Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 jarru vikaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joel80
    Newbiemmer
    • Apr 2010
    • 5
    • jyväskylä

    e39 jarru vikaa

    Vaihdoin tuossa jarrulevyt eteen JA palat, taakse pelkät palat. Taman jälkeen testaus, jarrupoljin painuu paikallaan olessa pohjaan (auto käynnissä). Ajossa vaikuttaisi toimivan kuitenkin normaalisti. Missähän vikaa?? Auto E39 525d -00 touring
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #2
    No vieläkö se painuu pohjaan vai pelkästään silloin alussa kun lähdit rempan jälkeen liikkeelle?
    Ekoilla polkimen painalluksilla on ihan asiaankuuluvaa että se menee pohjaan kun satuloista on männät painettu aivan sisään .

    Minkähän verran siellä nyt vaihdon jälkeen on jarrunestettä? Tarkasta nyt , ei sen pinnan tosin alempana ainakaan pitäs olla kun on uutta hilua kiinni.
    Last edited by petrolhead; 21-11-2010, 09:23.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • joel80
      Newbiemmer
      • Apr 2010
      • 5
      • jyväskylä

      #3
      testailua

      Kävin testailee, toimii näin: kun jarruttaa että abs ottaa vastaan ja jatkat jarrupolkimen painamista tämän jälkeen niin, että auto pysähtyy kokonaan, poljin painuu pohjaan asti?

      Myös paikallaan ollessa painettaessa menee poljin pohjaan.

      jarrut toimivat muuten normaalisti ja auto pysähtyy niinkuin ennenkin, kuivalla asfaltilla en ole tosin vielä kokeillut.

      Mitään varoitusvaloja ei pala, abs tai muita. Tosin jarrupalojen kulunuisuuden merkkivalo palaa edelleen, en vaihtanut uusia antureita joten johtuneekö tästä?

      Vaihdoin uudet palat painamalla sylinterit pohjaan, joten ilmojakaan ei varmaan pitäisi olla.

      Comment

      • joel80
        Newbiemmer
        • Apr 2010
        • 5
        • jyväskylä

        #4
        Niin ja jarrunesteen pinta hieman yli max. Tullut vähän nestettä ilmeisesti ylikin painettaessa sylintereitä.

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #5
          Originally posted by joel80 View Post
          Kävin testailee, toimii näin: kun jarruttaa että abs ottaa vastaan ja jatkat jarrupolkimen painamista tämän jälkeen niin, että auto pysähtyy kokonaan, poljin painuu pohjaan asti?

          Myös paikallaan ollessa painettaessa menee poljin pohjaan.

          jarrut toimivat muuten normaalisti ja auto pysähtyy niinkuin ennenkin, kuivalla asfaltilla en ole tosin vielä kokeillut.

          Mitään varoitusvaloja ei pala, abs tai muita. Tosin jarrupalojen kulunuisuuden merkkivalo palaa edelleen, en vaihtanut uusia antureita joten johtuneekö tästä?

          Vaihdoin uudet palat painamalla sylinterit pohjaan, joten ilmojakaan ei varmaan pitäisi olla.
          Ei se ilma poistu jarrunestepiiristä mihinkään painamalla pyöränjarrun mäntä pohjaan. Siirtyy vain satulasta letkuun.

          Jos pedaali menee edelleen pohjaan järjestelmässä on ilmaa tai sitten jossain on vuoto. Ei välttämättä vuoda ulos jos vain pääsylinterin mäntä/männät vuotaa.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • Havis
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1835
            • Kotona/Poissa

            #6
            Originally posted by petrolhead View Post
            Ei se ilma poistu jarrunestepiiristä mihinkään painamalla pyöränjarrun mäntä pohjaan. Siirtyy vain satulasta letkuun.

            Jos pedaali menee edelleen pohjaan järjestelmässä on ilmaa tai sitten jossain on vuoto. Ei välttämättä vuoda ulos jos vain pääsylinterin mäntä/männät vuotaa.
            Tai sitten palat ei ole oikein paikallaan, ja antavat sen verran periks että mäntä pääsee liikkuumaan liikaa... Kannattaa tarkistaa.
            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

            E60 523iA -08

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #7
              Originally posted by Havis View Post
              Tai sitten palat ei ole oikein paikallaan, ja antavat sen verran periks että mäntä pääsee liikkuumaan liikaa... Kannattaa tarkistaa.
              Meinasin itseasiassa eka postissa kysyäkkin että saako noita virheellisesti asennettua mut aattelin että ei kai. En muista perus koliysin jarruja mimmoset ovat.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • joel80
                Newbiemmer
                • Apr 2010
                • 5
                • jyväskylä

                #8
                Mielestäni palat on sinne oikein asennettu, ei niitä väärinkään sinne oikein voi laittaa, ei mene kuin yksin päin sinne. palat on ad-varaosasta ostettu merkkikin on ilmeisesti ad? tarvike kuiteskin, levyt eteen on brembon.

                Miten voi päästä ilmaa kun mitään letkuja tai muuta vast. ei ole aukaistu? eikä nestettäkään näyttäisi häviävän.

                Voiko järjestelmä jotenkin vaurioitua kun painetaan jarru sylinterit väkisin taakse paloja vaihdettaessa???

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #9
                  Yksi mahdollinen skenaario on tietysti että mäntä on ruostunut ulkoreunasta ja nyt kun sen painaa sisään niin ruosteinen osa menee tiivistekohdan yli jolloin se ei tietysti tiivistä kun on epätasainen. Tällöin pitäisi kyllä vuotaa nestettä männän ja sylinterin välistä, tietysti jos ulompi suojakumi on niin tiivis ettei pääse pois niin voi kerääntyä hetkenaikaa sinne.

                  Mutta eipä noi männätkään kovin helposti ruostu ellei ole suojakumi päässyt rikkoutumaan aikasemmin.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎