Elikkä touringin takalasinpyyhin on täysin pimeänä, ei edes ammu vettä lasille. Minkä sulakkeen takana tuo systeemi on? Löytyykö INPA:sta joku kohta minne se jättää vikakoodin?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 touringin takalasinpyyhin ei toimi
Collapse
X
-
Originally posted by -JMV- View PostItsellä ei toimi pyyhin, mutta vettä tulee, niin kummalta puolelta nuo pyyhkijän johdot menee, niin voisi tarkastaa kunnon.
merkkiliike ehdotti moottorin vaihtoa.
no, vika oli haprastunut johtosarja, kaksi piuhaa oli poikki.
eli johtosarja menee oikealta puolelta ylhäällä saranassa, muovilistan alla. (siis pelkääjän puolella).
eikun tsekkaamaan ja kolvaamaan. muista pistää kutistesukka ennen kolvausta-Kokemus on kouluksi kallis, mutta hölmöt ei muualla opi-
Comment
-
-
Sori että lainaan topikkia, mutta ongelmaan liittyen oma e39 touring pukkasi tänään säiliöllisen lasinpesunestettä maahan.
Auto parkissa ovet lukossa ja parin tunnin jälkeen lätäkkö alla. Takalasin pesurin pumpu huutaa hoosiannaa eikä hanskalokeron sulakkeiden irroitus vaikuttanut mitään. Vasta takaluukun avaus hiljensi pumpun.
Voiko luukun johtosarja olla siten rikki että syöttää virtaa pumpulle, ilmeisesti...?E53 X5 3.0d -06 Black Sapphire Metallic - E30 325i A -89 Luxorbeige Metallic - E30/16 325iX A -89 Lachssilber MetallicEX.E39/2 525d A T -04 Black Sapphire Metallic - E34/2 525i T -95 - E30/16 325iX A -91 - E30 320i -87 - E36 316i -91
Comment
-
-
Originally posted by kallelam View PostItsellä oli sama ongelma.
merkkiliike ehdotti moottorin vaihtoa.
no, vika oli haprastunut johtosarja, kaksi piuhaa oli poikki.
eli johtosarja menee oikealta puolelta ylhäällä saranassa, muovilistan alla. (siis pelkääjän puolella).
eikun tsekkaamaan ja kolvaamaan. muista pistää kutistesukka ennen kolvausta, täytyy viikonlopunaikana tutkiskella.
F82 harraste
Comment
-
-
Mulla oli aikoinaan jumissa pyyhkimen varsi tai akseli oikeastaan lasin läpiviennistä. Alumiininen prikka, jossa joku stefan tyyppinen tiiviste ja aivan hapettunut jumiin. Auki varovasti, ettei mennyt takaklasi rikki ja putsasin sen ja taas toimi. Moottori toimi kun avasi lasin ja laittoi pyyhkijän päälle (kiekko pyöri)Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostMulla oli aikoinaan jumissa pyyhkimen varsi tai akseli oikeastaan lasin läpiviennistä. Alumiininen prikka, jossa joku stefan tyyppinen tiiviste ja aivan hapettunut jumiin. Auki varovasti, ettei mennyt takaklasi rikki ja putsasin sen ja taas toimi. Moottori toimi kun avasi lasin ja laittoi pyyhkijän päälle (kiekko pyöri)
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostMulla oli aikoinaan jumissa pyyhkimen varsi tai akseli oikeastaan lasin läpiviennistä. Alumiininen prikka, jossa joku stefan tyyppinen tiiviste ja aivan hapettunut jumiin. Auki varovasti, ettei mennyt takaklasi rikki ja putsasin sen ja taas toimi. Moottori toimi kun avasi lasin ja laittoi pyyhkijän päälle (kiekko pyöri)-e21 m50-
Comment
-
-
kuuluukos siinä pyyhkijä mekanismin tapissa olla jousi joka painaa tappia ulos? eli kyseessä tappi mikä luukun sulkiessa pitäisi mennä luukussa olevassa kiekossa olevaan reikään. itsellä tappi ja kiekko kulahtanut eli reunat pyöristyneet jolloin pyyhin mekanismi ei toimi aina lasiluukun avaamisen jälkeen. tappi on myös ihan vapaana eli ei jousta painamassa ulos.
Comment
-
-
Minkä värinen tuo takalasinpyyhkimen piuha on? Kuinka kaukana katkos yleensä on? Pitäisi sunnuntaina lähteä työkaverin autoa tutkimaan kyseisen vian takia niin ennakkotiedot on tarpeen
G30 530e Msport
-------------------------------------------------
F30 330e Msport
E60 525d Msport LCI
E39 530d Touring
Ex E46 320i coupé
Ex AC Schnitzer S5 3.0d
Ex ALPINA B6
Ex E34 525i Touring
Ex E36 328i Coupe
Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
Never Drive Faster Than
Your GuardianAngel Can Fly
Comment
-
-
Tai sitten toimii, mutta en osaa käyttää..
Minulla oli juuri takaluukun johtoja poikki ja ne korjattiin. Samalla saatiin jumittunut pyyhin pelittämään. Korjaajani sanoi että takapyyhkimen moottori on vähän huono että pitäis vaihtaa. Olen nyt kuitenkin kokeillut ja tuntuu että hyvin se liikuttaa pyyhintä, en vain ole täysin päässyt sinuiksi vielä pyyhkimen toimintaan. Minulla on sadetunnistin autossani.
Voisiko joku kertoa miten takalasin pyyhkimen kuuluisi toimia tällaisessa sadetutkamallissa.. Minulla on englannikielinen manuaali ja siinä kerrotaan kyllä hyvin tuulilasin pyyhkimen toiminta mutta ei puhuta oikein takalasin pyyhkimestä.
Sen verran on selvinnyt että jossain asennossa se pyyhkäisee vain toiseen asentoon ja jää sinne, mutta palaa sitten kun vaihtaa viiksen takaisin pelkkään tuulilasiasentoon. Ja taisi toimia ainakin välillä niin että pakki päällä pyyhkii koko ajan, ainakin silloin pyyhkii koko ajan kun laittaa vettä tulemaan takalasille.
Ja minulla on sellainen toinen säiliö joka on ilmeisesti joku "tehopesu" -juttu. Mitähän siinä säiliössä on tarkoitettu käytettävän?? Laittaako vaan samaa lasinpesunestettä mutta esim vähän vahvempana?? Näyttää olevan toiminta niin että viiksen päästä jos painaa, silloin toimii se tehopesu eli pienemmästä säiliöstä. Ja sitten viiksen ylöspäin vääntäminen käyttää vissiin normaali lasinpesuneste säiliötä.
Kiitollinen olisin jos joku viitsisi vähän neuvoa.. :thinkBMW 520d -00 touring
Comment
-
-
Originally posted by Tomppeli View PostTai sitten toimii, mutta en osaa käyttää..
Minulla oli juuri takaluukun johtoja poikki ja ne korjattiin. Samalla saatiin jumittunut pyyhin pelittämään. Korjaajani sanoi että takapyyhkimen moottori on vähän huono että pitäis vaihtaa. Olen nyt kuitenkin kokeillut ja tuntuu että hyvin se liikuttaa pyyhintä, en vain ole täysin päässyt sinuiksi vielä pyyhkimen toimintaan. Minulla on sadetunnistin autossani.
Voisiko joku kertoa miten takalasin pyyhkimen kuuluisi toimia tällaisessa sadetutkamallissa.. Minulla on englannikielinen manuaali ja siinä kerrotaan kyllä hyvin tuulilasin pyyhkimen toiminta mutta ei puhuta oikein takalasin pyyhkimestä.
Sen verran on selvinnyt että jossain asennossa se pyyhkäisee vain toiseen asentoon ja jää sinne, mutta palaa sitten kun vaihtaa viiksen takaisin pelkkään tuulilasiasentoon. Ja taisi toimia ainakin välillä niin että pakki päällä pyyhkii koko ajan, ainakin silloin pyyhkii koko ajan kun laittaa vettä tulemaan takalasille.
Ja minulla on sellainen toinen säiliö joka on ilmeisesti joku "tehopesu" -juttu. Mitähän siinä säiliössä on tarkoitettu käytettävän?? Laittaako vaan samaa lasinpesunestettä mutta esim vähän vahvempana?? Näyttää olevan toiminta niin että viiksen päästä jos painaa, silloin toimii se tehopesu eli pienemmästä säiliöstä. Ja sitten viiksen ylöspäin vääntäminen käyttää vissiin normaali lasinpesuneste säiliötä.
Kiitollinen olisin jos joku viitsisi vähän neuvoa.. :thinkKyllä se vain on tuulilasia varten.. (korjatkaa joku jos olen väärässä) ja se että takalasinpyyhin jää välillä väärään laitaan kielii yleensä siitä että takalasin läpi menevä akseli jumettaa, moottorissa ilmeisesti joku lämpörele... kokeile käsineen kääntyykö pyyhkijä herkästi kun avaat lasiluukun auki
BMW E61 530i M-Sport -05
BMW E38 740i -98 EX
BMW E53 X5 4.4 -00 EX
BMW E36 cabrio -94 EX
BMW E39 528i touring -97 EX
BMW E38 728i -97 EX
BMW E30 323tic -84 EX
BMW E39 540i 6-gang touring -98 EX
BMW E34 535i -88 EX
BMW E34 520i 2.3l -90 EX
+n.10muuta BMW:tä
Comment