Announcement

Collapse
No announcement yet.

530 bensakone sammu vauhista eikä starttaa *RATKAISTU*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • luikas
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 644
    • Oulu area

    #16
    Originally posted by viktor View Post
    Ja eikös näissä öljyn tasoanturi ole niin että häly tulee jos anturi hajoaa?

    Nro 14, varmaan mitä tarkoitat. Kyllä se on ilmoitellut välissä että "check engine oil lev" ja sillo on lisätty.
    Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
    Past:
    F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
    F31 318d xdrive -14
    F07 530d GT-11
    E90 330xda LCI -09
    E70 X5 3,0sd M-Sport -07
    E39 530d M-Sport -03
    E39 530iA M-Sport -02
    E39 528i -97
    E30 320i -88

    Comment

    • Jakuza
      BTCF Member
      • Nov 2006
      • 516
      • Brisbane

      #17
      Originally posted by viktor View Post
      Ja eikös näissä öljyn tasoanturi ole niin että häly tulee jos anturi hajoaa?
      En tiedä, mutta itsellä ei ainakaan paineanturi ilmoittanut itsestään millään tavalla kun oli johto irti. Pitäisiköhän?

      Comment

      • viktor
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 1272
        • ...

        #18
        Originally posted by Jakuza View Post
        En tiedä, mutta itsellä ei ainakaan paineanturi ilmoittanut itsestään millään tavalla kun oli johto irti. Pitäisiköhän?
        Ai ei ilmoittanut nollapaineista? Outoa on jos ei pitäisi herjaa tulla :think
        En bemarista tiedä kun ei ole kohdalle osunut. Siksi tuossa ylempänä asiaa pohdinkin. Eikä sen nyt luulisi öljyä litratolkulla syövän hetkessä muutenkaan, kuin ajamalla öljypohjaan reiän tai jäätämällä huohottimen. Aika pienellä määrää öljyä kuitenkin tapahtuu jotain voitelua, ja äänet menee sellaiseksi että salkkareiden Ismokin hoksaa jonkin olevan vialla.
        Taas, tuntematon kone siltä osin, mutta ainakin tutummissa tojotan turbokoneissa ekana tulee oireilua kannen yläpuolisista osista.
        ///M5
        "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

        Comment

        • Jakuza
          BTCF Member
          • Nov 2006
          • 516
          • Brisbane

          #19
          Alhaalla kuva johon ympyröin öljynpaineanturin (punaisella), sekä öljyn lämpöanturin (keltaisella). Näin siis Alfamerin korjausoppaan mukaan. Punaisella merkitystä oli siis johto irti, eikä mitään herjaa ilmennyt ajossa.
          Attached Files

          Comment

          • jaskap
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2010
            • 526
            • Finland Rovaniemi

            #20
            Kiinnileipominenko

            Kiinnileikkausteoria tuntuu kyllä äärimmäisen epätodennäköiseltä. Kyllä siellä olisi muitakin oireita ollut ensin.

            Jos tosiaan on sylinterit täyttyneet öljyllä ja on ottanut nesteiskun, on vähintään yksi kiertokanki vääntynyt. Tuokin tuntuu kyllä oudolta.

            Olikos se näissä moottoreissa, missä öljypumppu kehiytyy irti moottorin värinöistä. Jos pumppu irtoaa, niin siinähän voi tulla kyllä isompikin vaurio, kun paineet katoaa kerralla.

            Toivotaan, että moottorista tulee vielä kalua.
            Last edited by jaskap; 08-01-2011, 20:20.
            e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
            e32 750 iA -88 DoubleSex.
            Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

            Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
            e32 735 1/18
            e34 M5 1/18
            e24 635 Csi 1/18
            e9 3.0 CSi 1/18
            e31 850 Csi

            Comment

            • R Power
              Bimmer Rookie
              • Feb 2006
              • 163

              #21
              Originally posted by jaskap View Post
              Olikos se näissä moottoreissa, missä öljypumppu kehiytyy irti moottorin värinöistä.
              M60 & M62 moottoreissa tavattu tuota öljypumpun pulttien löystymistä eli ei koske tätä.
              Ahneella on aina enemmän!

              Comment

              • luikas
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2004
                • 644
                • Oulu area

                #22
                Jos ja kun vika jää tuohon huohottimen (talviversion) vaihtoon , niin olisiko parempi teettää työ esim. nikusella tai alasintien bosch car servicessä vrt. wetteriin? :think
                Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                Past:
                F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                F31 318d xdrive -14
                F07 530d GT-11
                E90 330xda LCI -09
                E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                E39 530d M-Sport -03
                E39 530iA M-Sport -02
                E39 528i -97
                E30 320i -88

                Comment

                • jsr85
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 1375
                  • Oulainen

                  #23
                  Originally posted by luikas View Post
                  Jos ja kun vika jää tuohon huohottimen (talviversion) vaihtoon , niin olisiko parempi teettää työ esim. nikusella tai alasintien bosch car servicessä vrt. wetteriin? :think
                  Tällaiseen kysymykseen ei voi vastata väärin. Kyllä!
                  ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                  Comment

                  • Janne-90
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2008
                    • 246
                    • Naantali

                    #24
                    Sanot sinne että ottavat tulpat pois, moniurahihnan pois, laittavat akun laturiin että virta ei lopu kesken ja mittaavat saako starttimoottori virtaa starttauksen yhdeydessä. Jos saa niin joko startti jumissa/rikki tai kone jumissa. Jos startti ei saa niin lähtisin ensin epäilemään vaihdelaatikon tunnistusanturia mikä tunnistaa onko P vai jollakin muulla vaihteella. Bemarit ei käynnisty jos on R,D,S silmässä. Kannattaa myös tarkistaa johdot ja liitokset.

                    Moniurahihna sen takia pois että jos esim laturi on leikannu kiinni nii se voi aiheuttaa sammumisen ja sen ettei kone pyöri. Näin kävi yhdessä TDI colffissa. Hihnan ku otti pois nii lähti kuin palmun alta.

                    Huohotin on töd. menny jäähän jos pytyissä on öljyä mutta silti en lähtisi konetta ensiksi vaihtamaan. Turhaa työtä ei kannata tehdä.

                    Sammumisen voi aiheuttaa vaikka käyntinopeus anturin rikkoutuminen.
                    Eikö mitään vikakoodeja ollut ?

                    Laita tietoa kun jotain uutta selviää. Kiinnostaa mitä on mahtanu tapahtua.

                    Tietenki puristukset täytyy mitata ennen jos konetta aletaan vaihtamaan.

                    Itse mittasin omasta 528 vähän aikaa sitten puristukset ja olivat 11-11.5bar. 4syl. oli 10bar ja 1syl 12.5bar. ajettu 290tkm.
                    Pienistä eroista en ole huolissani koska kone käy nätisti ja lähtee käymään hyvin aina. Karsta vaikuttaa myös ja sekin että kone oli aika kylmä kun mitattiin.
                    Last edited by Janne-90; 09-01-2011, 18:04.

                    Comment

                    • luikas
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2004
                      • 644
                      • Oulu area

                      #25
                      Kiitoksia vinkeistä, huomenna aamulla heti kasilta huoltoon kysyy että onko aikoja bmw-puolella ja pois sieltä pikahuollosta.. Vaihteen sai ainakin laitettua vapaalle, kun virrat olivat päällä jolloin liikuttelu oli mahdollista. Onko sille käyntinopeusanturille joku numero heittää tai fyysinen sijainti? Vikakoodeissa ei ollut mitään. Jospa se vielä käyntiinkin lähtis joskus.
                      Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                      Past:
                      F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                      F31 318d xdrive -14
                      F07 530d GT-11
                      E90 330xda LCI -09
                      E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                      E39 530d M-Sport -03
                      E39 530iA M-Sport -02
                      E39 528i -97
                      E30 320i -88

                      Comment

                      • Janne-90
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2008
                        • 246
                        • Naantali

                        #26
                        käyntinopeusanturi on moottorin etupäässä. Sijainti on vesipumpun alapuolella olevan hammaspyörän yläpuolella muistaakseni. Hammaspyörä on kuitenkin ulkopuolella koneesta. Toinen on nokka-akselin asentoanturi joka on lähellä vanoksia. Mutta nämä anturit vaikuttavat käyntiin tai käynnistymiseen. Eivät voi estää moottorinpyörimistä. Jos jompi kumpi antaa väärää tietoa/ei tietoa ollenkaa kone vain pyörii mutta ei lähde koska ei tiedä missä asennossa kaikki osat liikkuu.

                        Ensiksi teidän pitää saada kone pyörimään jotta saatte kokeiltua puristukset ja jopa sitä lähtiskö käyntii. Laittakaa öljyä kuitenkin ensin lisää jos sitä oli vähän alunperin.

                        Comment

                        • kaol
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 5007
                          • Ilmajoki

                          #27
                          Originally posted by Janne-90 View Post
                          käyntinopeusanturi...

                          Ensiksi teidän pitää saada kone pyörimään jotta saatte kokeiltua puristukset ja jopa sitä lähtiskö käyntii. Laittakaa öljyä kuitenkin ensin lisää jos sitä oli vähän alunperin.
                          Eli BMW -kielellä kampiakselin asentoanturi.

                          Moottoria kannattaa pyörittää käsin ainakin kierros, että pystyy hieman havainnoimaan ahdistaako esim. taipuneet kiertokanget.


                          EDIT: taitaa olla turha neuvoa, koska auto korjataan ilmeisesti korjaamolla.
                          Last edited by kaol; 09-01-2011, 22:27.
                          Kokeilemalla se selviää...

                          Comment

                          • luikas
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2004
                            • 644
                            • Oulu area

                            #28
                            Noniin, eli wetterin huoltoon ei tietenkään saanut aikaa lähimaillekkaan eli loppukuusta vasta, niin on hyvä aika miettiä missä muualla kyseinen vika voitaisiin korjata.
                            Kävin lähikorjaamot kyselemässä läpi ja ainoa josta sai vähänkään palvelua oli alasintien bosch car service.
                            Nikunen, huolto+, sarajussi ei kukaan alkanut tekemään asialle mitään.

                            Tulisiko oululaisilla muita kysymisen arvoisia paikkoja mieleen kohtuullisen läheltä? Joka tapauksessa auto kuitenkin nostetaan lavalle ja viedään muualle korjuuseen.
                            Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                            Past:
                            F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                            F31 318d xdrive -14
                            F07 530d GT-11
                            E90 330xda LCI -09
                            E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                            E39 530d M-Sport -03
                            E39 530iA M-Sport -02
                            E39 528i -97
                            E30 320i -88

                            Comment

                            • AnttiHi
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2007
                              • 90

                              #29
                              Autotyöltä ja Vepsäläiseltä kannattaa kysyä. Molemmat päteviä ja hyvää palvelua.

                              Comment

                              • HC91
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 998
                                • 29100/310053

                                #30
                                Originally posted by luikas View Post
                                kukaan alkanut tekemään asialle mitään.
                                mitvit? vissiin liikaa töitä jonossa tai sitten nolonvanhaan vitoseen ei haluta koskea pitkällä kepilläkään

                                Onko sitä konetta nyt vielä koitettu pyörittää ilman tulppia vaiko ei? Senhän nyt voi joutessaan tehdä siinä wetterin pihallakin
                                92' ///M5 3.8 individual
                                09' 320d xDrive
                                16' NIU N1 Sport
                                19' NIU U+ Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎