Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 tds ei käynnisty!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hiprakkaniemi
    Bimmer Rookie
    • May 2008
    • 54

    E39 tds ei käynnisty!!!

    Käytin eilen imusarjan irti ihan vaan puhdistus mielessä. Puhdistus suoritettu ja kaikki kasaan. Mutta auto sitten päättikin olla lähtemättä käyntiin. Hajotinko jotain purku/kasaus vaiheessa???
    Kaiken mahdollisen olen oikeastaan jo katsonut, sulakkeet,releet,sammutussolenoidin ja kaikki ok. Syöttöpumppu vuotaa hieman ja vuoti aikasemminkin. Siinäkö syy vai oisko jollain ideoita??
    Siis starttaa tosi hyvin mut käyntiin ei lähde ja vasta sunnuntaina saan töpselin päähän pirssin et näkee herjaako se jotain..
    :think
  • Hiprakkaniemi
    Bimmer Rookie
    • May 2008
    • 54

    #2
    No niin sen verran taas tutkailtu että suuttimille asti ei löpö tule..
    Eli meneekö pumppu vaihtoon vai säätöpotikka vai mitä tehdä?
    Ideoita??

    Comment

    • ockelbo4500
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 926
      • Sotkamo--Oulu

      #3
      Oletko irrottanut suuttimien paluuletkut imusarjaa irrottaessasi. Jos olet niin järjestelmä on ottanut ilmaa ja ei välttämättä lähde kovin helposti käyntiin. Pitäisi sen silti starttaamalla käynnistyä.

      Pyöriikö polttoainetankissa oleva siirtopumppu. Pitäisi lähteä pyörimään kun virrat kääntää päälle. Onkos tässä se suodattimelta pumppuun menevä letku läpinäkyvä. Jos on niin siitä on hyvä katsoa liikkuuko siellä kuplia seassa.
      BMW E84 X1 18dXdrive -14

      Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
      Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
      Ex, E46 320 d Touring -01
      Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

      Comment

      • Hiprakkaniemi
        Bimmer Rookie
        • May 2008
        • 54

        #4
        Originally posted by ockelbo4500 View Post
        Oletko irrottanut suuttimien paluuletkut imusarjaa irrottaessasi. Jos olet niin järjestelmä on ottanut ilmaa ja ei välttämättä lähde kovin helposti käyntiin. Pitäisi sen silti starttaamalla käynnistyä.

        Pyöriikö polttoainetankissa oleva siirtopumppu. Pitäisi lähteä pyörimään kun virrat kääntää päälle. Onkos tässä se suodattimelta pumppuun menevä letku läpinäkyvä. Jos on niin siitä on hyvä katsoa liikkuuko siellä kuplia seassa.
        En irrottanut paluuletkuja koska tiesin että saattaa ilmat repiä. Kyllä löpö suodattimelta syöttöpumpulle asti menee mutta ei siitä eteenpäin. Kyllä tuota on tosiaan sahattu ja paljon mutta ei edes lupaile. On läpinäkyvä letku ja ei näy kuplia...

        Comment

        • Hiprakkaniemi
          Bimmer Rookie
          • May 2008
          • 54

          #5
          Voisko vika olla määränsäätimessä?:think

          Comment

          • Hiprakkaniemi
            Bimmer Rookie
            • May 2008
            • 54

            #6
            No nyt on mittailu sekin ja ohmi luvut sen verran pieniä et ei taida vika olla siinäkään. Ideoita?

            Comment

            • Thuppu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2007
              • 3626
              • Seinäjoki

              #7
              Onko koskettu määräsäätimen säätöihin? Eli onko lukitusruuvit ollu auki ja syöttöä yritetty säätää suuremmalle tms.? Toi menee sit todella herkästi päälaelleen. Millin verran kun siirtää niin saattaa jo olla niin pielessä et ei lähe edes käyntiin.
              BMW 740iA "ALPINA"
              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

              Comment

              • Hiprakkaniemi
                Bimmer Rookie
                • May 2008
                • 54

                #8
                Ei ole säätöihin koskettu. Tänään jatkuu tutkiskelu että minne asti sitä löpöä oikein tulee. Jotenkin epäilyttää se sammutussolenoidi vaikka kyllä sekin on tarkastettu. Ja jospa tänään saisin auton myös töpselin päähän jos sillä vähän viisastus.

                Comment

                • Hiprakkaniemi
                  Bimmer Rookie
                  • May 2008
                  • 54

                  #9
                  No niin, eli nyt on koodit luettu ja seuraavaa ilmoitti

                  -21 controller sensor, distributor-type injection pump

                  eli eli taitaa olla se ohjausyksikkö vai..

                  ja rahan äänellä

                  Comment

                  • Hiprakkaniemi
                    Bimmer Rookie
                    • May 2008
                    • 54

                    #10
                    Missähän hinta luokassa tuo pyörii ja mistä löytää?

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎