Originally posted by luikas
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530d e39 sammu laakista
Collapse
X
-
Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
-
-
Originally posted by schwarze View PostJaa arvauksia, no sulla on mennyt huohotin jäähän ja öljyt männän päälle. Tulpat pois ja katselemaan.Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
Past:
F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
F31 318d xdrive -14
F07 530d GT-11
E90 330xda LCI -09
E70 X5 3,0sd M-Sport -07
E39 530d M-Sport -03
E39 530iA M-Sport -02
E39 528i -97
E30 320i -88
Comment
-
-
Originally posted by luikas View PostHyvä huomio! Joo tuon symptoonit ainaki tuli esille.. siellä kuulemma oli öljyä tulpassa ainakin, ja kun jäähdyttimen ilmausruuvia avasi niin sieltä tuli nestettä ulos. Tämä siis hetki sen jälkeen kun auto oli tuotu halliin. Mikäs tuossa on seuraava vaihe edetä? :think
Ei sitä konetta ainakaan kannata kampiakselista väkisin pyörittää. Tulpat pois ja öljyt pois sylintereistä. Imusarja pois ja öljyt pois imusarjasta. Öljytikun varsi puhtaaksi. Uudet huohottimet paikalleen ja öljyjen tarkastus. Öljytikku täytyy kerran putsata, jotta näyttää öljymäärän oikein.E28 M
Comment
-
-
Aloita uus aihe tuolle kone jumissa ni ei mee sekasin 2 eri asiaa! Ei pahalla...
Originally posted by luikas View PostTulipa tuosta mieleen kun itelle kävi juuri samoin että 530i sammu vauhista, ja mittarit kyllä värähti omasta mielestäni ku koitti avaimesta käyntiin. Peräkontissa tuoksahti käry heti sammumisen jälkeen. Apuvirralla ei lähtenyt käyntii ja auto on Wetterin pihassa sitte tällä hetkellä... Mikähä piru siihenki tuli??Originally posted by luikas View PostTesteristä ei saanut mitään vikakoodeja, ja kampiakselista pyörittämällä ei kone pyörähtänyt, niin kaverit vetivät johtopäätöksen että on leiponut mylly kiinni.
Öljytikussa ei kyllä juuri näkynyt mitään, vaikka vasta lisäsinkin öljyä, ja ennen sammumista ei syttynyt mielestäni mitään merkkivalojakaan.. Onkohan tosi että pitää alkaa konetta vaihtamaan??Originally posted by luikas View PostKaveri heitti aika hyvän arvauksen yhtäkkisen sammumisen syyksi, startin akseli mennyt poikki ja jumittanut startin -> hihna jumiin -> kone seis. Toinen hyvä arvio on myös laturin korkkaaminen, mikä on myös ilmeisesti kampiakselin kanssa saman remmin pyöritettävänä? Mielipiteitä, arvauksia?Originally posted by luikas View PostHyvä huomio! Joo tuon symptoonit ainaki tuli esille.. siellä kuulemma oli öljyä tulpassa ainakin, ja kun jäähdyttimen ilmausruuvia avasi niin sieltä tuli nestettä ulos. Tämä siis hetki sen jälkeen kun auto oli tuotu halliin. Mikäs tuossa on seuraava vaihe edetä? :think
Comment
-
-
Originally posted by purola View PostAloita uus aihe tuolle kone jumissa ni ei mee sekasin 2 eri asiaa! Ei pahalla...Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
Past:
F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
F31 318d xdrive -14
F07 530d GT-11
E90 330xda LCI -09
E70 X5 3,0sd M-Sport -07
E39 530d M-Sport -03
E39 530iA M-Sport -02
E39 528i -97
E30 320i -88
Comment
-
Comment