Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ei starttaa (M52)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaikkone
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 933
    • Villähde

    E39 ei starttaa (M52)

    Eli nyt meni sormi suuhun ja omat taidot loppu.
    Otin toisaapäivänä webaston autosta pois. virheellisesti tulppasin vain bensaletkut.
    Tästä ilmeisesti johtuen pystyin ajamaan tämän jälkeen n40km jonka jälkee auto hyyty risteykseen ja ei enää ole lähteny käyntii.
    Nyt olen jo yhistäny tuon bensakierron ja tarkistanu bensapumpun sulakkeet,
    uudet tulpatkin vaihoin, entiset olivat aivan pikimustat. Adaptioarvot olen nollannu.
    Ilmeisesti syöttäny liikaa bensaa jonka seurauksena tukehtunu.

    Pitäisi saada auto takas liikenteeseen että pääsee töihin.




    vikakoodit jotka sain
    Date: 08/26/10 20:02:58
    ECU: MS410DS3
    JobStatus: OKAY
    Variant: MS410DS3
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 2 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    203 fuel trim limit Bank 2
    Error frequency : 8
    Logistic counter: 40
    Engine speed 768.00 rpm
    Engine temperature 57.34 degrees C
    oxygen sensor heater 72.73 %
    oxygen sensor voltage 2 0.57 Volt
    Short circuit to ground
    emission related malfunction
    defect code stored after filtering
    Error present
    Sporadic error
    -------------------------------------------------------------
    202 fuel trim limit Bank 1
    Error frequency : 9
    Logistic counter: 40
    Engine speed 768.00 rpm
    Engine temperature 57.34 degrees C
    oxygen sensor heater 72.73 %
    oxygen sensor voltage 1 0.59 Volt
    Short circuit to ground
    emission related malfunction
    defect code stored after filtering
    Error present
    Sporadic error
    ================================================== ===========

    ---





    edit:

    Korjattu.
    sivulla kaksi vian syy
    Last edited by kaikkone; 28-08-2010, 21:42. Reason: ei enää kiire

  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Mitkä letkut tukit, paluupuolen kokonaan?

    Kuunteleppa toimiiko bensapumppu kun pistät virrat päälle.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • kaikkone
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 933
      • Villähde

      #3
      paluupuolen tukin, näin ainakin jälkikäteen tarkistaessani, otin tukot pois ja laitoin jatkoholkin väliin eilen. ei auttanut,

      Mistäpäin sen pumpun pitäisi pitää mekkalaa?, takapenkkien alta vai?

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Apparin puolella takapenkin alla on. Onpi voinut sanoa sopimuksensa irti kun tuupannut "seinää" päin.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • kaikkone
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 933
          • Villähde

          #5
          eipä kuulostanu inahtavan vaikka tarjosin suoraan toisesta akusta virtaa, :I

          Comment

          • kaikkone
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2010
            • 933
            • Villähde

            #6
            suosituksia, ostaako uusi pumppu vai jostai käytetty?

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Varaosaliikkeen kautta tilaa Kahalta Pierburgin irtopumpun. Silloin sulla on orkkispumppu halvalla, marmorilta tilatessa tulee vaan uusi muovikehikko mukana mutta sen saa kyllä siitä vanhastakin ihan ongelmitta. Itse maksoin moisesta 150e, kuitti kierii tässä pöydällä.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • kaikkone
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 933
                • Villähde

                #8
                auts, siitäpä tuli kallis wepaston omatoiminen huolto :F..

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4929
                  • Kotka

                  #9
                  Originally posted by Cell View Post
                  Varaosaliikkeen kautta tilaa Kahalta Pierburgin irtopumpun. Silloin sulla on orkkispumppu halvalla, marmorilta tilatessa tulee vaan uusi muovikehikko mukana mutta sen saa kyllä siitä vanhastakin ihan ongelmitta. Itse maksoin moisesta 150e, kuitti kierii tässä pöydällä.
                  Pierburgin saa halvemmalla KL-Varaosista
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • kaikkone
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2010
                    • 933
                    • Villähde

                    #10
                    pitänee kai mailata heille kun ei löytyny sivuilta :P

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #11
                      Originally posted by Dunky View Post
                      Pierburgin saa halvemmalla KL-Varaosista
                      Paljon maksoi? Ei sillä nyt niin väliä kun piti paikallisesti saada, mutta jos tulevaisuudessa tarvitsee niin hyvä tietää.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • kaikkone
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2010
                        • 933
                        • Villähde

                        #12
                        jahas, tutkin pumpun, kyllä se toimi viel. oli tosin pumpulta siihe penkin alle menevä putki menny poikki, joko tossa kun avasin tai aikasemmin.
                        pumppu pumppas ja suris kyllä ku tarjos nyt virtaa oikeisiin liittimiin ;P

                        Comment

                        • Bemu500
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2005
                          • 2992
                          • INvaLA

                          #13
                          miten e39:ssä toimii tankin puoliskolta toiselle siirto? Veikkaan että sulla on nyt kuskin puoli ääriään myöten täynnä ja pumpunpuoli tyhjänä. Se siirto ainakin e36:ssa toimii paluupuolen virtauksen avulla. Kokeile tankata joku kymmenen litraa ja yrität sitte käyntiin.
                          -Official member of BTCF-Sauna team-


                          e91 325i -06

                          Comment

                          • WSE1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3242
                            • Suomusjärvi

                            #14
                            Originally posted by kaikkone View Post
                            Eli nyt meni sormi suuhun ja omat taidot loppu.
                            Otin toisaapäivänä webaston autosta pois. virheellisesti tulppasin vain bensaletkut.
                            Tästä ilmeisesti johtuen pystyin ajamaan tämän jälkeen n40km jonka jälkee auto hyyty risteykseen ja ei enää ole lähteny käyntii.
                            Nyt olen jo yhistäny tuon bensakierron ja tarkistanu bensapumpun sulakkeet,
                            uudet tulpatkin vaihoin, entiset olivat aivan pikimustat. Adaptioarvot olen nollannu.
                            Ilmeisesti syöttäny liikaa bensaa jonka seurauksena tukehtunu.

                            Pitäisi saada auto takas liikenteeseen että pääsee töihin.
                            Autossa on siis ollut kiinni ilmeisesti jälkiasenteinen BW 50 jossa oma säiliö jonka kautta kierrättää paluupuolen bensaa. TTC lle ja TTS lle tulee vain 1 letku joka pitää tukkia jos webaston irroittaa. Harvoin bw 50 webaan enää törmää tänä päivänä.

                            Comment

                            • Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4929
                              • Kotka

                              #15
                              Originally posted by Cell View Post
                              Paljon maksoi? Ei sillä nyt niin väliä kun piti paikallisesti saada, mutta jos tulevaisuudessa tarvitsee niin hyvä tietää.
                              119€ plus postit
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎