Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d M-Sport parkkitutka huutaa suoraa huutoa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kilofasu
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 127

    E39 530d M-Sport parkkitutka huutaa suoraa huutoa

    Etupään parkkitutka huutaa suoraa huutoa pääasiassa aina. Joskus saattaa toimia normaalisti. Anturit ovat puhtaat, anturit ovat myös täysin paikoillaan, vikakoodeja ei tule, eikä ole kolhittu.

    Missäköhän vika? Onko mahdollista että anturit ottaisivat ikään kuin liian alas? Voiko niiden asentoa suunnata jotenkin?
    Kalusto:
    e39 530dA -02 M-Sport
    e46 320ciA -00
    Yamaha FZS1000 Fazer -03
    Opel Ascona B 2.0S -80
    Tunturi Automat

    "Jos jumala olisi luonut etuvetoisen auton, ihmiset kävelisivät käsillään"

    Ostetaan ohjekirja: e46 320Ci 09/00, e39 530dA 11/02 Kopiotkin käyvät.
    Suomenkielinen e46 korjausopas tarjolla.
  • AnttiHi
    Bimmer Rookie
    • Dec 2007
    • 90

    #2
    Kokeile tai kuuntele antureita naputtaako kaikki silloin kun huutaa yhtäjaksoisesti. Jos joku ei naputa niin siinä vika. Ei varmaan voi suunnata väärin niitä.

    Comment

    • maanlu
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 255
      • Pohjanmaa

      #3
      Hommaa autos piuhan nokkaan ja kattelet inpalla mitä anturit näyttää.
      itellä oli yksi anturi joka ei antanut vikakoodia mutta piippas turhaan.
      E34 M5
      E61 535D

      Comment

      • Aksa P
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2006
        • 394
        • Sawo

        #4
        Ed. e39:ssä oli aina viallinen anturi, kun suoraa huutoa piippasi. Välillä saattoi toimia, mutta yleensä 1-2kk temppuamisen jälkeen sanoi anturi lopullisesti itsensä irti. Toi antureiden "hively" on ihan hyvä konsti, mutta omien kokemusten mukaan ei aina tuota tulosta. Olen havainnut, että syystä tai toisesta mikään anturi ei ole "naputtanut", vaikka vain yksi anturi on ollut rikki.

        Ilman mitään diagnostiikkalaitteita pystyt selvittämään yksittäisen viallisen antturin vaihtelemalla antureita etupään ja takapään välillä (kun rikkinäinen anturi siirtyi toiseen päähän, niin huutokin vaihtaa päätä). Samalla systeemillä ja hivenen järkeilemällä selviää myös mahdolliset kaksi rikkinäisestä (kolmesta samanaikaisesti rikki olevasta anturista ei kokemusta).

        Mitäs mieltä olette, voiko kiven iskeymät anturin pinnalla aiheutta jatkuvan huudon? On kokemusta juurikin siitä, että anturi / järestelmä ei anna vikakoodia, muutta vaihtamalla ko. kivien raiskaaman anturin PDC alkoi toimia.
        "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

        Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
        E21 M50B20
        E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
        E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
        E34 10/1990 520i
        Honda Prelude EX vm.-83 1.8

        Comment

        • kilofasu
          Bimmer Rookie
          • Jun 2008
          • 127

          #5
          Kiitoksia vastaajille. Kokeilen ja raportoin


          Originally posted by Aksa P View Post
          Ed. e39:ssä oli aina viallinen anturi, kun suoraa huutoa piippasi. Välillä saattoi toimia, mutta yleensä 1-2kk temppuamisen jälkeen sanoi anturi lopullisesti itsensä irti. Toi antureiden "hively" on ihan hyvä konsti, mutta omien kokemusten mukaan ei aina tuota tulosta. Olen havainnut, että syystä tai toisesta mikään anturi ei ole "naputtanut", vaikka vain yksi anturi on ollut rikki.

          Ilman mitään diagnostiikkalaitteita pystyt selvittämään yksittäisen viallisen antturin vaihtelemalla antureita etupään ja takapään välillä (kun rikkinäinen anturi siirtyi toiseen päähän, niin huutokin vaihtaa päätä). Samalla systeemillä ja hivenen järkeilemällä selviää myös mahdolliset kaksi rikkinäisestä (kolmesta samanaikaisesti rikki olevasta anturista ei kokemusta).

          Mitäs mieltä olette, voiko kiven iskeymät anturin pinnalla aiheutta jatkuvan huudon? On kokemusta juurikin siitä, että anturi / järestelmä ei anna vikakoodia, muutta vaihtamalla ko. kivien raiskaaman anturin PDC alkoi toimia.
          Kalusto:
          e39 530dA -02 M-Sport
          e46 320ciA -00
          Yamaha FZS1000 Fazer -03
          Opel Ascona B 2.0S -80
          Tunturi Automat

          "Jos jumala olisi luonut etuvetoisen auton, ihmiset kävelisivät käsillään"

          Ostetaan ohjekirja: e46 320Ci 09/00, e39 530dA 11/02 Kopiotkin käyvät.
          Suomenkielinen e46 korjausopas tarjolla.

          Comment

          • Supra^
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 5150
            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

            #6
            E39 535 M-Sportissa oli samaa ongelmaa, korjaantui rikkinäisen anturin vaihdolla. Välillä tosiaan toimi, välillä taas jatkuvaa piipitystä. INPAlla näkee heti kun seuraa "livedataa" PDC:ltä ja laittaa kaverin härnäämään antureita. Se alkup. johtosarja on yleensä myös aika hapero, ei mitenkään kummosemmin eristetty ja paskaa/hiekkaa sinne kyllä pääsee väliin vaikka onkin jonkinmoiset styroksit siinä välissä, ts. jos ei uudella anturilla korjaannu niin kannattaa tsekata se johtosarja.
            Musti 8HP
            Nokivasara M47
            TeiniCoupé DCT
            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

            Ex:
            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

            Comment

            • Mics
              Bimmer Rookie
              • Aug 2008
              • 45
              • Vaasa

              #7
              Its juuri vaihdettu rikkinäinen anturi uuteen mutta ei silti toimi carsoft edelleen näyttää front left rikki. Piuha ehjän näköinen sekä muut anturit nakuttaa. Voiko sitä piuhaa mitata jollain mittarilla vai?:think
              E46 330xi Touring -02


              ex. Audi TT -99
              ex. E39 530dA Touring -01
              ex. E36 325i Coupe -92
              ex. E28 535 iM -85

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎