Vaihdoin tuossa jarrulevyt eteen JA palat, taakse pelkät palat. Taman jälkeen testaus, jarrupoljin painuu paikallaan olessa pohjaan (auto käynnissä). Ajossa vaikuttaisi toimivan kuitenkin normaalisti. Missähän vikaa?? Auto E39 525d -00 touring
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 jarru vikaa
Collapse
X
-
No vieläkö se painuu pohjaan vai pelkästään silloin alussa kun lähdit rempan jälkeen liikkeelle?
Ekoilla polkimen painalluksilla on ihan asiaankuuluvaa että se menee pohjaan kun satuloista on männät painettu aivan sisään .
Minkähän verran siellä nyt vaihdon jälkeen on jarrunestettä? Tarkasta nyt , ei sen pinnan tosin alempana ainakaan pitäs olla kun on uutta hilua kiinni.Last edited by petrolhead; 21-11-2010, 09:23.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
-
-
testailua
Kävin testailee, toimii näin: kun jarruttaa että abs ottaa vastaan ja jatkat jarrupolkimen painamista tämän jälkeen niin, että auto pysähtyy kokonaan, poljin painuu pohjaan asti?
Myös paikallaan ollessa painettaessa menee poljin pohjaan.
jarrut toimivat muuten normaalisti ja auto pysähtyy niinkuin ennenkin, kuivalla asfaltilla en ole tosin vielä kokeillut.
Mitään varoitusvaloja ei pala, abs tai muita. Tosin jarrupalojen kulunuisuuden merkkivalo palaa edelleen, en vaihtanut uusia antureita joten johtuneekö tästä?
Vaihdoin uudet palat painamalla sylinterit pohjaan, joten ilmojakaan ei varmaan pitäisi olla.
Comment
-
-
Originally posted by joel80 View PostKävin testailee, toimii näin: kun jarruttaa että abs ottaa vastaan ja jatkat jarrupolkimen painamista tämän jälkeen niin, että auto pysähtyy kokonaan, poljin painuu pohjaan asti?
Myös paikallaan ollessa painettaessa menee poljin pohjaan.
jarrut toimivat muuten normaalisti ja auto pysähtyy niinkuin ennenkin, kuivalla asfaltilla en ole tosin vielä kokeillut.
Mitään varoitusvaloja ei pala, abs tai muita. Tosin jarrupalojen kulunuisuuden merkkivalo palaa edelleen, en vaihtanut uusia antureita joten johtuneekö tästä?
Vaihdoin uudet palat painamalla sylinterit pohjaan, joten ilmojakaan ei varmaan pitäisi olla.
Jos pedaali menee edelleen pohjaan järjestelmässä on ilmaa tai sitten jossain on vuoto. Ei välttämättä vuoda ulos jos vain pääsylinterin mäntä/männät vuotaa.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostEi se ilma poistu jarrunestepiiristä mihinkään painamalla pyöränjarrun mäntä pohjaan. Siirtyy vain satulasta letkuun.
Jos pedaali menee edelleen pohjaan järjestelmässä on ilmaa tai sitten jossain on vuoto. Ei välttämättä vuoda ulos jos vain pääsylinterin mäntä/männät vuotaa."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostTai sitten palat ei ole oikein paikallaan, ja antavat sen verran periks että mäntä pääsee liikkuumaan liikaa... Kannattaa tarkistaa.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Mielestäni palat on sinne oikein asennettu, ei niitä väärinkään sinne oikein voi laittaa, ei mene kuin yksin päin sinne. palat on ad-varaosasta ostettu merkkikin on ilmeisesti ad? tarvike kuiteskin, levyt eteen on brembon.
Miten voi päästä ilmaa kun mitään letkuja tai muuta vast. ei ole aukaistu? eikä nestettäkään näyttäisi häviävän.
Voiko järjestelmä jotenkin vaurioitua kun painetaan jarru sylinterit väkisin taakse paloja vaihdettaessa???
Comment
-
-
Yksi mahdollinen skenaario on tietysti että mäntä on ruostunut ulkoreunasta ja nyt kun sen painaa sisään niin ruosteinen osa menee tiivistekohdan yli jolloin se ei tietysti tiivistä kun on epätasainen. Tällöin pitäisi kyllä vuotaa nestettä männän ja sylinterin välistä, tietysti jos ulompi suojakumi on niin tiivis ettei pääse pois niin voi kerääntyä hetkenaikaa sinne.
Mutta eipä noi männätkään kovin helposti ruostu ellei ole suojakumi päässyt rikkoutumaan aikasemmin.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Comment