Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 konepellin lukko jumissa, apua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rantalainen
    Newbiemmer
    • Oct 2008
    • 10
    • Hämeenlinna

    E39 konepellin lukko jumissa, apua

    Millä saisin E39 523ia vm.2000 prefacelift-mallista konepellin auki kun menin tänään pesemään tästä konehuoneen ja puotin pellin kiinni niin nyt se ei avaa toista vasemman puoleista lukkoansa vaikka kuinka avauskahvasta kiskoisi tai koittaisi peltiä vasemmasta reunasta ylös ja alas hyppyytellä, oikean puoleisen lukon kyllä avaa kahvasta niinkuin kuulukin mutta, se ei riitä.

    Vasen reuna konepellistä näyttää muutenkin silmään vähän liian alas pudonneelta lokarin reunaan nähden kun katselee lähempää.

    Tuulihaka kahva kyllä tulee munuaisen sisältä ulos niinkuin kuuluukin mutta, sekään nyt ei taas vaikuta tuohon vasempaan lukkoon.

    Ennen moottorin pesuakin se kuskin jalkatilassa oleva avaus kahva kyllä tuntui oudon kevyeltä käyttää etten tiedä liittyikö tämän ongelman tulo nyt sitten moottorinpesuun mitenkään??

    Jos joku tietäisi jonkun konstin millä saisin tuon konepellin edes auki rikkomatta mitään niin olisin kovin kiitollinen neuvosta
    Bemaristi henkeen ja vereen!
  • Risto113
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 1204
    • GrassLake

    #2
    Varovasti kampeamalla munuainen pois, ja sieltä välistä sopivilla pihdeillä vaijeria repien.
    Ainoa mitä voi mennä rikki on tuo munuainen, mutta pysyy vaikka pari kiinnikettä hajoaisikin.

    Auto lämpimään eikä pakkasessa repimään, muoviosat pysyy paremmin läjässä!

    Comment

    • kmn
      Moderator
      • May 2009
      • 6022
      • Sipoo

      #3
      Tekstistä saa käsityksen, että kuskin puolimmainen lukko jumissa? Tällöin ainoa mahdollisuus on juuri munuainen irti ja sieltä kopeloimaan.. Vaimokkeen autossa oli apparin puolimmainen jumissa, joten sain raaotettua konepeltiä sen verran kuskin puolelta (josta vaijeri siis tietysti menee), että sain rautalangan pujoteltua vaijerin ympärille ja kiskastua pellin auki..

      Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
      Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
      --
      Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

      Comment

      • Rantalainen
        Newbiemmer
        • Oct 2008
        • 10
        • Hämeenlinna

        #4
        Kokeilin jo munuaisen ritilän välistä työntää jousikoukun ja vedin sillä jo tuota vaijeria ulospäin mutta, mitään ei tapahtunut.

        Kiskaisenko nyt siis munuaisen irti vai hyödyttääkö se mitään kun vasen lukko ei inahtanutkaan kun vedin vaijerista jousikoukulla??

        Auto on ollut lämpimässä tallissa koko aika nyt joten ei siis mikään pakkas ongelma ja lämpösessä työskentelen niin ei sen puolesta osien hajoamis riskiä.

        Vaijeria kun tuossa katselee taskulampulla munuaisen välistä niin näyttäisi olevan tiensä päässä kun siitä näyttäisi olevan kuori rikki ja ruosteinen vaijeri näkyy kuoren halkeamien välistä, uutta vaijeria nyt joutuu jokatapauksessa tuonne laittamaan mutta, millä saan tuon pellin auki???
        Bemaristi henkeen ja vereen!

        Comment

        • Risto113
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 1204
          • GrassLake

          #5
          En nyt muista tarkalleen miten noi menee, mutta muistaakseni näin:
          vaijeri on 3-osainen.

          1 = kahvalta lokasuojan viereen konehuoneeseen. katkos tässä.
          2 = 1:ltä vasemmalle lukolle.
          3 = lukkojen välinen yhteys.

          Eli kiskoitko tota 3:sta? sehän avaa oikeanpuoleisen, mikä sulla on jo auki?
          Sun pitää päästä kiskomaan vaijeria 2, eli vasemmalta vasemmalle lukolle tulevaa.

          Saatan olla väärässäkin, muistaakseni menee noin...

          Comment

          • Rantalainen
            Newbiemmer
            • Oct 2008
            • 10
            • Hämeenlinna

            #6
            Itsekin tiedän että, vaijeri on kolmi-osainen kun täyty käydä ostamassa Alfamerin Suomen-kielinen korjausopas avuksi jos siinä olisi ollut apuja tähän mutta, eipä juuri ollut BMW-liikkeen puoleen käskevät siinä kääntyä jos vaijeri on katkennut.

            Milläs mä pääsisin sinne lokasuojan viereen käsiksi vaijerille kun pelti on kiinni ja tiukasti vasemmalta tai sitten tuolle vasemmalle pellin lukolle?? Ideoita??
            Bemaristi henkeen ja vereen!

            Comment

            • Rantalainen
              Newbiemmer
              • Oct 2008
              • 10
              • Hämeenlinna

              #7
              Munuainen on kiskaistu 99% ehjänä irti voimalla nokasta mutta, eipä sinne oikein päässyt käsiksi muutakuin tuolle oikean ja vasemman lukon välissä olevalle vaijerille joka vapauttaa sen oikeanpuoleisen lukon joka on jo auki valmiiksi, vasemman puoleinen lukko kyllä näkyy konepellin puolesta mutta, sen vääntely ruuvarilla ei tuota tulosta kun pitäisi päästä käsiksi siihen alapuoleiseen lukkoon joka siinä ns.lukkopellissä kiinni hyvin suojatusti.

              Ajattelin kokeilla irroittaa seuraavaksi etupuskurin jos sen nyt sai irti avaamatta konepeltiä jos sieltä pääsisi johonkin käsiksi??
              Bemaristi henkeen ja vereen!

              Comment

              • talani
                Newbiemmer
                • Nov 2010
                • 15
                • turku

                #8
                vieläkö ongelmaa

                Mulla on käynyt aivan sam homma ja ei auttanut kun varovaisesti kammeta konepelti auki. munuainen pois ja jollain latikalla siitä tapin kohdilta joka sinne lukkoon sisälle menee. Ei tule mitään jälkiäkään jos i nyt ihan hampaat irvessä mee vääntelemään.

                Comment

                • Rantalainen
                  Newbiemmer
                  • Oct 2008
                  • 10
                  • Hämeenlinna

                  #9
                  Itse en saanut munuaisen irroittamalla kuin sen oikean puoleisen lukon käsille ja sen vasemmalta lukolta oikealle menevän vaijerin mutta, siitä ei ollut mitään apua kun vasen lukko oli se lukossa oleva ja sinne ei munuaisen irroituksella pääse käsiksi.

                  Itsellä olikin käsittämätön mäihä kun satuin alkaa purkamaan sitten kuljettajan jalkatuet ja muut härpäkkeet pois niin huomasin että, vaijerin kahvalle tulevan pään ja vaijerin kuoren välissä oli tullut vain tajuttoman iso venymä ja vaijeri oli taipunut mutkalle siltä kohti ja näin esti konepellin aukeamisen, ei muuta kuin vaijeri irti kahvasta ja tongit käteen ja kunnon vetäisy vapaasta vaijerin päästä ja pelti oli auki.

                  Itse vaihdoin kyllä heti tämän jälkeen kaikki kolme auton konepellin vaijeria uusiksi koska tämän jälkeen en halua joutua vastaavan laiseen tapaukseen autoni kanssa ja etenkään jollei olisi sattunut käymään tuuri tuon venymä kohdan sijainnin kanssa kun ei tuoda oikein saa mistään avattua rikkomatta mitään jos se olisi vaikka katkennut konehuoneen puolelta jostain tai jotain muuta.

                  Vaijerit maksoi Laakkosella yhteensä 51,30e/3-vaijeria eli pieni sijoitus siihen nähden mikä siitä olisi voinut seurata jos ne olisi katkenneet jostain konehuoneen puolelta vanhuuttaan tms..

                  Kahvalta iskaritolpalle menevä vaijeri on erittäin helppo vaihtaa ja se keskimmäinenkin ihan ok mutta, se kahden lukon välissä menevä vaatii että otat etupuskurin ja jäähdyttäjän edessä olevat muovit pois tieltä kun ei sinne muuten pääse käsiksi mistään.

                  Eli kaverit suosittelen teidänkin vaihtamaan nämä omiinne jos konepellin avauskahva tuntuu vähänkin liian kevyt toimiselta ja avaa pellin vasta aivan äärimmäisen viimeisellä hetkellä kun kahva ottaa jo kiinni yläreunan muoviin syvennyksessänsä. Vältytte monelta murheelta näin.
                  Bemaristi henkeen ja vereen!

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎