Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 touring takapään tukivarsijumpasta kysymys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jube
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 9636
    • ...

    e39 touring takapään tukivarsijumpasta kysymys?

    Viisaampi taas kysyä ennenkuin rikkoo jotain
    Elikkä työn alla on tukivarsijumppa e39 farkun takapäähän...
    "Bumerangi" tukivarren pultti on sopivasti iskunvaimentimen varren kohdalla ja vielä pultin kanta iskariin päin, eli iskarit täytynee irroittaa kokonaan jotta vaihto onnistuu :think
    Mitenkä tuohon iskarin yläpäähän pääsee käsiksi?
    Näillä mennään:
    Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
    BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
    BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
    BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
    MB c124 230CE -90 "Badboy"
    MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
  • Ha2
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1786
    • Oulu

    #2
    Minä ainakin jouduin irrottamaan iskarit vastaavassa remontissa.

    Takakontista lattiat irti. Takimmainen nostamalla ja etummainen on kuormansidontalenkkien alta sekä keskeltä takaa kiinni. Kuormalenkin kuopan pohjalla on pieni musta muovinen peitelevy. Se lähtee kampeamalla pienellä ruuvimeisselillä irti, siinä on pieni kolokin työkalulle. Sen alla on 2 kpl 5 mm kuusiokolokannalla olevaa pulttia. Ruuvaa ne auki, niin koko kuormalenkki irtoaa lattiasta. Niitä ruuveja kannattaa avata/kiristää sitten tasatahtia vuorotellen. Sitten se etummainen lattilevy on vielä kekseltä yhdellä 10 mm kuusiokannalla olevalla pultilla kiinni.

    Etummaisen lattian alta paljastuu peitelevyt/äänieristeet, jotka poistamalla paljastuu iskarin yläpäät ja yläpään mutterit. Iskarien takaisinasennus vaatii melekeinpä kaverin tai sitten paljon kikkailua.

    Kontinpuoleisiin töihin tarvit pienen meisselin/puukon, 5 mm kuusiokoloavaimen, 10 mm hylsyn ja 13 mm hylsyn.
    E61 525d LCI

    Comment

    • Jube
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 9636
      • ...

      #3
      Kiitoksia vastauksesta!
      Väkisin tulee mieleen että miksihän se "bumerangin" pultti ei voisi olla kanta eteenpäin, ei tarviis iskaria irrotella mutta viisaammat on suunnitelleet sen olevaksi noin :think Hommiin --->
      Näillä mennään:
      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
      MB c124 230CE -90 "Badboy"
      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎