Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d touring nostaa itsestään kierroksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cremaster
    Newbiemmer
    • Oct 2010
    • 13
    • Kuopio

    e39 530d touring nostaa itsestään kierroksia

    Pakkasten alettua alkoi varsinkin kylmäkäynnistyksillä pitää todella outoa ääntä (jota kylläkin arvelin ohjaustehostimeksi) ja tänään työmatkalla päätti sitten auto olla laskematta kierroksia alle kahdentuhannen. Ainakaan toivottavasti nämä kaksi eivät liity toisiinsa, mutta ajattelin mainita, jos kuitenkin... Harvinaisen ikävää muuten ajaa motarilla ruuhkaliikenteessä kun vitosella joutuu koko ajan jarruttamaan, ettei aja edellä ajavan perään.

    INPA kertoo ykkössuuttimen arvoksi parhaimmillaan vähän yli 6, voiko johtua tästä? En oikein itsekään usko tähän vaihtoehtoon, mutta ajattelinpa kuitenkin kysyä.

    Mitään vikavaloja ei ole päällä, männäviikolla vikamuistista löytyi 66 Power supply engine speed sensor, control unit error, olisiko sitten parempi syyllinen tuohon vaivaan?

    Ideoita?
  • Cremaster
    Newbiemmer
    • Oct 2010
    • 13
    • Kuopio

    #2
    Joopa joo, taitaapa olla niinkin merkillinen vika kuin kaasun hirttäminen. Ei mitään tietoa onko se ylipäänsä mahdollista, mutta näyttäisipä vain olevan.

    Kun auto vähän paremmin lämpesi iltapäivällä, kaasu lakkasi hirttämästä. Käsittämättömän ärsyttävä vika, kaikkien muiden vikojen päälle. Taidan alkaa kirjoittaa näistä kirjan.

    Comment

    • rizzo
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2007
      • 5418
      • Oulu

      #3
      Mulla hirtti kaasu talvisin E36 coupessa, kun polkimen alle pääsi jäätä/lunta. Toivottavasti pääset yhtä helpolla

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        #4
        Originally posted by Cremaster View Post
        Joopa joo, taitaapa olla niinkin merkillinen vika kuin kaasun hirttäminen. Ei mitään tietoa onko se ylipäänsä mahdollista, mutta näyttäisipä vain olevan.

        Kun auto vähän paremmin lämpesi iltapäivällä, kaasu lakkasi hirttämästä. Käsittämättömän ärsyttävä vika, kaikkien muiden vikojen päälle. Taidan alkaa kirjoittaa näistä kirjan.
        Hirttäminen tapahtuu näissä CR moottoreissa polkimessa, joko mekaanisesti tai sähköisesti.

        Minkäänlaista vaijeria tai kaasu/syöttövipua moottorissa ei ole.
        Olli.

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Onko se suuttimen arvo + vai -6? Jotainhan tolle kuitenkin olis tehtävä ettei vaikka sula mäntään reikä jos se vuotaa kunnolla...
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Cremaster
            Newbiemmer
            • Oct 2010
            • 13
            • Kuopio

            #6
            Arvo on +6, aika on jo varattu dieselkorjaamolle.

            edit: Pitääpä tutkia sitä poljinta, jospa se ois se jää/lumiongelma. Ainakin toivoa saa. Onneksi tuo tuntuu selvästi liittyvän lämpötilaan, eli viimeistään kesällä korjaantuu :/
            Last edited by Cremaster; 30-11-2010, 21:04.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎