Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 mittariston uusiminen & koodaus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rausku
    Newbiemmer
    • Aug 2010
    • 16
    • Uusimaa

    E39 mittariston uusiminen & koodaus?

    Minkälainen homma mahtaa olla tuo tarvittava koodaus mittariston vaihdon yhteydessä (E39 -98) ja missä tuon voisi tehdä / teettää ja mitä luokkaa kustannus? Onnistuuko omatoimisesti INPA/NCS Expertilla vai kannattaako edes yrittää itse vikakoodinluku osaamisella.

    Schiedmann tarjoaa näemmä koodausta sieltä ostaessa - web:sta ei selviä mitä maksaa

    Vaihtoehtona olisi tilata USA:sta, tarjolla uusi (sarjanumeron perusteella juuri oikea), missäköhän tämän saa koodattua, miten Laakkosella/Schiedmann:lla suhtaudutaan? Hinnassa ei suurta eroa edelliseen mutta tässä jäisi vanha mittaristo itselle / myyntiin, jos nuo ongelmat eivät mittariston vaihdolla korjaannu.

  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #2
    Miksi uusi (Tietysti jos rahaa on liikaa...) kun käytetynkin mittariston voi yhtähyvin koodata autollesi sopivaksi. Kyseiseen hommaan löytyy työkalut, menee noin varttitunti. Parikymppiä on tullut perittyä. Toki voin uudenkin koodata...

    Comment

    • rausku
      Newbiemmer
      • Aug 2010
      • 16
      • Uusimaa

      #3
      Laitoin sitten uuden käyttämättömän IKE:n jenkeistä tilaukseen kun oli sopivan hintainen vielä verojenkin jälkeen, katsotaan nyt mitä tulee. Voinee olettaa että uudessa pikseli yms. vanhenemis ongelmiin ei enää törmää käyttöaikana eikä pitäisi olla yhteensopivuusongelmia kun sarjanumero yhteensopiva tuon kärryn kanssa, tuntuivat tarjolla olleet käytetyt olevan mahdollisesti yhteen sopimattomia (RealOEM.com perusteella).
      Kiinnostaa hiukan ymmärtää mitä noilla softilla saa aikaan, kokeilin ensimmäistä kertaa tuota NCS Expert:a ja tuntui onnistuvan IKE:n koodien luku koneelle (nuo .TRC tiedostot). Kyselenkin nyt vielä ennakkoon NCS Expert guruilta onnistuuko tällä logiikalla tuon uuden koodaus vanhan tiedoista, onko jokin pielessä tai puuttuuko jotain olennaista:
      1) Vanhasta IKE:sta koodit talteen(.TRC): <Read ECU>
      2) Uusi IKE paikalleen
      3) NSC Expert uudelleen kiinni: ZCS EWS:lta
      4) Uudelle IKE:lle koodit sisään: (F1)job=SG_CODIEREN & (F3)<execute job>

      Ja sitten pari kysymystä tietäjille:
      - mahtaako tällä tavalla kaikki tarvittava data siirtyä uuteen IKE:een (varsinkin oikea ZCS & VIN, kilometrimäärät yms ilmeisesti päivittyvät LCM:sta ainakin WDS:n mukaan) vai vaativatko muita temppuja?
      - onko tuo SG_CODIEREN ok vai tarvitaanko jotain muuta Job tyyppiä (tuolta löytyy mm ZCS_SCHREIBEN yms. mutta ei oikein aukea mikä tekee mitä)?
      Jos kuulostaa ok:lta niin näillä kokeillaan kunhan paketti saapuu.
      PS. mistään ei taida löytyä dokumentaatiota näistä NCS Expert / INPA toiminnoista ettei mene vahingossa kokeilemaan mitään fataalia?

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎