Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 sulake n.11 --> Syö virrat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Dreamer
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 2762
    • Kouvola

    #31
    Jatketaas tähän kun tää on tän hetken "kuuma" topic tästä e39:n virransyönnistä.

    Mullahan on siis pitkän aikaa tehny sitä, että lähtee pirun laiskasti käymään. Oon epäilly akun kuntoa, kun ei voi rokitella kauaa sammuttamisen jälkeen, kun jännitteet tippuu ales, ja vahvari lyö pelin poikki. (subin siis). Mutta eipäs kyllä ole akusta kiinni!

    Nyt kun tuli hommattua ihan autoon jännitemittari, niin tänään seurasin tuossa päivällä, siinä touhusin ja siivoilin autoa, niin yhtäkkiä, tippuu jännite 12,4V -> 10,6V, ja tuo käy alle puolessa minuutissa! Äsken testasin lisää, niin 14 minuuttia olin autossa, sammutin vaan moottorin, ja jäin odottamaan jännitteen tippumista, rokit soi. Aivan samanlainen efekti kuin aikasemminkin.

    Joku mötikkä mulla ilmeisesti alkaa syömää rankasti virtaa tuon 14 minuutin jälkeen (tai sitte kun jännite tipahtaa tuohon 12,4V?), ja peli vihelletään poikki kun jännite putoaa 10,6V? Webaston ohjainkorttia ei ole, siili on vaihdettu ja toimii oikein... Ainut vika että sadetunnistin ei toimi, ja kerran on jättäny lukitsematta toiset ovet, etu tai taka, en muista kummat. Ei muuta vikaa.

    Osaako joku veikkaa mitään purkkia? Kokeilen irrotella noita sulakkeita joskus, kun ois aikaa.

    Ois kiva saada talveksi jännitteet pysymään siellä 12,5V...
    BMW 520d Touring '06 314tkm
    BMW 530D Touring '99 552tkm
    BMW 320da Touring '02 427tkm
    Volvo V70 D5 '02
    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

    Case IH 5140 Maxxum

    Comment

    • Mikakk
      Bimmer Rookie
      • Mar 2010
      • 80
      • Ylivieska

      #32
      Originally posted by peto2 View Post
      se ropelli lähtee pyörimään heti kun avaat oven ja sammuu vasta 16min lukitsemisen jälkeen ja niin sen kuuluukin

      siellä on luultavammin semmoinen onglma että auto ei jostain syystä pääse lepotilaan :think:
      Onko autosi automaatti. jos on niin auton sammutuksen jälkeen noin puolen tunnin päästä käy kattoo että onko se valo sammunut vaihdekepin vierestä mikä näyttää vaihteen jos valo sammuu niin tietääkseni auton pitäisi mennä lepotilaan.
      https://m.facebook.com/KeskiKorpiMot...?locale2=fi_FI

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8262
        • Järvikylä (Nakkila)

        #33
        Originally posted by Mikakk View Post
        Onko autosi automaatti. jos on niin auton sammutuksen jälkeen noin puolen tunnin päästä käy kattoo että onko se valo sammunut vaihdekepin vierestä mikä näyttää vaihteen jos valo sammuu niin tietääkseni auton pitäisi mennä lepotilaan.
        juurikin näin
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • pagi
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 73
          • Joensuu

          #34
          Originally posted by peto2 View Post
          se ropelli lähtee pyörimään heti kun avaat oven ja sammuu vasta 16min lukitsemisen jälkeen ja niin sen kuuluukin

          siellä on luultavammin semmoinen onglma että auto ei jostain syystä pääse lepotilaan :think:
          jeps otin kaverin autosta paneelin irti ja hyrrä pyörii sielläkin, tosin ei ollut aikaa jäädä katsomaan pysähtyykö siinä autossa se ropelli. Kokeilin paneelia omaan autoon niin hyrrä pyörii vaan pyörimistään.

          Kuitenkin kokeilin yön yli niin että jätin paneelin irti kojelaudasta että nään aamulla että pyöriikö se hyrrä ja just äsken katoin niin iloisesti pyörii 13 tunnin jälkeenkin vielä ei varmaankaan ole ihan normaalia??? mistä hitosta tota vikaa lähtis ettimään??

          eli vika on varmaankin just siinä niin peto2 sanoi että auto ei mene "lepotilaan"
          E46 328
          E90 320d


          EX:
          E39 528 touring
          E36 325
          E39 528 "m5"

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8262
            • Järvikylä (Nakkila)

            #35
            Originally posted by pagi View Post
            jeps otin kaverin autosta paneelin irti ja hyrrä pyörii sielläkin, tosin ei ollut aikaa jäädä katsomaan pysähtyykö siinä autossa se ropelli. Kokeilin paneelia omaan autoon niin hyrrä pyörii vaan pyörimistään.

            Kuitenkin kokeilin yön yli niin että jätin paneelin irti kojelaudasta että nään aamulla että pyöriikö se hyrrä ja just äsken katoin niin iloisesti pyörii 13 tunnin jälkeenkin vielä ei varmaankaan ole ihan normaalia??? mistä hitosta tota vikaa lähtis ettimään??

            eli vika on varmaankin just siinä niin peto2 sanoi että auto ei mene "lepotilaan"
            näitkö puhaltimen liikkeen auton ulkopuolelta? se nimittäin lähtee pyörimään heti kun auton oven avaa tai käyttää keskuslukkoa :think

            syyllistä voi olla vaikea etsiä, jokin pätkivä mikrokytkin tms. tekeekö auto mitään muuta ylimääräistä?
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • pagi
              Bimmer Rookie
              • Jul 2006
              • 73
              • Joensuu

              #36
              joo siis jätin paneelin silleen että näen sen ikkunasta, en siis ovia availlut tms. auto ei oikeastaan tee mitään muuta poikkeavaa?! ainut mitä tulee mieleen niin joku ääliö on mennyt vaihtamaan BC + cd paketin johonkin perus bmw soittimeen missä ei ajotietokonetta tästä johtuen autosta ei pysty nollamaan mittaristosta keskikulutusta,kelloa,päivää jne..

              tämä on kuitenkin hoidossa uusi bc ja soitin on matkalla sakuista tuleekin jo ens viikoksi varmaan.

              Myös autossa ei toimi varashälytin liekkö onkaan koko vehkeessä? ainakaan mitään lediä peilin sisällä ei ole.. herjailee myös vikakoodia hälyttimestä.
              E46 328
              E90 320d


              EX:
              E39 528 touring
              E36 325
              E39 528 "m5"

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8262
                • Järvikylä (Nakkila)

                #37
                Originally posted by pagi View Post
                joo siis jätin paneelin silleen että näen sen ikkunasta, en siis ovia availlut tms. auto ei oikeastaan tee mitään muuta poikkeavaa?! ainut mitä tulee mieleen niin joku ääliö on mennyt vaihtamaan BC + cd paketin johonkin perus bmw soittimeen missä ei ajotietokonetta tästä johtuen autosta ei pysty nollamaan mittaristosta keskikulutusta,kelloa,päivää jne..

                tämä on kuitenkin hoidossa uusi bc ja soitin on matkalla sakuista tuleekin jo ens viikoksi varmaan.

                Myös autossa ei toimi varashälytin liekkö onkaan koko vehkeessä? ainakaan mitään lediä peilin sisällä ei ole.. herjailee myös vikakoodia hälyttimestä.
                ok.
                muistatko mitä vikakoodia se antaa? sieltä voisi löytyä syyllinen auton "unihäiriöön"
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • pagi
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 73
                  • Joensuu

                  #38
                  öö öö en nyt varmaksi mutta oisko ollu, varashälyttimen LED avoinpiiri , Ilmastoinin painekytkin oikosulku negatiiviseen, 4 avain aktiivinen , varashälytin aktiivinen, mittariston tiedonsiirto virhe.

                  tollaset siellä tais olla noi siis katottu autocomilla ja teksalla ei inpalla
                  E46 328
                  E90 320d


                  EX:
                  E39 528 touring
                  E36 325
                  E39 528 "m5"

                  Comment

                  • pagi
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2006
                    • 73
                    • Joensuu

                    #39
                    tänään tuli taas testailtua elikkäs, kaverin autoon laitettu minun auton paneeli ja häneltä sitten mulle. 20min ja kaverin autossa sammui paneelin puhallin ja omassani ei.

                    Eli ongelmana on nyt että se puhallin pyörii niin pitkään kun akkua vaan riittää ei mene ilmeisesti "unitilaan" mistähän tätä ongelmaa sitten lähtisi purkamaan.
                    E46 328
                    E90 320d


                    EX:
                    E39 528 touring
                    E36 325
                    E39 528 "m5"

                    Comment

                    • #Juhis#
                      Newbiemmer
                      • Nov 2006
                      • 10

                      #40
                      Mystinen vika

                      Anteeksi, ängen samaan topickkiin kun tavallaan samanlaista ilmiötä.

                      Eli auto e39 530d -03. Kyseessä isän auto,eli kaikkia oireita en välttämättä ole vielä huomannut. Eilen päivällä alkoi kummallinen vika. Isä lähti töistä, auton ovet normaalisti kaukosäätimestä auki, virtalukosta ei tapahtunut mitään. Ei mitään valoja syttynyy mittaristoon. Käskin puhelimessa lukita ovet uudelleen kaukosäätimestä ja avata, auto käynnistyi tämän jälkeen normaalisti. Sama tapahtui tänään aamulla uudelleen. Kokeiltiin toisella avaimella ja toimi normaalisti. No yllättäen vika taas ilmeni kun autolla piti lähteä liikkeelle, ovet aukesivat normaalisti kaukosäätimestä mutta virrat hävis muuten, sisävalot ei palanu. Nyt sitten ei ovia saanutkaan kaukosäätimestä enää lukittua, takaluukku ei myöskään auennut.

                      Kömmin takaluukkuun sisältä kaadettuani penkit-> akusta -napa irti ja taas tuli sisävalot, auto myös starttasi. No auto kuitenkin jäi seisomaan kotiin.

                      No illalla piti sitten kokeilla vielä, ovet normaalisti taas auki mutta mittaristossa vaan välähti valot ja kaikki sähköt taas pimeiksi. Hetken ihmettelyn jälkeen autoon syttyi sisävalot normaalisti. Kokeilin startata, taas valot välähti ja kaikki sähköt hävis. Pieni tovi odettelua ja kas, taas ne sähköt palas. Tälle kertaa katoin takaluukusta sulakkeita, ei siellä ainakaan mitään erikoista. Kokeilu startata ja auto lähti käyntiin normaalisti. Pikkuisen jännite heitteli kun radio käynnistyi parikertaa uudestaan. Ajotietokoneen muisti oli tyhjentynyt. Mittasin akulta jännitteen sekä auton käydessä että sammuksissa pienen odottelun jälkeen, ei mitään kummallista.

                      No äsken piti käydä kattomassa lisää sulakkeita läpi, uusi oire ovet ei aukea enää ollenkaan. Ei ovesta ei kaukosäätimestä.... Rupee menemään mielenkiintoiseksi.

                      Toivottavasti joku jaksoi lukea koko jutun läpi. Nyt todella kaivattaisiin apuja mistä olisi syytä lähteä. Virtalukon pohjaa ja "päämoduulista" on ollut arvauksia, huomenna pitäisi lukea vikakoodeja mutta oliskohan nyt jolllain silti jotain vinkkejä mitä kannattaisi katsoa vielä.

                      Kiitos!

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #41
                        Originally posted by #Juhis# View Post
                        oliskohan nyt jolllain silti jotain vinkkejä mitä kannattaisi katsoa vielä.
                        Kontaktihäiriö plussakaapelin räjähdepaukun paikkeilla?
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • #Juhis#
                          Newbiemmer
                          • Nov 2006
                          • 10

                          #42
                          Ajattelin Cell:n postausta aluksi vitsiksi.Tuolla saattoikin olla jotain kontaktihäiriötä. Eilen Janzki (kiitos vielä) luki vikakoodit eikä mitään erikoista. Paljon oli herjannu, lähinnä jännite käyny alhaalla. Kävin testauttamassa akun, eikä sielläkään mitään erikoista.

                          Mutta mutta, auto toiminut tiistai illasta täysin normaalisti. Katsotaan vielä ilmeneekö ongelmia vai aiheuttiko kosteus jonkin kontaktihäiriön.

                          Kiitos Cell:lle vinkistä.

                          Comment

                          • JiiBee
                            Newbiemmer
                            • Nov 2010
                            • 19
                            • Kajaani

                            #43
                            Jatketaanpas aiheesta, en ole ehtinyt asiaa sen syvemmin tutkia mutta näyttää siltä ettei tuo sulake 11 ole ainakaan yksin syyllinen. Autolla ajettu viimeksi maanantaina ja sen jälkeen nappasin tuon sulakkeen irti kun oli reissuun lähtö.
                            Tänään sitten mittailemaan jännitettä ja kuinka ollakaan, tulos 7,8 volttia!
                            Eli johonkin purkaa ja aika reippaasti, takakontin isot sulakkeet katottu ja vaikuttais olevan ok. Vänkärin lattian alla olevat on vielä penkomatta, samoin kuin ilmastoinnin flektin sulake. Pitää kattoo myös tuo aiemmin mainittu ilmastointipaneelin propelli...
                            Kyllä nakertaa rotan lailla tällainen, alkaa olla autonvaihto melkoisen lähellä!
                            Kulkineet:
                            VW Touran 2.0 TDI -04

                            Comment

                            • pagi
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2006
                              • 73
                              • Joensuu

                              #44
                              kyllä se vituttaa.. itelläkin ropelli vaan pyörii edelleen, pitäis tosiaan sammua 16min päästä kun ovet lukitaan. Omassa kotterossa pyörii niin pitkää kun akussa vaan virtaa riittää.

                              oletko mitannut JiiBee mitannut virran kulutusta autostasi?? mulla tuntus vielä ottavan 0.33mA ja johdot kun irroittaa siitä ilmastoinin paneelista että ropelli pysähtyy niin kulutus tippuu 0.13mA joka ilmeisesti on "toleranssissa" ??
                              E46 328
                              E90 320d


                              EX:
                              E39 528 touring
                              E36 325
                              E39 528 "m5"

                              Comment

                              • JiiBee
                                Newbiemmer
                                • Nov 2010
                                • 19
                                • Kajaani

                                #45
                                Originally posted by pagi View Post
                                oletko mitannut JiiBee mitannut virran kulutusta autostasi?? mulla tuntus vielä ottavan 0.33mA ja johdot kun irroittaa siitä ilmastoinin paneelista että ropelli pysähtyy niin kulutus tippuu 0.13mA joka ilmeisesti on "toleranssissa" ??
                                Joskus mittailin ja lukemia en muista, kaupan päälle oma yleismittarikin sanoi työsopparin irti niin ei sitten mittailla nytkään ennen uuden saapumista...
                                Kyllä tällä kosteudella ja ilman jäähtymisellä joku yhteys on, eilen aamulla akkulaturi irti, ajoa töihin ja takas ja tänä aamuna napajännite kokonaista 8 volttia...
                                Pitää kattoo josko viikonloppuna pääsis vähän tutkimaan noita sulakkeita yms vähän tarkemmin. Voi olla että on ihan yksinkertainenkin vika mutta kun noita vaihtoehtoja on ihan muutama
                                Kulkineet:
                                VW Touran 2.0 TDI -04

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎