Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 etu iskarin asennuskorkeus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reekoon
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 3426
    • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

    E39 etu iskarin asennuskorkeus

    Elikäs mikä mahtaa olla se oikea tapa, koska tolppahan on juuresta kauttaaltaan yhtä paksu. Eli kuinka monta senttiä/milliä sen pitää tulla tolpan alapaan kiristimen läpi näkyviin. olisi helppompaa jos tolpassa olisi alapää vaikka halkaisialtaan kaposempi niin tietäisi mihin asti se kuuluu sinne väliin tiputtaa.

    Eli oman maun mukaan vaiko onko tähän jokin tietty logiikka?

    Tänään olisi tarkoitus vaihtaa 530 m-sporttiin h&r cup kit alle ja tuossa sunnuntaina kun kaikki nivelet jo vaihdettiin huomasin tällaisen pikku seikan.

    Kuvassa näkyy kyllä tuollainen viiva, mutta en ollut sitä löytävinäni tolpasta??

    E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
    JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


    E36 316i Compact Hellrot

    Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
    Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
  • BMWFW24
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 273
    • Jämsä

    #2
    Eikö sen tolpan kohdistusmerkin alapuolella ole pientä pykälää/kaulusta mihin asti iskari painetaan kiristimen hartiaa vasten?
    ex. 316i e36 1991
    ex. 318iS Coupe e36 1992
    ex. 528iA Touring e39 1997
    ex 316i e30 1990, vaimon
    ex. X5 4.4i e53 2001
    ex 316 e46 2003, vaimon
    525iX e60 2008
    Z4 e85 2003, vaimon​

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      #3
      Ei se mene kun määrättyy kohtaa jolloin kaulus ottaa kiinni.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        #4
        Kompataan edellisiä, eli kun otat sen vanhan iskarin pois, niin siinä on ihan selkeä pykälä/kaulus, joka sitten tulee napaa vasten kun iskari on pohjassa. Joissakin non-OEM iskareissa se kaulus/pykälä ei ole ihan niin terävä kuin originaaleissa, mutta sellainen niissä kuiteski on, eli se iskari itsessään menee vain tiettyyn pisteeseen asti sinne napaan.

        Kannattaa katsoa ne vasen/oikea -merkit kuitenkin kohdilleen kunhan tolppa on taas siellä navassa (tosin näitäkään ei kaikissa iskareissa ole).
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #5
          Jepjep ja katso myös että jousi tulee OIKEIN alajousilautaseen, sen voi äkkiseltään asentaa väärään kohtaan.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • reekoon
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 3426
            • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

            #6
            Ok. On näitä nyt ennenkin vaihdettu, mutta omastani aikaa jonkin verran ja en ollut tuosta tämä iltaisesta löytävinäni sitä kaulusta. Kiitoksia vastauksista.
            E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
            JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


            E36 316i Compact Hellrot

            Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
            Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎