Missähän vika kun auto ei starttaaa ajoittain. Kaksi starttimoottoria jo vaihdettu eli vika ei ole niissä. Avaimesta kun käänttää niin naksaus kuuluu konehuoneesta mutta starttimoottori ei pyöri. Toisinaan auto starttaa mukisematta. Autossa on ilmeisesti alkuperäinen varashälytin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 530d -00 ei pyöritä starttimoottoria ajoittain
Collapse
X
-
Originally posted by iikori View PostMissähän vika kun auto ei starttaaa ajoittain. Kaksi starttimoottoria jo vaihdettu eli vika ei ole niissä. Avaimesta kun käänttää niin naksaus kuuluu konehuoneesta mutta starttimoottori ei pyöri. Toisinaan auto starttaa mukisematta. Autossa on ilmeisesti alkuperäinen varashälytin.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
-
-
Jos solenoidi naksahtaa, niin startille tulee ohjausjännite, eli virtalukonpohja ja ajonesto eivät voi olla syyllisiä. Tarkista tosiaan tuo moottorin maadoituskaapeli (apukuskin puolella keulassa alhaalla), samoin akun napojen ja akun maakaapelin runkokiinnitys. Kokeeksi voit myös käyttää ylimääräistä maakaapelia startin rungosta esim. iskaritolpan kiinnityspisteeseen.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Yks potenttiaalinen paikka (jos on automaatti) niin vaihdeasennontunnistin itsellä ainakin on sen kanssa ollut ongelmia.. Mutta tosiaan kanttaa tarkistaa kaikki johdot ja mitata tuleeko herätteelle virtaa jos tulee niin se sulkee oikeestaan kaikki muut paikat paitsi itse startin ja sen virtakaapelit pois tukittavien listalta..
Siellä saattaa naksua jotkin releet jotka voi hämätä ku kuullostaa solenoidille..
Comment
-
-
tänään irrotin kaikki maakaapelit akulta sekä moottorista ja päävirtakaapelin auton kuskin jalkatilan alta. hioin ja laitoin takaisin mutta ei vaikutusta. startti on siis uusittu kaksi kertaa joten siitä ei voi johtua. Mulla ei oikein enää raksuta mikä mättää. Auto on manuaali. Pitää huomenna jatkaa tutkimista ja vinkkejä kehiin viel. Eikö kellään ole ollut mitään vastaavaa vikaa?Nissan Skyline R33, Mazda RX-7 FD3S, BMW 530d
Comment
-
-
Noniin. tutkin taas starttia tämän päivää ja jo rupee vian syy hieman selviämään. Eli startatessa startin pohjasta ajonesto yksikön tulo liitäntään virtahäviötä 1V. Sitten ajonesto yksikön lähdöstä startin päähän virtahäviötä 1.5V. Eli ihan mielenkiinnosta kyselisin että mitä kautta nuo startin piuhat oikein kulkee, ja onko autossa joku virranjakoblokki mistä missä kontaktihäiriöitä voisi olla kun kaikessa starttiin liittyvissä johdoissa aikamoista häviötä havaittavissa. Auto starttaa kyllä heti jos asennan apukaapelin tuon ajonesto yksiköltä starttiin menevän kaapeli rinnalle, mutta haluaisin tietää että mistä tämä kaikki oikeasti johtuu.Nissan Skyline R33, Mazda RX-7 FD3S, BMW 530d
Comment
-
-
Ajonestolta (EWS) startin heräte (musta johto) tulee liittimen X6011 kautta. Muita liitoksia ei välissä ole.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment