Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d sammui kertalaakista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MOKK
    Newbiemmer
    • Sep 2010
    • 6
    • Suomi/Vantaa

    e39 530d sammui kertalaakista

    Eli aamulla työmatkalla kanttarin ylityksen jälkeen sammui kertalaakista, hehkuvalo ei sammu ja ei käynnisty.
    Vikakoodit lukasin:
    1190 Rail-pressure control
    1255 pre-supply pressure sensor

    koodien luvun jälkeen hehkuttaa normaalisti(hehkuvalo sammuu sek jälkeen) mutta ei käynnisty.
    Edellisen omistajan toimesta kuulemma syöttöpumppu uusittu aika vasta.
    Aika paljon porukalla ollu samantyyppistä ongelmaa näissä kamppeissa.
    Virrat lyö päälle niin hurisee/surisee ja about minuutin jälkeen koneesta(naftapumppu?) lopettaa pihinän.
    Voiko rikkinäiset sulakkeet saaha aikaan vääriä vikakooditulkintoja?
    Mistähän alottais, en näistä paljoa ymmärrä, mutta jotaki releitä yms vois tarkistaa ennenkä isompaa remonttia alkaa työstään..
    Vinkkejä? Kiitos!
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9158
    • Oulu

    #2
    Antaako ainoastaan nuo koodit? Kokeile erikseen irrottaa siirtopaineanturin liitin (suodattimen päällä) ja rail-paineanturin liitin (jakotukin takapäässä koneen ja tulipellin välissä, saatat joutua irrottamaan tulipellistä muovisuojan lisätilan saamiseksi).
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8264
      • Järvikylä (Nakkila)

      #3
      Originally posted by MOKK View Post
      Eli aamulla työmatkalla kanttarin ylityksen jälkeen sammui kertalaakista, hehkuvalo ei sammu ja ei käynnisty.
      Vikakoodit lukasin:
      1190 Rail-pressure control
      1255 pre-supply pressure sensor

      koodien luvun jälkeen hehkuttaa normaalisti(hehkuvalo sammuu sek jälkeen) mutta ei käynnisty.
      Edellisen omistajan toimesta kuulemma syöttöpumppu uusittu aika vasta.
      Aika paljon porukalla ollu samantyyppistä ongelmaa näissä kamppeissa.
      Virrat lyö päälle niin hurisee/surisee ja about minuutin jälkeen koneesta(naftapumppu?) lopettaa pihinän.
      Voiko rikkinäiset sulakkeet saaha aikaan vääriä vikakooditulkintoja?
      Mistähän alottais, en näistä paljoa ymmärrä, mutta jotaki releitä yms vois tarkistaa ennenkä isompaa remonttia alkaa työstään..
      Vinkkejä? Kiitos!
      kopahtiko pohja maahan? siellä on siirtopumppu suunnilleen kuskin alapuolella ja jos ko pumppu sökö niin ymmärtääkseni ei käynnisty/käy ollenkaan :think
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9158
        • Oulu

        #4
        Originally posted by peto2 View Post
        kopahtiko pohja maahan? siellä on siirtopumppu suunnilleen kuskin alapuolella ja jos ko pumppu sökö niin ymmärtääkseni ei käynnisty/käy ollenkaan :think
        Alkuperäisessä viestissä mainittiin surina virtojen kytkemisen jälkeen. Eli oletettavasti siirtopumppu on toiminnassa.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8264
          • Järvikylä (Nakkila)

          #5
          Originally posted by Clavurion View Post
          Alkuperäisessä viestissä mainittiin surina virtojen kytkemisen jälkeen. Eli oletettavasti siirtopumppu on toiminnassa.
          hmm.. kaveri taannoin vaihtoi surisevan siirtopumpun hiljaiseen. käyntiäänikin muuttui selvästi ja voimaa tuli reilusti lisää :think
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • jsaarikoski
            Newbiemmer
            • Sep 2005
            • 9
            • suomi

            #6
            omassa x5 3.0d m57 koneessa oli aivan sama ongelma tuossa pari kuukautta sitten, sammui ensin risteykseen tyhjäkäynnistä, starttasi nätisti, muttei käynnistynyt, polttoainetta tuli suodattimelle ainakin.

            Hinaus huoltoon ja parin-kolmen tunnin päästä suostuivat etsimään kaikki sulakkeet, jotka voivat vaikuttaa käynnistymiseen/käynnissäpysymiseen; vika oli moottoritilassa apukuskin puolella siellä boksissa olevassa sulakkeessa (muistaakseni f105) joka on 30A ajoneston sulake. No uusi sulake kiinni, starttaus->paloi taas->vaihto uuteen->käynnistyi!

            Auto toimi nätisti n. 3000km/2viikkoa, sitten sama homma, oli sulakkeita mukana->vaihtoon taas ja matka jatkui 2h. Tässä kohtaa kun sammui toisen kerran, sulake oli ehjä ja auto hinattiin Laakkoselle tutkittavaksi.

            Seuraavana päivänä sitten tuli soitto että suutin nro 5 on sökö, vaihdetaanko? Monta euroa köyhempänä sitten sai auton hakea takaisin käyttöön, käyntiääni muuttui pehmeämmäksi ja tuntuisi että vetää myöskin paremmin.

            Kummastakin korjaustoimenpiteestä löytyi täältä foorumilta jo tietoa, mutta kun vikaa ei osannut kuvailla, niin maksettiin marmoritiskillä sitten isommat selvityskulut.

            Samat vikakoodit tuli itselläkin ensimmäisellä kerralla kun sulakeongelma oli. Ja samanlailla hehkun valo jäi palamaan.

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              #7
              Katso ekana mitä siirtopaineanturi + raili anturi näyttää kun a) pistät virrat päälla je b) kun yrität startata.

              A) tilanteessa siirtopaineet pitäisi nousta ~4baariin
              B) tilanteessa siirtopaineet pitäisi yhä olla lähellä 4 baria ja raili paineet nousta yli 250barin

              Jos siirtopaineet on kohdillaan mutta railipaineet ei nouse niin vika todennäköisesti railipaine anturissa tai liitoksessa, koita liikutella ja katso samalla elääkö lukema.
              Jos uusi rail anturi tai liitin johtoineen ei auta niin taitaa olla korkeapainepumppu korkannut :think
              Halbaa.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • VolvoTDi
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 1576
                • Tampere - Pori

                #8
                Aikanaan oma E39 530d sammui myös laakista ja oli mennyt huohottimen lämmittimen vastuksen johdot oikosulkuun! Uusi johtosarja maksoi muistaakseni 15€, se vaihtoon ja uusi pääsulake ja käyntiin!! Sulake sijaitsi konepellin alla siellä missä on ohjainlaitekin!
                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                Check:
                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                Tampere 044-5867096

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9158
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by VolvoTDi View Post
                  Aikanaan oma E39 530d sammui myös laakista ja oli mennyt huohottimen lämmittimen vastuksen johdot oikosulkuun! Uusi johtosarja maksoi muistaakseni 15€, se vaihtoon ja uusi pääsulake ja käyntiin!! Sulake sijaitsi konepellin alla siellä missä on ohjainlaitekin!
                  Tämä on tuttu vika. Tuon sulakkeen palaessa antaa kuitenkin huomattavasti pidemmän litanian vikakoodeja, koska saman sulakkeen kautta tulee syöttö lähes jokaiselle moottorin anturille.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • VolvoTDi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 1576
                    • Tampere - Pori

                    #10
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Tämä on tuttu vika. Tuon sulakkeen palaessa antaa kuitenkin huomattavasti pidemmän litanian vikakoodeja, koska saman sulakkeen kautta tulee syöttö lähes jokaiselle moottorin anturille.
                    Itseasiassa antoi vain yhden vikakoodin: RPM CONTROL... Katsottu tosin vain DDE:n puolelta!
                    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                    Check:
                    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                    Tampere 044-5867096

                    Comment

                    • MOKK
                      Newbiemmer
                      • Sep 2010
                      • 6
                      • Suomi/Vantaa

                      #11
                      nonni.

                      diesel asennuksella kävi antureitten päässä ja ei kuulemma minkäänlaisia paineita saanu, toivottavasti ei oo ihan palasina koko pumppu ettei saa rungosta hyvitystä.. ensviikolla nähdään mitä pumpun sisältä löytyypi.

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9158
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by VolvoTDi View Post
                        Itseasiassa antoi vain yhden vikakoodin: RPM CONTROL... Katsottu tosin vain DDE:n puolelta!
                        Tuossa omalle kohdalle sattuneessa sulakekeississä antoi vikakoodin liittyen jokaiseen anturiin, johon sulakkeelta tulee syöttö. Millä softalla koodit luettu?
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9158
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by MOKK View Post
                          diesel asennuksella kävi antureitten päässä ja ei kuulemma minkäänlaisia paineita saanu, toivottavasti ei oo ihan palasina koko pumppu ettei saa rungosta hyvitystä.. ensviikolla nähdään mitä pumpun sisältä löytyypi.
                          Oliko siirtopaine kunnossa? Ei nämä korkeapainepumpun viat ihan jokapäiväisiä ole. Kannattaa myös tarkistaa korkeapainepumpun perässä olevan painesäätimen o-renkaat.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • VolvoTDi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2006
                            • 1576
                            • Tampere - Pori

                            #14
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Tuossa omalle kohdalle sattuneessa sulakekeississä antoi vikakoodin liittyen jokaiseen anturiin, johon sulakkeelta tulee syöttö. Millä softalla koodit luettu?
                            INPA:lla lukasin. Kun kauan starttaili tuli koodit liian pienestä siirtopaineesta ja tuo kyseinen rpm control. Tietty ajattelin vian johtuvan joko nokan tunnistimesta tai kammen ja niitä sitten vaihtelin... Turhaa kaikki kohellus kun huomattiin tuo palanut sulake ja rikkinäinen johtosarja!!
                            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                            Check:
                            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                            Tampere 044-5867096

                            Comment

                            • MOKK
                              Newbiemmer
                              • Sep 2010
                              • 6
                              • Suomi/Vantaa

                              #15
                              nonni.

                              Vika korjattu, ja pumppuhan oli sisältä ihan palasina ja runko halki niin ei saanu runkohyvitystä, 870e tehaskorjattu pumppu ja vajaa 300 e töistä sis. uus bensansuodatin. eli 1130e jäi viivan alle loppujenlopuksi.
                              Ihmettelivät että oli suuttimet kunnossa.
                              Kallis remonttihan tuo oli, mutta toivottavasti nyt ajelee jonkuaikaa.
                              Paikka oli diesel asennus vantaalta, mikä hoiti homman hyvin ja kustannus arviokin piti paikkaansa.Propsit sinne!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎