Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d jarrut jäässä aamulla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • purola
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 59

    e39 530d jarrut jäässä aamulla

    Onko kellään tullu vastaan samaa ongelmaa et ku aamulla lähtee ajaa ni poljin ei painu senttiäkään alaspäin. 110kg ruholla ku linttaa olan takaa ni aivan minimaalinen liike polkimessa ja pikkasen hiljenee vauhti.

    Kun auton on ajanu lämpöseks ni tulee toinen ääripää, pikkasen ku hipasee jarrupolkimeen ni nenäkarvat on tuulilasia vasten...! Meinaa imasta poljinta pohjaan...
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #2
    Jarrutehostimessa vettä joka on jäätynyt. Perinteinen ongelma e39:n kanssa kun tuon koteloinnin veden poisto menee tukkoon missä jarrutehostin sijaitsee.
    Haulla löytyy paljon juttua.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • purola
      Bimmer Rookie
      • Oct 2007
      • 59

      #3
      Originally posted by Supa View Post
      Jarrutehostimessa vettä joka on jäätynyt. Perinteinen ongelma e39:n kanssa kun tuon koteloinnin veden poisto menee tukkoon missä jarrutehostin sijaitsee.
      Haulla löytyy paljon juttua.
      Melkeen puolillaan oli tehostin vettä

      Vedet imetty pois, aamua odotellessa.

      Comment

      • fRONik-_-
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2010
        • 684
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by purola View Post
        Melkeen puolillaan oli tehostin vettä

        Vedet imetty pois, aamua odotellessa.
        hahaha, ei sitä sitte paljoo ollu
        Nykyiset.
        Harraste:
        BMW E30 325i -88 700Hv
        Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

        Ex.
        Volkswagen Golf 1.8 -9
        2
        Volkswagen Vento 1.8 -92
        BMW E36 316i -92
        BMW E36 320i -91

        BMW E36 320 -92
        BMW E36 318is M-Sport -95
        BMW E36 323i -99
        BMW E90 330D -07 M-Sport
        BMW E36 325i -92 "M3"

        Comment

        • ÖÖ.
          Bimmer Rookie
          • Jun 2009
          • 61
          • Turku

          #5
          Mites teillä ketkä ootte joutunu vaihtamaan tehostimen, onko vika tullu takaisin?

          Viimetalvena myös taistelin ongelman kanssa. Tehostin pois, lämmitystä, huuhdontaa tenulla ja kuivausta toimi jotenkuten. Alle -30 c lämmpötilassa ei silti toiminut kunnolla.

          Ebaystä löytyis TRW:n tehostajaa 375 € + posti 25 €. Olisko tietoa onko mistään kotosin?
          E39 528i -99

          Comment

          • Samppae39
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2009
            • 1597
            • Vähäkyrö

            #6
            Mulla vaihtuu huomenna käytetty tehostaja. Voin kertoa miten kävi. Mulla varmaan ottanu alipainepumppukin vettä, ku ronaa muutkin alipainetta tarttevat vehkeet.

            Ite imin pari kertaa vettä pois. n. 1,2-1,5l ja ei se kummenu siitä. Toivottavasti tehostajan vaihto auttaa.

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              #7
              Nuohan ovat ns. kaksikalvoisia tehostimia ja sitä vettä on siellä toisessakin välissä joten pari kolmekertaa saa imeä jos on kunnolla sitä vettä päässyt hörppäämään. Se tehostimen sisäpuoli on paljasta peltiä joten ruostuminenkaan ei ole pois suljettu vika ja alipaineet vuotavat...
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • mak
                Bimmer Rookie
                • Aug 2008
                • 30
                • Tampere

                #8
                Täällä samaa vikaa, tehostimessa vesivahinko! Syksyn eka pakkasilla poljin kyllä painui normaalisti, mutta palautui hitaasti ja jarrut jäi laahaamaan.

                Käytin tehostimen irti, kaadoin pari litraa vettä pois, puhaltelin paineilmalla ja ravistelin kunnes vettä ei enää tullut missään asennossa. Lopuksi kuivasin sitä vielä hallilämmittimen edessä pari tuntia.

                Seuraavana pakkasaamuna tehostus puuttui kokonaan, mutta poljin sentään palautui. 10km ajon ja muutaman abs-jarrutuksen jälkeen tehostuskin alkoi toimimaan. Todennäköisesti jäljelläolevan kosteuden vuoksi ilmakanavat jäätyvät tukkoon, mutta avautuvat abs:n tärinästä. Sama on toistunut nyt joka päivä.

                Eli kuivaaminen vaikuttaa olevan hieman haastavampi temppu jos vettä on kalvon molemmin puolin. Vettä pääsee kalvon takapuolelle jos veden pinta nousee tehostimen puoleen väliin asti.

                Käytetyt tehostimet 530d -01 -malliin tuntuu olevan kiven alla, ja uudet on kohtalaisen hintavia. Pitänee vielä täyttää se jäänestolla ja kuivailla uudestaan... jos se ei auta niin pitää ostaa uusi.

                P.S. Tehostimen irrotus ja takaisinasennus on alle tunnin homma, kunhan ei irrota jarruputkia eikä poista nesteitä.Tällöin säästyy ilmaamiselta. Tehostin-sylinteri -paketin saa nostettua sieltä kaukalosta ylös koko pakettina, kunhan irroittaa jarruputket kiinnikkeistään ja varoo taivuttamasta niitä liikaa. Tehostin on helppo irroittaa sylinteristä kun koko paketti on nostettu ylös kaukalosta.
                Last edited by mak; 29-11-2010, 08:18.

                Comment

                • purola
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2007
                  • 59

                  #9
                  Originally posted by Jürgen_ View Post
                  Nuohan ovat ns. kaksikalvoisia tehostimia ja sitä vettä on siellä toisessakin välissä joten pari kolmekertaa saa imeä jos on kunnolla sitä vettä päässyt hörppäämään.
                  Aamulla taas sama homma, jarrupoljin kuin hitsattu!

                  Eilen luin kuitenkin tuosta kaks kalvosuudesta josta vähän viisastuin.
                  Kävin kaverin mälli autosta purkaa rikkinäisen tehostimen ja tutkin tehostajan rakennetta. Kalvojen välissä näytti olevan keskellä 20mm väliä.

                  Kävin hakee tarvikkeelta kumitulppia muutama matkaan ja sitten auto kaverin pajalle lämpöseen.

                  Kuumailmapuhaltimella lämpöä tehostajan koloon vartin verran, porakone kouraan ja 7mm reikä kalvojen välille, jarrujen ilmauspönttöön puolen metrin jarruputki kiinni ja reijästä tehostajan pohjalle. Imu päälle, putken ja letkun täydeltä vettä täys pöntöllinen sieltä kalvojen välistä. Ja tulppa reikään.

                  Vielä alipaine letku irti tehostajalta ja sama uudelleen alipaine letkun reijästä josta tuli noin puoli desiä eilisen tyhjennyksen jäänteitä.

                  Sitten vain odottamaan huomista aamua :think
                  Last edited by purola; 30-11-2010, 08:52.

                  Comment

                  • Samppae39
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2009
                    • 1597
                    • Vähäkyrö

                    #10
                    Ite vaihdoin eilen kuivan tehostajan ja nyt taas toimii

                    Aika lohduttoman näkönen se kastunut tehostaja sisältä

                    Comment

                    • purola
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2007
                      • 59

                      #11
                      Ensimmäiset 2 polkasua jarrut ok, sit hävis tehostin jonka seurauksena kaupungilla ajellessa meinas 2 transiittia saada liikennevaloissa uutta muotoa. Ristus voi mennä hermo tuommoseen!

                      Täytyy varmaan lyödä sinne joku corollan tehostin ja heittää nuo saksan paskat pois tuolta pellin alta! On se vi**u ihme ku ei osaa toimivaa jarrutehostinta saksalainen rakentaa. Olis luullu että edes jotain osaa tehdä kohtuu hyvin mut sekin haave haihtui ilmaan...

                      Kuukauden rassannu joka päivä jotaki vikaa autosta tuosta autosta ja ei vittu pelaa. Auto ollu 3 mulla vuotta (josta seissy vuoden kolarin takia) eli 2 vuotta ajossa, remontteihin ja muuhun härpäkkeisiin eilisten laskutoimitusten mukaan mennyt 10244€! Ja 2 kertaa vaan käyny tutulla laitettavana... Ja tuossa ei mukana öljynvaihdot pyyhkijänsulat ym..
                      Last edited by purola; 01-12-2010, 10:24.

                      Comment

                      • Kähmy
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2007
                        • 422
                        • Kempele

                        #12
                        Originally posted by purola View Post
                        Onko kellään tullu vastaan samaa ongelmaa et ku aamulla lähtee ajaa ni poljin ei painu senttiäkään alaspäin. 110kg ruholla ku linttaa olan takaa ni aivan minimaalinen liike polkimessa ja pikkasen hiljenee vauhti.

                        Kun auton on ajanu lämpöseks ni tulee toinen ääripää, pikkasen ku hipasee jarrupolkimeen ni nenäkarvat on tuulilasia vasten...! Meinaa imasta poljinta pohjaan...
                        On tullut, jotain puusta pudonneita lehtiä oli tukkinut mun tehostimen alla olevan tyhjennysreiän ja tehostin jäätyi ihan täysin. Uusi tilalle ja alkoi toimimaan (vaihdettiin Wetterillä).

                        -Kähmy
                        e46 325xi
                        Yamaha FZR 1000 EXUP
                        ex-e39 530i Touring

                        Comment

                        • Surina
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2005
                          • 222
                          • Lohja

                          #13
                          Meinasin minäkin muotoilla Volvon uusiksi.
                          Hip hei, tehostaja irti autosta pääsylintereineen.
                          Rohkeasti meisselillä rutatut kohdat ylös, ja kas tehostin on auki.
                          Sisällä ruostevettä, ja puolen kilon kokkare jäätä. Tätä ei saanut näemmä imemällä pois, takaosastolla kun oli.

                          Hioin ruosteet pois, ja maalia, ja takaisin nippuun, ja toimii 100%.
                          x53

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            #14
                            Originally posted by purola View Post
                            Täytyy varmaan lyödä sinne joku corollan tehostin ja heittää nuo saksan paskat pois tuolta pellin alta! On se vi**u ihme ku ei osaa toimivaa jarrutehostinta saksalainen rakentaa. Olis luullu että edes jotain osaa tehdä kohtuu hyvin mut sekin haave haihtui ilmaan...

                            Back to MADE IN JAPAN autoihin.

                            Kuukauden rassannu joka päivä jotaki vikaa autosta tuosta autosta ja ei vittu pelaa. Auto ollu 3 mulla vuotta (josta seissy vuoden kolarin takia) eli 2 vuotta ajossa, remontteihin ja muuhun härpäkkeisiin eilisten laskutoimitusten mukaan mennyt 10244€! Ja 2 kertaa vaan käyny tutulla laitettavana... Ja tuossa ei mukana öljynvaihdot pyyhkijänsulat ym..

                            Vika ei ole siinä tehostajassa.. Vika on auton huoltajassa. Kaukalo jossa tohostin on, pitää säännöllisesti puhdistaa jotta kaukalon vedenpoistoreijät
                            pysyy auki...
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9138
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by jannmann View Post
                              Vika ei ole siinä tehostajassa.. Vika on auton huoltajassa. Kaukalo jossa tohostin on, pitää säännöllisesti puhdistaa jotta kaukalon vedenpoistoreijät
                              pysyy auki...
                              Ja raitisilmakotelon valutusreiät puhdistaa ja kotelo asentaa oikein, että sinne lokekeroon pääsee mahdollisimman vähän vettä. Viimeksi eilen taas yhtä E39:iä ihmetellessä ne kotelot oli asennettu väärin niin, että tuulilasilta valuva vesi ohjautui suoraan saumasta alalokeroon eikä siihen kotelon päälle.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎