Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530da touring ja PDC ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Spatsi
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 59

    E39 530da touring ja PDC ongelma

    Terve!

    Tuossa tuli hankittua kyseinen peli mutta tutkat ei toimi kuin edessä. No aluksi vilkkui pdc valo kokoaika kun löi pakin päälle ja kuului n. 2s pituinen PIIP. Nyt otettiin takapuskuri alas ja ruvettiin tutkimaan paikkoja. Kaikki johdot näyttävät ok. Tällöin kun takapuskuri tipautettiin alas pdc valo lopetti vilkkumisen, mistä päättelin, että kaikki ok mutta kun ei. Takana tutkat kyllä naputtavat. Osa kovempaa osa hiljempaa. Kun nykäisee yhdenkin tutkan takanta irti kuuluu PIIIIIIIP ja rupeaa pdc valo taas vilkuttamaan. Nyt herääkin kysymys mistä kysymys? Kaikki tuntuisi olevan ok, mutta takana ei vaan kuulu mitään tutkan ääniä ja edessä toimii kaikki hienosti. Osaako joku kertoa mistä kyseinen johtuu?
  • Eemeli39
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 69
    • Pirkanmaa

    #2
    mulla oli vähän samanlaista vikaa ja lopulta syyksi paljastui rikkinäinen pdc:n anturi. Oletko ihan varma, että kaikki anturit ovat kunnossa?

    Yksi vaihtoehto on tietenkin käydä luetuttamassa vikakoodit ja katsoa mitä se sieltä kautta herjaa.
    e39 530dA -99

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4929
      • Kotka

      #3
      Piuhan päässä antautuu tämäkin ongelma
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • Spatsi
        Bimmer Rookie
        • Apr 2008
        • 59

        #4
        Originally posted by Dunky View Post
        Piuhan päässä antautuu tämäkin ongelma
        Niinpä mut kun ei antaudu. Vikakoodit näyttää kaikki ok! :think Ainut mitä nyt havainnut että, yksi anturi nakuttaa aika hiljaa vrt muihin. Jännä, että vaikka ajotietokone luulee kaiken olevan ok, ei mikään anturi takana piipitä niitä kokeillessa. Tiedä sitten mykistääkö tuo 1 heikompi anturi sitten kaikki. Tuli siirrettyä se toiseen laitaan jotta sen vaihtaminen onnistuu ilman puskurin tiputusta. Mutta silti todella mystinen ongelma. Niin ja se vielä, että jotain piipityksiä sai aikaiseksi takantakin nollaamalla vikakoodit pdc:stä. Tosin nekin piipitykset olivat aika epämääräisiä vrt. siihen kuinka niiden pitäisi toimia. No ei muuta kun vehkeet läjään ja puskuri kiinni. Taaskaan ei piipitä takana yksikään anturi vaikka kaikki vikakoodien mukaan ok. Tosin tämä "heikompi anturi" josta kuuli vain nakutusta pitäen korvaa siinä kiinni mykkeni lopullisesti.

        Tietääkö joku saako etupuskurista jonkun anturin irti puottamatta koko puskuria alas? Olisi helppo kokeilla ehjällä anturilla tuonne "vikaisimpaan" takana josko se rupeisi toimimaan niinkuin pitää. :think

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4929
          • Kotka

          #5
          Originally posted by Spatsi View Post
          Tietääkö joku saako etupuskurista jonkun anturin irti puottamatta koko puskuria alas? Olisi helppo kokeilla ehjällä anturilla tuonne "vikaisimpaan" takana josko se rupeisi toimimaan niinkuin pitää. :think
          No jos sä saat käden jotenkin tungettua sinne anturin taakse niin miksikäs ei
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          • Spatsi
            Bimmer Rookie
            • Apr 2008
            • 59

            #6
            Originally posted by Dunky View Post
            No jos sä saat käden jotenkin tungettua sinne anturin taakse niin miksikäs ei
            Realoem:n mukaan tuon etulistan pitäisi lähteä samanlaila irti kun takanakin noitten listojen. Joten uskaltasko repästä rikkomatta?

            Comment

            • Rahu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 6464
              • Tuusula

              #7
              Edessähän ne on kaikki listassa kiinni joten ei ole kovin vaikeaa saada kättä sen taakse. Ei muuta kuin lista irti.
              BMW Service
              P.o4oo925441
              [email protected]
              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

              Comment

              • OneAndOnly
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2009
                • 441
                • Nurmes

                #8
                Ei kai se listan irroitus auta tuossa asiassa kun siellä on puskurin sisällä kaks nipsutinta millä anturi on kiinni. Itse sain vaihdettua edessä ainakin kuskinpuolen reunimmaisen anturin ilman puskurin irroitusta kun irroitti sen säleikön siitä alareunasta niin siitä käsi sopi juuri ja juuri anturin taakse ja pääsi painamaan niistä nipsuista ja sitten toisella kädellä painoi anturista puskuriin päin, tiukka oli mutta lopulta anturi antautui ja sen sai tökättyä puskurin sisään ja sitten siitä ulos mistä työnsin toisen käden puskurin sisään.
                Johtoakin oli onneksi sen verran reilusti että liittimen sai irroitettua sitten siinä puskurin reunalla.

                Muidenkin antureiden irroitus edessä voisi olla mahdollista ilman puskurin irroitusta mitä siinä samalla tutkailin mutta varmaksi en osaa sanoa kun en kokeillut.
                näillä mennään:
                Bmw e46 320d
                Suzuki Hayabusa 1300R

                Ex:
                Volvo XC70 D5 AWD -10
                Volvo V70 D5 -02
                Volvo V70 T5 -98
                VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                -----------------------------

                Comment

                • Rahu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 6464
                  • Tuusula

                  #9
                  Siis mitä vittua, mistä autosta nyt on oikein kyse? Ota vaikka kuva niin ei tartte selitellä.. Tai sitten on kyse jostain mitä mä en ihan ymmärtänyt.
                  BMW Service
                  P.o4oo925441
                  [email protected]
                  Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                  Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                  Comment

                  • TKGL
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2009
                    • 260
                    • Tampere

                    #10
                    Kyllä ne edessä olevat anturit ainakin m-sport puskurista irtoo ihan kivasti listat irrottamalla. Helppoa ku heinän teko.

                    Comment

                    • buksin-1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 4592
                      • Keski-Pohjanmaa

                      #11
                      Anturit ovat listoissa kiinni siinä, missä listan läpi on läpivienti eli edessä aina ja takana aina ulommat sekä sedanin vakiopuskurissa. Touringissa ja M-sportissa takana vain keskimmäiset ovat puskurissa kiinni.
                      Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                      Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                      SISUSTAT modaukset

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        #12
                        Originally posted by Spatsi View Post
                        Niinpä mut kun ei antaudu. Vikakoodit näyttää kaikki ok!
                        Ymmärtäkää nyt että pdcn toimintaa ei testata pelkästään viakoodeja lukemalla vaan AINA TÄYTYY MYÖS LUKEA LIVEDATAA ANTUREILTA! Eli testeristä/softasta livedatamoodi päälle ja sitten sopivaa estettä, mm pahvinpala, liikuttelemaan antureiden edessä, ja katsomaan täsmääkö etäisyys livedatan lukemaan. Aika usein löytyy antureita joista ei tule vikakoodia mutta jotka eivät reagoi esteeseen mitenkään, löytyy myös antureita jotka tunnistavat "olemattomia" esteitä. Jos anturilat tulee vikakoodi se ei myöskään yksiselitteisesti tarkoita sitä että anturi olisi vialla vaan vika voi olla myös anturin johdossa/liitännässä.

                        Comment

                        • jsr85
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2007
                          • 1375
                          • Oulainen

                          #13
                          Kaverin autossa antaa vikakoodin yhdestä taka-anturista, livedatassa tämä kyseinen anturi antaa muistaakseni 58 kun muissa on tasan 100. Tämä anturi reagoi muutoin normaalisti takana olevaan esteeseen. Nyt kaveri ilmoitti että oli vaihtanut kyseisen anturin mut tutkat ei edelleenkään toimi. Missä vika? Pakin kun pistää päälle niin alkaa ulina joka joka sammuu PDC napista.
                          ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                          Comment

                          • Kähmy
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2007
                            • 422
                            • Kempele

                            #14
                            Mulla on kaksi kertaa ollut 530iaT:ssä PDC-vika, molemmilla kerroilla kun pisti pakin päälle, alkoi piip...molemmilla kerroilla auttoi sama juttu, takapuskuri irti, vaihdoin kaksi vasemman puoleista anturia keskenään (tiesin että toinen vasemmalta ei tärissyt). Vielä sen jälkeen sama meininki jatkui, annoin auton seisoa jonkun puoli tuntia. Toiminut sen jälkeen. Eli heti korjauksen jälkeen sama vika, sitten (liekö se maaginen 16min) joku nollaantuu ja homma toimii.

                            Tosin mulla se antoi ainakin jälkimmäisellä kerralla vikakoodin, ekaa en muista.

                            -Kähmy
                            e46 325xi
                            Yamaha FZR 1000 EXUP
                            ex-e39 530i Touring

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎