Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 528 '96 jäähdytysnesteet ulos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • riparipa
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 92
    • Jyväskylä

    e39 528 '96 jäähdytysnesteet ulos

    eli autosta tuli suurin osa nesteistä pihalle kaiketi korkin kautta (en ollut itse ratissa)

    lämmöt ei ollu nousseet yli puolivälin mittarissa.

    autoon on vaihdettu pari viikkoa sitten uusi jäähdytin kun vanha alkoi vuotamaan. ja on ilmattu kunnolla. nesteinä motonetistä "Pakkasneste BMW-81229407454 1,5L (SININEN) [1995 - 2003]".

    onkohan tosta nyt korkannut kannentiiviste... kilsoja mittarin mukaan 303tkm

    mitäköhän tässä nyt tekis seuraavaks, uusia nesteitä ei kiinnosta heti tonne laittaa, jos heti ruiskuaa pihalle..
  • rizzo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2007
    • 5418
    • Oulu

    #2
    Millon vaihdettu vesipumppu? Sehän näistä tuntuu leviävän Kuten allekirjoittaneellakin muutama viikko takaperin. Ei se kannentiiviste ihan helposti mene, saa kyllä keittää kunnolla (viisaammat korjatkoon jos olen väärässä, näin mulle kerrottiin )

    Comment

    • riparipa
      Bimmer Rookie
      • Nov 2006
      • 92
      • Jyväskylä

      #3
      vesipumppu, termostaatti, hihna ym. vaihdettu 3 vuotta sitten. voisko olla että on jo nyt sökö...

      Comment

      • rizzo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2007
        • 5418
        • Oulu

        #4
        Voi kuule, mulla kesti alle 10 tkm Nyt tilasin schmiedmannilta vahvistetun version (maksoi jotain vähän päälle 30€ muistaakseni), toivottavasti nyt kestäisi vähän pidempään

        Comment

        • riparipa
          Bimmer Rookie
          • Nov 2006
          • 92
          • Jyväskylä

          #5
          tyhmä kysymys mut onko vesipumpun hajoamisen yhteydessä just tollaset oireet, eli lämmöt ei nouse, mut keittää ja nesteet lentää pellolle korkin kautta?

          pystyykö tota mitenkään toteamaan et se vesipumppu on hajalla (muuta kuin avaamalla)?

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Mitäs siniset nesteet tykkää sekoittelusta vihreiden kanssa? :think

            Tässä vaan pari syylaria mennyt vaihtoon lotrailusta punaisen kanssa kun on menneet tukkoon ja ajaa paineella tavaran pihalle.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4630
              • Tampere

              #7
              Originally posted by Cell View Post
              Mitäs siniset nesteet tykkää sekoittelusta vihreiden kanssa? :think

              Tässä vaan pari syylaria mennyt vaihtoon lotrailusta punaisen kanssa kun on menneet tukkoon ja ajaa paineella tavaran pihalle.
              Ainakin itse ole siniset ja vihreät sekoitellut hyvällä omalla tunnolla..

              Sen kuitenkin tiedän että punaista ja vihreää/sinistä ei saa sekoittaa kun menee paakuille.
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4630
                • Tampere

                #8
                Originally posted by riparipa View Post
                tyhmä kysymys mut onko vesipumpun hajoamisen yhteydessä just tollaset oireet, eli lämmöt ei nouse, mut keittää ja nesteet lentää pellolle korkin kautta?

                pystyykö tota mitenkään toteamaan et se vesipumppu on hajalla (muuta kuin avaamalla)?
                juurikin näin, vesi ei kierrä joten ei anturillekaan välttämättä lämpötila tieto tule ajoissa.. vesipumppu lienee ~50€ joten suosittelisin sen vaihtoa ennenkuin tulee muuta tuhoa. samalla jos nesteet laskee koneesta kannattaa tutkia myös termostaatin kunto.
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • riparipa
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2006
                  • 92
                  • Jyväskylä

                  #9
                  joo, kaatelin vettä koneeseen ni sieltähän se pumpusta lirutti välittömästi kaikki pihalle, siis jo ennenkuin laitto autoa käyntiin...

                  mitäs kaikkee tuohon nyt kannattaa vaihtaa samalla kun sen vesipumpun purkaa?

                  Comment

                  • rizzo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2007
                    • 5418
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by riparipa View Post
                    joo, kaatelin vettä koneeseen ni sieltähän se pumpusta lirutti välittömästi kaikki pihalle, siis jo ennenkuin laitto autoa käyntiin...

                    mitäs kaikkee tuohon nyt kannattaa vaihtaa samalla kun sen vesipumpun purkaa?
                    Termostaatti + termostaatin kotelo ainakin, mulla vuosi sen kotelon tiiviste kans minimaalisesti, niin samalla tuli sekin tukittua.

                    Comment

                    • riparipa
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2006
                      • 92
                      • Jyväskylä

                      #11
                      pumppu vaihdettu, nesteet pysyy sisässä. ihmetyttää vaan että paisarin korkki pihisee auton sammutuksen jälkeen.. olisikohan toi korkki tullu tiensä päähän vai kuitenki se kansi...

                      Comment

                      • rizzo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2007
                        • 5418
                        • Oulu

                        #12
                        Vaihdahan nyt vaan se korkki

                        Comment

                        • Samee
                          BTCF Member
                          • Mar 2006
                          • 888
                          • Valkeakoski

                          #13
                          Tosiaan se ~10e korkki nyt ehdottomasti vaihtoon. Itsekään en uskonut korkin olevan paskana ennenkuin sen takia rikoin yhden kappaleen 200e syylärin ja senkin jälkeen yhden 30e paisarin.
                          E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
                          E30 316 4d '89
                          E36 M3 Coupe '93
                          F30 318d '13

                          Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

                          Comment

                          • riparipa
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2006
                            • 92
                            • Jyväskylä

                            #14
                            näkyy olevan kahta eri korkkia tuohon malliin? eli 1,4 ja 2,0 bar. kumpikohan tohon mieluiten kannattais laittaa?

                            Comment

                            • TKGL
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2009
                              • 260
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by Cell View Post
                              Mitäs siniset nesteet tykkää sekoittelusta vihreiden kanssa? :think

                              Tässä vaan pari syylaria mennyt vaihtoon lotrailusta punaisen kanssa kun on menneet tukkoon ja ajaa paineella tavaran pihalle.
                              Voitko kertoa tarkemmin näistä sinisen/punaisen sekoitusongelmista? Miten paljon punaista on lisätty siniseen jne. Tiedän kyllä, että ei saa sekoittaa, mutta en ole ikinä ennen kuullut todellissista ongelmista. Onko aina selvitty pelkällä syylarin vaihdolla?

                              Itse just vaihdoin siniset litkut punaisiin. Ekaks tyhjensin syylarin ja pumppasin sillä ilmastoinnin pumpulla(?) tyhjäks. Lisäsin pelkkää vettä tilalle ja ajoin moottorin kuumaks. Taas syylari tyhjäks (+ pumppu) ja vettä tilalle. Moottori kuumaks, syylari tyhjäks, vesipumppu pois, uusi tilalle ja lopuks punaset litkut sisään. Ennen punasen lisäämistä tarkastin ulos tulleen nesteen ja se oli likimitein kirkasta. Toki siinä oli vielä pieni kelmeä sinertävä kajo. Ei millään viitsinyt avata sitä lohkon tyhjennys tulppaa.

                              Kuinka puhtaaksi tuosta sinisestä systeemi täytyy saada, jotta punaset uskaltaa laittaa tilalle?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎