Announcement

Collapse
No announcement yet.

01´ 530d turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tontsa80
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 271
    • pori

    01´ 530d turbo

    Eli kotiin tullessa ohitin kaverin ja kiihdytin tietysti kaasu pohjassa.. tuli ylämäki ja eipä jaksanut superdieseli kiihtyä mäkeen kuin 160.. wuhuu kauhea vääntö näissä no hiljentelin siinä 80 ja ajattelin että melkoisen luumu peli tämä 530d on.. auto kuitenkin tuntui normaalilta muuten..paitsi kun päätieltä kääntyessäni yritin kiihdyttää niin ei enää kiertänyt kuin 2000rpm..pikkuvika ajattelin, kone sentään käy ja se jos mikä on jotakin
    Auto talliin ja kun moottorin sammutti, niin turbo jäi hetkeksi pyörimään melkoisen rahinan saattelemana Imuputki irti ja koko akseli siipineen heiluu kuin hullun mul**u.. eli se siellä ahdisteli kulkua

    Eli kysymys kuuluu että mistä nyt halvimmalla uusi.. siis tehdas uusi? saksasta mutta mistä?

    turbo on 4 pultilla kiinni, kaksi näkyy ja jo irroitinki mutta takimmaiset ei osunut näppeihin.. pitää vissiin irroittaa alapuolelta?

    Onko toi vajaassa 200tkm ihan normaalia näissä? En ole harrastanut pahemmin jälkikäyttöä.. olis vissiin pitäny:think
    Vikakoodien lukua porin suunnalla
  • tigu
    BTCF Member
    • May 2006
    • 947
    • Oulu

    #2
    Searchilla löytyy monen monta topiccia asiasta.Tiedän koska itselle tuli myöskin turboremonttia viime kesänä..ja niin on tullut aika monelle muullekkin
    Hakuun garrett 2556/2260 tms.
    -e21 m50-

    Comment

    • Tontsa80
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2009
      • 271
      • pori

      #3
      jep

      Juttua löytyy ja sen sekalaista kun yks on vaihtamassa toiseen ja vaikka mistä mihin.. eli mikä tän facelift turbon tyyppi on? ajattelin laittaa aivan saman tyyppisen tilalle. bmw fans sivujen räjäytyskuvasta ei käyny ilmi numerosarjaa.. eikä sieltä oikeen löytyny hyvää ja halpaa paikkaakaan.. siis vanhoista topiceista..

      Eli vissiin toi GT2556V.

      Kaikki tiedot jo löytyki.. tän voi vaikka poistaa.
      Last edited by Tontsa80; 30-10-2010, 22:06. Reason: jep jep
      Vikakoodien lukua porin suunnalla

      Comment

      • Tontsa80
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2009
        • 271
        • pori

        #4
        vielä

        Turbo irti ja siivet melkeen ehjät molemmin puolin, mutta laakerointi on hävinnyt johonkin

        Mites onko kova homma tuo välijäähdytin irroittaa? onko jotain ohjetta vai pitääkö taas purkaa kaikki edestä? vai olisko helppokin homma?
        Vikakoodien lukua porin suunnalla

        Comment

        • salsal
          Bimmer Rookie
          • Sep 2007
          • 38
          • Lahti

          #5
          Originally posted by Tontsa80 View Post
          Turbo irti ja siivet melkeen ehjät molemmin puolin, mutta laakerointi on hävinnyt johonkin

          Mites onko kova homma tuo välijäähdytin irroittaa? onko jotain ohjetta vai pitääkö taas purkaa kaikki edestä? vai olisko helppokin homma?
          Välijäähdyttimen irroitus on helppo homma. Alakautta pohjamuovi pois. Ahtoletkut irti/sivuun. Välijäähdytin on kiinni pikakiinnikkeillä jäähdyttimien kehikossa. Liukuu moottoriiin päin. Niin ja toki lekti + syylärin tuulitunneli pois yläkautta ensin.

          Comment

          • Tontsa80
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2009
            • 271
            • pori

            #6
            jep

            Originally posted by salsal View Post
            Välijäähdyttimen irroitus on helppo homma. Alakautta pohjamuovi pois. Ahtoletkut irti/sivuun. Välijäähdytin on kiinni pikakiinnikkeillä jäähdyttimien kehikossa. Liukuu moottoriiin päin. Niin ja toki lekti + syylärin tuulitunneli pois yläkautta ensin.
            thanks, oli helppo homma

            Sattumalta osu taskulamppu tota hommaa tehdessä pakoputkeen/katin sisälle, ja siellä näky verkko + joku valkoinen pala.. tietysti kokeilin onko se irtopala vai kiinteä.. no olihan se irti ja halkesi heti.. mistälie sinne joutunu:think:think

            Niin ja pitäisikö se putken alkupala/katit lähteä irti ilman sitä vakaajatangon irroitusta.. koitin väännellä jokaseen asentoon mutta en vain saanut mahtumaan pois sitä.. eikä oo kun tunkkien varassa, niin ei sitä kunnolla pääse irti murjomaan
            Vikakoodien lukua porin suunnalla

            Comment

            • tigu
              BTCF Member
              • May 2006
              • 947
              • Oulu

              #7
              Originally posted by Tontsa80 View Post
              Niin ja pitäisikö se putken alkupala/katit lähteä irti ilman sitä vakaajatangon irroitusta.. koitin väännellä jokaseen asentoon mutta en vain saanut mahtumaan pois sitä.. eikä oo kun tunkkien varassa, niin ei sitä kunnolla pääse irti murjomaan
              Kyllä se putki lähtee sieltä välistä ja vain yhdessä asennossa..milleistä kiinni
              -e21 m50-

              Comment

              • Tontsa80
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2009
                • 271
                • pori

                #8
                Tiivisteet

                Eli uusi garretti tilattu saksanmaalta, ja tuli mieleen että mitä tiivisteitä paketissa mahtaa olla? vai pitäisikö tilata kuparitiivisteet ja pakosarjantivisteet+ öljyputken laipan tiivisteet jo valmiiksi marmorilta..

                Eli onko kokemuksia mitä garretin laatikko sisältää turbon lisäksi:think
                Vikakoodien lukua porin suunnalla

                Comment

                • Babitzin
                  BTCF Member
                  • Jul 2009
                  • 463
                  • Kuopio

                  #9
                  Mulla ei ainakaan tullu mitään ylimäärästä mukana. Turbolader.net:istä tilasin ahtimen. Eli pakosarjan ja ahtimen välinen tiiviste sekä öljyputken tiiviste piti hommata ite.
                  F20 118i M-sport
                  E63 M6
                  Eskon Autopelti - Kolarikorjaukset, vahinkotarkastukset, automaalaukset, 50v kokemuksella.

                  Comment

                  • Tontsa80
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2009
                    • 271
                    • pori

                    #10
                    ok

                    Selvä, näin ajattelinkin.. pitää siis tilata tiivisteet..

                    Sellanen vielä että kun tuossa turbon alla selvästi joku valuttanut öljyä kun paikat kosteena.. tai siis sellainen että on valuttanut ei siis märkä enää.. mutta kun ei mistään löydy oikein paikkaa mistä olisi tullut, kuin moottorin tukikumi ainoa sen näköinen.. ei ole kuin vuoden vanha.. eli tiedän että alipaineella jäykistetään kumi, mutta onko siellä sisällä vielä oljyäkin?? meinaan että olisko hajonnut jotenkin? sais vielä uuden takuuseen ja olis nyt helppo vaihtaa kun purettu osia edestä..
                    Vikakoodien lukua porin suunnalla

                    Comment

                    • ///THe
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2009
                      • 837
                      • Espoo

                      #11
                      Originally posted by Babitzin View Post
                      Mulla ei ainakaan tullu mitään ylimäärästä mukana. Turbolader.net:istä tilasin ahtimen. Eli pakosarjan ja ahtimen välinen tiiviste sekä öljyputken tiiviste piti hommata ite.
                      Itse tilasin viime keväänä samasta paikkaa. Pyysin lähettämään uudet tiivisteetkin samalla. Hintaa tiivisteillä tais olla jotain hieman vajaa 10€.
                      X5 F15 ///Msport
                      CRX 2gen +25psi

                      Comment

                      • Babitzin
                        BTCF Member
                        • Jul 2009
                        • 463
                        • Kuopio

                        #12
                        Originally posted by ///THe View Post
                        Itse tilasin viime keväänä samasta paikkaa. Pyysin lähettämään uudet tiivisteetkin samalla. Hintaa tiivisteillä tais olla jotain hieman vajaa 10€.
                        Varmaan ois tosissaan saanut sieltä samalla. Ei olisi tullut mieleen edes, mutta eipä nuo onneks paljoo yli kymppiä maksanu kotosuomessakaan.
                        F20 118i M-sport
                        E63 M6
                        Eskon Autopelti - Kolarikorjaukset, vahinkotarkastukset, automaalaukset, 50v kokemuksella.

                        Comment

                        • Tontsa80
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2009
                          • 271
                          • pori

                          #13
                          osa

                          Originally posted by Tontsa80 View Post
                          Selvä, näin ajattelinkin.. pitää siis tilata tiivisteet..

                          Sellanen vielä että kun tuossa turbon alla selvästi joku valuttanut öljyä kun paikat kosteena.. tai siis sellainen että on valuttanut ei siis märkä enää.. mutta kun ei mistään löydy oikein paikkaa mistä olisi tullut, kuin moottorin tukikumi ainoa sen näköinen.. ei ole kuin vuoden vanha.. eli tiedän että alipaineella jäykistetään kumi, mutta onko siellä sisällä vielä oljyäkin?? meinaan että olisko hajonnut jotenkin? sais vielä uuden takuuseen ja olis nyt helppo vaihtaa kun purettu osia edestä..

                          Niin oliko jollakin tietoa.. huomenna menossa marmorille, niin olis voinu samassa itkeä osan takuuseen.. jos se nyt edes se voi olla..
                          Vikakoodien lukua porin suunnalla

                          Comment

                          • jsr85
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2007
                            • 1375
                            • Oulainen

                            #14
                            Originally posted by Tontsa80 View Post
                            Niin oliko jollakin tietoa.. huomenna menossa marmorille, niin olis voinu samassa itkeä osan takuuseen.. jos se nyt edes se voi olla..
                            On se öljyvaimennettu kumi.
                            ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎