Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Ohjaustehostimen nesteiden vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaikkone
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 933
    • Villähde

    E39 Ohjaustehostimen nesteiden vaihto

    Tässä olisi pari tapaa:

    TAPA 1


    Eli lyhykäisyydessä:
    1. Imetään säiliöstä kaikki mitä saadaan tommosella suurella pipetillä. auton ollessa sammutettuna
    2. Laitetaan uutta nestettä säiliöön.
    3. Käännellään rattia laidasta laitaan nelisen kertaa auton ollessa käynnissä.
    4. Toista kohdat 1-3 kunnes purkki on tyhjä.

    Tällä menetelmällä ei tietenkään järjestelmä puhdistu täysin vaan sinne jää hiukan sitä vanhaa möhnää. Suosittelen suojaamaan vaikka talouspaperilla säiliön ympäristöä ja hihnoja. Muista ottaa paperit hihnoilta kun starttaat auton. Suosittelen vaihtamaan myös ne säiliön pohjaan tulevien letkujen kiristimet ellei ne ole jo säädettävät. Itsellä ne alkuperäiset olivat niin löysällä että vuosivat ja lähtivät irti kun vetäsi käsin.


    TAPA 2:
    Originally posted by Clavurion View Post
    Tehostinjärjestelmän huuhtelu: Imetään säiliö tyhjäksi. Paluuletku (yleensä ylempi) irti säiliöstä ja ohjataan keräysastiaan. Paluun liitos säiliössä tulpataan esim. letkun pätkällä. Eturenkaat nostetaan ilmaan. Moottori käynnissä apumies veivaa ohjausta laidasta laitaan. Samalla säiliöön kaadetaan koko ajan uutta nestettä (kannattaa pitää valmiiksi käsillä purkit avattuna 2-3 litraa). Osat nippuun ja kovaa ajoa. Jos järjestelmä on ollut osin tyhjillään tai huuhtelun aikana pumppu pääsee imaisemaan ilmaa, ilmataan kuten edellä ohjaus laidasta laitaan muutamaan kertaan, kunnes vaahtoaminen säiliössä rauhoittuu.
    Tapa 3
    Originally posted by aripaa View Post

    540:ssä avataan tehostimen pumpun pohjaproppu ja öljyt ulos niin tulee varmasti kaikki kun kääntelee ohjauspyörästä lisäksi.
    Edit: lisäillään että löytyy heti ja ei huku
    Last edited by kaikkone; 17-10-2010, 10:58.

  • aripaa
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 520
    • Kuhmo

    #2
    Originally posted by kaikkone View Post
    Tässä olisi pari tapaa:

    TAPA 1


    Eli lyhykäisyydessä:
    1. Imetään säiliöstä kaikki mitä saadaan tommosella suurella pipetillä. auton ollessa sammutettuna
    2. Laitetaan uutta nestettä säiliöön.
    3. Käännellään rattia laidasta laitaan nelisen kertaa auton ollessa käynnissä.
    4. Toista kohdat 1-3 kunnes purkki on tyhjä.

    Tällä menetelmällä ei tietenkään järjestelmä puhdistu täysin vaan sinne jää hiukan sitä vanhaa möhnää. Suosittelen suojaamaan vaikka talouspaperilla säiliön ympäristöä ja hihnoja. Muista ottaa paperit hihnoilta kun starttaat auton. Suosittelen vaihtamaan myös ne säiliön pohjaan tulevien letkujen kiristimet ellei ne ole jo säädettävät. Itsellä ne alkuperäiset olivat niin löysällä että vuosivat ja lähtivät irti kun vetäsi käsin.


    TAPA 2:

    Tapa 3

    540:ssä avataan tehostimen pumpun pohjaproppu ja öljyt ulos niin tulee varmasti kaikki kun kääntelee ohjauspyörästä lisäksi.
    Ext. bmw:t
    e28 518i -87
    e34 518i -92
    e39 540ia sedan 7/98
    e39 540ia sedan 9/98
    e39 540ia tour. 12/98
    E34 525i Touring 7/92

    Vikakoodien lukua/nollausta.

    e39 540 ia sedan 7/96

    Comment

    • MrHenkka
      Bimmer Rookie
      • Apr 2010
      • 113
      • finlanders

      #3
      Ainakin e39 530dA vm.2001-kulkimessa ohjaustehostimen suodatin, tai ainakin kuvittelen niin, jos keksin jostain vaihtosuodattimen niin kerronpa tähän varaosanumeron
      Last edited by MrHenkka; 18-04-2011, 22:25.
      --Pakko saada bmw, pakko päästä kruisaileen--
      ------------BMW 530da touring E61-----------

      Comment

      • Jürgen_
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 2707
        • Mylsä

        #4
        Yleensä järjestelmä vuotaa senverran ettei nesteitä tarvitse vaihtaa, riittää kun lisäilee säännöllisesti.

        Eräs tapa on imeä säiliö tyhjäksi joka öljynvaihdon yhteydessä ja täyttää se ylärajaan asti. Näin se uusiutuu vähän kerallaan.
        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎