..Paljon on omalla e39:lläni huolettomia kilometreja takana (338tkm josta itse ajamia 88tkm) joten nyt tuntuu kaikki viat tulevan kerralla!
Eli airbagin merkkivalo syttyi reilu viikko sitten. Luin vikakoodit ínpalla;
"4 ignition circuit
0 -> driver airbag
Error freq. 1
remain over limiting value"
Tuolloin avasin kuskin airbagin; yksi liitin oli olevinaan hieman löysällä (oli kai jäänyt löysälle, kun kesällä irroitin ratin), ja ennenkaikkea, slipring oli purkautunut osittain auki! Tarkistin liittimien kireyden, ja kelasin slipringin takaisin. Sitten nollasin vikakoodin. --> Valo ei palanut viikkoon, kunnes eräällä maantiereissulla valo syttyi taas. Mainittakoon että tämä tapahtui suoralla tiellä. Nollasin taas (sama vikakoodi), mutta valo syttyi pienen koeajolenkin jälkeen taas.
Voisiko slipring olla hajalla? Vai onko mahdollista että airbagin liitin löystyy kun sen availee pari-kolme kertaa? Vai onko peräti jotain muuta vikaa pääteltävissä vikakoodista? Kiitokset etukäteen vastanneille.
Eli airbagin merkkivalo syttyi reilu viikko sitten. Luin vikakoodit ínpalla;
"4 ignition circuit
0 -> driver airbag
Error freq. 1
remain over limiting value"
Tuolloin avasin kuskin airbagin; yksi liitin oli olevinaan hieman löysällä (oli kai jäänyt löysälle, kun kesällä irroitin ratin), ja ennenkaikkea, slipring oli purkautunut osittain auki! Tarkistin liittimien kireyden, ja kelasin slipringin takaisin. Sitten nollasin vikakoodin. --> Valo ei palanut viikkoon, kunnes eräällä maantiereissulla valo syttyi taas. Mainittakoon että tämä tapahtui suoralla tiellä. Nollasin taas (sama vikakoodi), mutta valo syttyi pienen koeajolenkin jälkeen taas.
Voisiko slipring olla hajalla? Vai onko mahdollista että airbagin liitin löystyy kun sen availee pari-kolme kertaa? Vai onko peräti jotain muuta vikaa pääteltävissä vikakoodista? Kiitokset etukäteen vastanneille.
Comment