Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540 10/2000 Kannentiiviste

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • are
    Newbiemmer
    • Mar 2009
    • 6
    • jyväskylä

    E39 540 10/2000 Kannentiiviste

    Auto oli huollossa, koska jäähdyttimen nestettä oli ruvennut häviämään
    -Vesipumppu ja termari on uudet

    Huom!
    Nesteen katoamiset oli jo ennen pumpun ja termarin vaihtoa
    Vesipumppu vaihdettiin alunperin siksi koska akselissa tuntui väljyyttä

    Huollosta ilmoittivat seuraavaa, kun bemu oli siellä tutkittavana
    -jäähdytinnestettä häviää vieläkin ja vetää letkut kovaksi kun olivat huollossa testanneet
    -Setämies (huoltamosta) epäilee kannentiivistettä

    KYSYMYKSIÄ
    -Paljonko maksaa kannentiivisteen vaihto?
    -Onko mahdollisesti joku muu vika kuin kannentiiviste?
    -Hiomo Kantanen (jkl) arvioi lähtöhinnaksi 2500€, Onko muita halvempia vaihtoehtoja?
    Ps. Kantanen ei ollut diagnostiikan tekijä, vaan toinen nimeltä mainitsematon huolto

    Asiallisia vinkkejä ongelmaan otetaan erittäin mielellään vastaan.
    Rupee menee sipuli kun ei auto liiku...
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Tuossa on vuotopaikkoja vaikka miten, yksi klassikko on alavesiletkun lämpöanturin o-rengas. Myös murtunut letkulähtö ja vuotava jäähdytinnesteen tasoanturi on yleisiä.

    Letkujen kuuluu mennä kovaksi, normilämpötila on n. 115 astetta joten painetta siellä on!

    En lähtisi kannentiivisteen vaihtoon ilman että asiasta on _TÄYSI_ varmuus. Ensin paikat putipuhtaaksi ja sitten hieman painetta pönttöön ja katsomaan mistä tulee ulos.

    Lisänä nyt sellainen sitten, että kansipahvin vaihto vaatii ajoituksessa tarvittavat erikoistyökalut joita ei monella tuohon vanos-koneeseen ole. Se asia kannattaa varmistaa ennenkuin vehkeet on levällään pajalla ja tajutaan ettei ole mahdollisuutta koota sitä.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • are
      Newbiemmer
      • Mar 2009
      • 6
      • jyväskylä

      #3
      Originally posted by Cell View Post
      Tuossa on vuotopaikkoja vaikka miten, yksi klassikko on alavesiletkun lämpöanturin o-rengas. Myös murtunut letkulähtö ja vuotava jäähdytinnesteen tasoanturi on yleisiä.

      Letkujen kuuluu mennä kovaksi, normilämpötila on n. 115 astetta joten painetta siellä on!

      En lähtisi kannentiivisteen vaihtoon ilman että asiasta on _TÄYSI_ varmuus. Ensin paikat putipuhtaaksi ja sitten hieman painetta pönttöön ja katsomaan mistä tulee ulos.

      Lisänä nyt sellainen sitten, että kansipahvin vaihto vaatii ajoituksessa tarvittavat erikoistyökalut joita ei monella tuohon vanos-koneeseen ole. Se asia kannattaa varmistaa ennenkuin vehkeet on levällään pajalla ja tajutaan ettei ole mahdollisuutta koota sitä.

      Olivat huollossa laittaneet sen väriaineen ja todenneet, että vuotoja ei olisi.
      Itse olen kyllä samaa mieltä, että ei pidä lähtee hötkyilemään tuon vaihdon kanssa. ---> olisi euroille parempaakin käyttöä

      Pitää pyytää siellä toisessa huoltamossa vielä tarkistamaan kaikki vielä huolella ennen kuin rupeaavat aukomaan pultteja.
      Kiitos hyvästä huomautuksesta erikoistyökalujen osalta. Otan sen myös puheeksi toisessa huoltamossa.
      Ensimmäinen huoltamo myönsi suoraan, ettei heillä ole riittävää tuntemusta kyseisestä koneesta ja eivät halunneet ottaa hommaa tehtäväksi vaan antoivat edellisessä mainitsemani yhteystiedon huoltoon jonka pitäisi osata homma.

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #4
        Myös lohkojen välissä kulkevan kanavan tiiveys kannattaa varmistaa sekä sen päällä menevät putket. Myös koneen takaosassa olevat letkut voivat vuotaa, vesiventtiilit/kiertovesipumppu, laturin kotelointi, vaihteiston lämmönvaihdin yms yms, mahdollisia paikkoja on monia enkä oikeen usko että kannentiivisteet lähtis tässä koneessa itekseen vuotamaan, kyllä siellä ainakin pitää pultti olla sitten poikki.

        EDIT: Niin ja kai ainakin paisarin korkki ja itse paisari on todettu ehjiksi?
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • #BMW#
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 488
          • Espoo

          #5
          ..hötkyilemään ei tosiaan kannata, mutta ei kannen tiivisteen vuotokaan mlkää ihme olisi.

          Omasta autosta tiiviste nimittäin vuoti, oireena vesihöyrysavua pakoputkesta (M62B44 ei vanos). Ei ollut pultteja poikki aika on vain tehnyt tehtävänsä "pahvitiivisteelle" joka meni montulleen läheltä sylinteriä..

          Espoon Laakkosella olisivat halunneet 1850€ tiivisteen vaihtotyöstä sis. varaosat. Ei paha hinta olleenkaan merkkikorjaamolta.
          E38 pre 740i 4.4l Manual

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Originally posted by #BMW# View Post
            ..hötkyilemään ei tosiaan kannata, mutta ei kannen tiivisteen vuotokaan mlkää ihme olisi.

            Omasta autosta tiiviste nimittäin vuoti, oireena vesihöyrysavua pakoputkesta (M62B44 ei vanos). Ei ollut pultteja poikki aika on vain tehnyt tehtävänsä "pahvitiivisteelle" joka meni montulleen läheltä sylinteriä..

            Espoon Laakkosella olisivat halunneet 1850€ tiivisteen vaihtotyöstä sis. varaosat. Ei paha hinta olleenkaan merkkikorjaamolta.
            Vanoskoneen kansipahvi on mun mielestä monikerrosmetallitiiviste jo, just noiden tiivisteongelmien takia :think Alpinoistahan noita normipahveja meni aikanaan ku leipää ja niihin vaihdettiinkin noita metallitiivisteitä jälkikäteen.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • are
              Newbiemmer
              • Mar 2009
              • 6
              • jyväskylä

              #7
              Homma kunnossa

              Eli:
              siitä oli menny viskon ja flekti.
              Eivät olleet jäähdyttäneet kunnolla ja sit ei läheteny myöskään flekti kunnolla pyörimään.

              Samalla vaihtoivat Kantasella paisarin (oli pienen pieni reikä..)
              Nokkien tunnistimet ja joitain letkun tiivisteitä.

              Nyt on pelittänyt 5000 km huoletta

              Hitto että oli työläs löytää toi vika.
              Homma makso 815 osineen ja kyllähän kirpaisi..

              Tosin kansien meno olisi ollut hieman kalliimpaa

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎