E39 DSC menee vikatilaan (108 SN-control)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tapi
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3120
    • Välisuomi

    E39 DSC menee vikatilaan (108 SN-control)

    ECU: DSC57

    108 SN-control

    Error frequency : 254

    Vehicle speed 36.19 km/h
    ASC not passiv
    ABS-control passiv
    stop light switch off
    ASC-control passiv
    ACB passive
    HBA passive
    ECD passive
    HDC passive

    Eli 2001 E39 menee jo neljättä päivää muutaman kilometrin ajon jälkeen DSC:n puolesta vikatilaan. Tänään DSC lähti ikävästi pois päältä kesken liukkaan mutkan.. Pysyin tiellä.

    Vika alkoi muutaman viikon seisonnan jälkeen. Ei nämä vehkeet ainakaan parane seisoessaan..
    ---
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #2
    Olisiko ABS/DSC boksin maadoituksissa vika. Siis sen boksin sisällä.
    E39 528iA

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Kurkkaappa jarrunesteen taso. Saman vikakoodin pukkasi kun nesteet oli vähissä, pari kuukautta syttyi ensin silloin tällöin luistoneston valo ja pukkasi tota koodia, sitten vasta check control huusi lisäämään jarrunestettä. Eipä osannut yhdistää
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • -Tapi
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3120
        • Välisuomi

        #4
        Mielenkiintoista!

        Tämä autohan siis seisoi monta viikkoa pihalla käyttämättömänä. Kun otin se käyttöön, ajoin saman tien talliin ja vaihdoin talvirenkaat. Samalla kun renkaat olivat irti, ajattelin ilmata jarrut kun muistin että tuossa poljin painuu lattiaan kun ekan kerran painaa vaikka auto ei olisi käynnissä. Muutenkin jarrujen tarraus tuntuu huonolta.

        Ilmauksessa en huomannut että sieltä olisi kuitenkana tullut kuplia. Ilmaus tapahtui perinteisesti nippaa kerrallaan avaamalla toisen pumpatessa poljinta. Pitikö E39:ssa laittaa DSC/ABS eri moodiin ilmauksen ajaksi? Lopuksi lisäsin jarrunestettä niin että säiliö tuli miltei täyteen.

        Seuraavana päivänä ajoin ekan kerran pitkästä aikaa ja muutaman kilometrin ajon jälkeen syttyi luistoneston merkkivalo ja muutama kilometri sen jälkeen "Check brake fluid". Sammutin auton ja käynnistin kohta uudestaan ja kumpikin ilmoitus oli poissa.. Tämän jälkeen vain DSC-valo on syttynyt, ilman tuota jarrunesteilmoitusta. Pitänee tarkastaa tuo jarrunesteen pinta vielä tänään varmuuden vuoksi.
        ---

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4927
          • Kotka

          #5
          Originally posted by -Tapi View Post
          Pitikö E39:ssa laittaa DSC/ABS eri moodiin ilmauksen ajaksi? Lopuksi lisäsin jarrunestettä niin että säiliö tuli miltei täyteen.
          Joo, sen saa ns vuoto tilaan vaikka INPA:lla.
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          • -Tapi
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 3120
            • Välisuomi

            #6
            Jarrunestettä oli vähänlaisesti (taas).. Hmm. Katsotaanpa miten jatkossa käy. Pitää ne ilmata kuitenkin taas pikapuoliin, tällä kertaa otan inpan mukaan. Avasin ABS-boksin liittimetkin mutta siellä näytti hyvältä, ei hapettumia.
            ---

            Comment

            • creative 22
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 560
              • Alavus

              #7
              Omassa pirssissä nyt kovilla pakkasilla Dsc-valo syttynyt muutaman kilometrin ajon jälkeen.Dsc tippuu pelistä mutta Abs:t toimivat normaalisti, eikä Abs-vikavalo pala.Vikakoodien luvussa ohjauspyörän anturilta: 1, Clamp 30 Defective, sporadic error, Abs/Dsc:ltä: 84, Yaw Rate Sensor plausibility.

              Eli tuota kuskin penkin alla olevaa sivuttaiskiihtyvyys-anturia herjaa?Livedatoja tutkiskelin ja ainakin ratin kääntymistunnistin tuntui sen mukaan toimivan oikein.

              The content you are trying to access is no longer available. It has been removed due to the retirement of Flash by Adobe inc. and all major browsers.


              Mikähän tuo toinen vikakoodi on?Viittaako jonkin liittimen huonoon kontaktiin?

              Valo sammuu auton uudelleen käynnistämisellä tai vikakoodien nollaamisella.
              Auton akku ei ollut enää parhaassa vedossa joten hain uuden Varta Silver Dynamic 100ah akun.Voisiko tuon Dsc-ongelman aiheuttaa liian matala jännite?

              En ehtinyt tänään akun vaihdon jälkeen testailemaan kuin 30km ja tuolla matkaa ei ainakaan valo syttynyt.

              Auto on 5/01 E39 520ia, 348tkm ajettu.
              Last edited by creative 22; 03-02-2012, 23:44.
              Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

              Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

              BMW Freude Am Fahren

              Comment

              Working...
              X