Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d hehkun tappi jäi reikään

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Välimalli jätkä
    Newbiemmer
    • Sep 2010
    • 9
    • Oulu

    E39 530d hehkun tappi jäi reikään

    Hehkuja vaihdettiin, mutta yhdestä hehkusta lähti pelkkä eriste/kierreosa irti ja tappi jäi sojottamaan reikään eikä lähde irti... Onko jollakulla käynyt joskus samoin? Miten olette saaneet tapin irti? itsellä tuli mieleen lähinnä että hitsais siihen jatkopalan, jolla voisi yrittää vääntää sen irti.
  • Mokoma
    BTCF Member
    • Jun 2009
    • 767
    • 013 - Koskenkorva

    #2
    Siinä pari juttua aiheesta. Ensimmäisessä juttua katkenneesta hehkusta.



    BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

    Originally posted by kaol
    Ongelma: Kolmekutonen.

    Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

    Comment

    • jsr85
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 1372
      • Oulainen

      #3
      Täällä olis otsikon ongelmaan.
      ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

      Comment

      • Välimalli jätkä
        Newbiemmer
        • Sep 2010
        • 9
        • Oulu

        #4
        Ei ollut paljoa apua. Yritettiin erinäisin konstein nitkutella ja iskeä tappia ulos, mutta ei liikkunut mihinkään. Lyötiin sitten kamat kasaan ja toivottiin, että sylinterin paine nakkaa tapin pihalle, mutta oon ajellu autolla jo 700 kilometriä, mutta eipä oo irronnu mutta toisaalta eipä tuosta oo vielä mitään haittaa ollu, jos huomenna vielä kokeilis, miten lähtee pakkasesta käyntiin pidemmän seisomisen jälkeen ilman lämmitystä. Jos lähtee hyvin käymään niin sielläpä olkoon, toistaiseksi.

        Comment

        • jsr85
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2007
          • 1372
          • Oulainen

          #5
          Originally posted by Välimalli jätkä View Post
          Ei ollut paljoa apua. Yritettiin erinäisin konstein nitkutella ja iskeä tappia ulos, mutta ei liikkunut mihinkään. Lyötiin sitten kamat kasaan ja toivottiin, että sylinterin paine nakkaa tapin pihalle, mutta oon ajellu autolla jo 700 kilometriä, mutta eipä oo irronnu mutta toisaalta eipä tuosta oo vielä mitään haittaa ollu, jos huomenna vielä kokeilis, miten lähtee pakkasesta käyntiin pidemmän seisomisen jälkeen ilman lämmitystä. Jos lähtee hyvin käymään niin sielläpä olkoon, toistaiseksi.
          Amatööri...

          ps. Suunta on varmaan tiedossa mihin se lähtee ku hetki tulee?
          ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

          Comment

          • Thuppu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 3626
            • Seinäjoki

            #6
            Imusarjasta läpi?
            BMW 740iA "ALPINA"
            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4927
              • Kotka

              #7
              Originally posted by Thuppu View Post
              Imusarjasta läpi?
              Ja konepellistä
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • ongelmalapsi
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1062
                • Hämeenlinna

                #8
                Aja kone kunnolla lämpimäks, sen jälkeen jos pysyy hitsikone käsissä ja tappia vielä näkyvissä, niin hitsaat mutterin siihen päähän. Tuon jälkeen annat jäähtyä kunnolla ja sitten vaan hiljalleen nitkuttamaan irti.
                -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                GMC Topkick C6500 rollback -95
                Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                E46 330xiA -02
                Chrysler neon -99

                Comment

                • jms-btcf
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 696
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by Välimalli jätkä View Post
                  Ei ollut paljoa apua. Yritettiin erinäisin konstein nitkutella ja iskeä tappia ulos, mutta ei liikkunut mihinkään. Lyötiin sitten kamat kasaan ja toivottiin, että sylinterin paine nakkaa tapin pihalle, mutta oon ajellu autolla jo 700 kilometriä, mutta eipä oo irronnu mutta toisaalta eipä tuosta oo vielä mitään haittaa ollu, jos huomenna vielä kokeilis, miten lähtee pakkasesta käyntiin pidemmän seisomisen jälkeen ilman lämmitystä. Jos lähtee hyvin käymään niin sielläpä olkoon, toistaiseksi.
                  Se tappi on joku kaunis päivä naapurikaistan citymaasturikuskin korvassa kun otatte valoista kiihdytyssession :think
                  Mulla on lähimpänä tulipeltiä oleva hehku kanssa jumahtanut, tulppa on poikki heti mutteriosan alapuolelta eli jollain sopivilla pihdeillä voisi sen saada veks holkkiosasta nitkuttelemalla. Silloin kun hehkuja vaihtelin niin ei vaan ollut aikaa ihmetellä asiaa enempää joten on jäänyt homma vaiheeseen enkä viitsinyt alkaa mihinkään radikaaleihin toimenpiteisiin kun olisi mun taidoilla kuitenkin loppuneet kiireet siihen.
                  Toistaiseksi on lähtenyt 29c:kin pakkasella käyntiin ilman ongelmia joten toi ei mielenrauhaa lukuunottamatta haittaa.
                  e61 535d

                  Comment

                  • Välimalli jätkä
                    Newbiemmer
                    • Sep 2010
                    • 9
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Dunky View Post
                    Ja konepellistä
                    Todennäköisesti mutta minkäs teet kun koko joulupäivä sitä yritettiin nitkutella pois. Oli vaikka minkälaista viritelmää siinä, että päästiin vasaralla lyömään sitä ulospäin. mutta ei liikkunut mihinkään, kaks kertaa kylläkin lyheni tappi... Nyt tapin pää on puoli senttiä reiän sisässä. Ja kyllä, lämmitettiin kone välillä käyntilämpötilaan. Ja se tulipeltiä lähinnä oleva tulppa täälläkin kyseessä.

                    Amatööri olen kyllä...
                    Last edited by Välimalli jätkä; 28-12-2010, 20:09.

                    Comment

                    • Jolli
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 2556
                      • Virolahti

                      #11
                      Kone kuumaksi ja CRC:n iceria tms hehkuun, lämmöllä ja äkkikylmentymisellä on ihmeellisiä ominaisuuksia metalleissa
                      Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                      Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                      PM tavoittaa, puhelimella ei.

                      Comment

                      • jsr85
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 1372
                        • Oulainen

                        #12
                        Originally posted by Välimalli jätkä View Post
                        Todennäköisesti mutta minkäs teet kun koko joulupäivä sitä yritettiin nitkutella pois.
                        Olisit jatkanut tapaninpäivänä Ei siihen mitään oikotietä ole siihen irroitukseen ja voimalla se ei lähde.
                        ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎