Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tutina & kahina e39 -00..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • saulgoltz
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 87
    • Mäntsälä

    Tutina & kahina e39 -00..

    Tutisee kauttaaltaan ja kahahteleva, metallinen ääni kiihdyttäessä auton puolivälin paikkeilta... Kardaanin tukilaakeriko se siellä antautunut...?
  • casino
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 663
    • Keski-Suomi

    #2
    Originally posted by saulgoltz View Post
    Tutisee kauttaaltaan ja kahahteleva, metallinen ääni kiihdyttäessä auton puolivälin paikkeilta... Kardaanin tukilaakeriko se siellä antautunut...?
    No siellähän on kardaanintukilaakeri tai sitten toinen äänen aiheuttaja voisi olla ns. rättilaikka... vaihteiston ja kardaanin välissä oleva kuminen "limppu"
    Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
    Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
    http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

    e39 -530d touring 11/1999
    ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

    Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

    Comment

    • saulgoltz
      Bimmer Rookie
      • Aug 2010
      • 87
      • Mäntsälä

      #3
      Sinne päin tutkimukset kuitenkin... Tuossa jo pahimmalla skenaariolla peloteltiin, kardaanin nivelet vaihtoon, koko paketti tasapainotukseen xxxeuroa jne.... Jospa ei sitten kuitenkaan..


      Originally posted by casino View Post
      No siellähän on kardaanintukilaakeri tai sitten toinen äänen aiheuttaja voisi olla ns. rättilaikka... vaihteiston ja kardaanin välissä oleva kuminen "limppu"

      Comment

      • Snow Dog
        Bimmer Rookie
        • Oct 2005
        • 185
        • Raisio

        #4
        Originally posted by casino View Post
        No siellähän on kardaanintukilaakeri tai sitten toinen äänen aiheuttaja voisi olla ns. rättilaikka... vaihteiston ja kardaanin välissä oleva kuminen "limppu"
        ja sitten siellä on vielä tuo vakionopeusnivel (osa 16). Omassa E38:ssa meni juuri tuo vuosi sitten.
        F01 740d -11
        F11 530d -13
        E93 325 -07
        ex: E38 730d -00
        ex: E39 523AT -97
        ex: E39 530dAT -00

        Comment

        • saulgoltz
          Bimmer Rookie
          • Aug 2010
          • 87
          • Mäntsälä

          #5
          Kiitos vinkistä, tuo tutina alkoi kyllä melko laakista ja nopeesti voimistumaan, esim. laakerinkin luulisi pikkuhiljaa antavan merkkejä itsestään... Oliko iso (kallis?) remppa, tuo vakionopeusnivel..? En ole vielä auton alle katsellut, mutta melkosta jumputusta ja kahinaa oli työmatka aamulla...


          Originally posted by Snow Dog View Post
          ja sitten siellä on vielä tuo vakionopeusnivel (osa 16). Omassa E38:ssa meni juuri tuo vuosi sitten.
          http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...nst_vel_joint/

          Comment

          • saulgoltz
            Bimmer Rookie
            • Aug 2010
            • 87
            • Mäntsälä

            #6
            Originally posted by Snow Dog View Post
            ja sitten siellä on vielä tuo vakionopeusnivel (osa 16). Omassa E38:ssa meni juuri tuo vuosi sitten.
            http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...nst_vel_joint/

            Sehän se siellä mennyt oli, pointsit kotiin veikkauksesta... Sekä tukilaakeri oli paremmat päivänsä nähnyt, vaihtoon samalla....

            Comment

            • markok
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 3019
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by saulgoltz View Post
              Sehän se siellä mennyt oli, pointsit kotiin veikkauksesta... Sekä tukilaakeri oli paremmat päivänsä nähnyt, vaihtoon samalla....
              Miten iso homma tuon vaihtaminen on?
              BMW 530iA Touring -05

              Comment

              • saulgoltz
                Bimmer Rookie
                • Aug 2010
                • 87
                • Mäntsälä

                #8
                Originally posted by markok View Post
                Miten iso homma tuon vaihtaminen on?

                Nosturilla ei varmaan kummonen, pakoputken joutuu irrottamaan ilmeisesti jne....

                Vakionopeusnivelen joutu tilaamaan Laakkosen kautta, tulee Ruotsista, jotain parin sadan luokkaa, tiivisteineen... Tukilaakeri löytyy tarvikkeena, ei montaa kymppiä...

                Juuri tuon takia annoin homman tutulle pajalle, kun ei tuota nosturia, ainakaan vielä, ole...
                Last edited by saulgoltz; 06-01-2011, 11:32.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎