanteessa käyrä oli väärä ja sekosi menohalut. Uusi laillinen maf paikoilleen ja viat hävisi.
                  Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                  Check:
                  www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                  Tampere 044-5867096

                  Comment

                  • ytte
                    BTCF Member
                    • Jul 2003
                    • 248
                    • Pyhäjärvi

                    #10
                    MAF vika aika varmana. Pätevä seppä voi testerillä tai yleismittarilla katsastaa toiminnan. Tarvike maf:t kannattaa välttää, laatu vaihtelee tosi paljon.

                    EGR:n letkun irrottaminen ei tee autuaaksi, venttiili saattaa vuotaa silti kuluneisuudestaan.
                    F10 LCI -15
                    E60 LCI -08

                    Comment

                    • jsr85
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 1375
                      • Oulainen

                      #11
                      Originally posted by ytte View Post
                      EGR:n letkun irrottaminen ei tee autuaaksi, venttiili saattaa vuotaa silti kuluneisuudestaan.
                      Niin, ja jos se tulpataa, siihen tulppaankin saattaa palaa reikä
                      ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                      Comment

                      • Thuppu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2007
                        • 3626
                        • Seinäjoki

                        #12
                        No jos egr vuotaa silloin letkun tulppaaminen/irrotaminen ei auta mitään. Melko epätodennäköistä on että esim. rst-tulppa putkessa menee puhki. Ei kait se egr-venttiilin vuotaminen nyt mikään tavattoman harvinainen tapaus oo?
                        BMW 740iA "ALPINA"
                        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                        Comment

                        • Antsah
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2009
                          • 1776
                          • Oulu

                          #13
                          Miten tuo vuotaminen käytännössä sitten todetaan kun egr on irrotettuna?

                          Comment

                          • Marko.K
                            BTCF Member
                            • Jul 2006
                            • 1193
                            • Helsinki

                            #14
                            No mites on sit selitettävissä se että ongelma esiintyy myös maffin piuha irrotettuna ?
                            F11 535d -11 367hv/728nm
                            E39 M5 -99 Alpine White II
                            E65 730da -02
                            E60 530da -03
                            E39 530da -03 240hv/600nm
                            E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                            E38 740iaL -95
                            E39 530d -99 245hv/528nm

                            Comment

                            • Thuppu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2007
                              • 3626
                              • Seinäjoki

                              #15
                              Originally posted by Antsah View Post
                              Miten tuo vuotaminen käytännössä sitten todetaan kun egr on irrotettuna?
                              Niin, siis tulpataan varsinainen egr:n pakokaasuputki eikä pelkkää alipaineletkua.

                              Tämmönen kyllä varmistaa ettei egr vuoda.



                              Uudemmissa koneissa tämmönen patentti sytyttää sitten vikavalon joten tämä ei toimi kuin vanhemman sarjan koneissa.
                              BMW 740iA "ALPINA"
                              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎