Announcement

Collapse
No announcement yet.

-99 E39 M5 pätkii pintakaasulla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Retox1
    Newbiemmer
    • Jan 2011
    • 4
    • Helsinki

    -99 E39 M5 pätkii pintakaasulla

    M5:seen ilmestyi sellainen ärsyttävä ongelma, että moottori pätkii pintakaasulla ajatteassa ja kaupunki ajossa todella pahastikin.
    Vika on päällä jatkuvasti, lämpötilasta riippumatta. Annettaessa enemmän kaasua auto toimii normaalisti, kuten myös tyhjäkäynti on normaali.
    Kunnon pätkimisen jälkeen iskee vikatilamoodin päälle ja auto toimii sen jälkeen normaalisti.

    Auto kävi Autokeskuksella huollossa ja siellä vaihdettiin tulpat, ilmanputsarit ja luettiin vikakoodit. Ehdottivat MAF'feja vian syyksi ja ne vaihdoinkin itse uusiin --> ei mitään vaikutusta, pätkii ihan helvetisti.

    Luin tänään itse vikaakoodit ja kone näytti seuraavia ilmoituksia: kaasuläpän-asentotunnistin, 3 pytyn puola, kaikille sylintereille missfire-koodit.

    Vaihdanko tuon läpän asentotunnistimen ja puolan seuraavaksi, vai onko kellään mitään ideoita mikä vian saattaisi aiheuttaa?
  • -challenger-
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2009
    • 2148
    • L a h t i

    #2
    Kyllä se varmaan noista kannattaa alottaa mitä se tietokone sieltä on näyttänykkin.. Eli siitä puolasta. Se voipi olla että sen vajaa toiminta juuri
    häviää/et huomaa sitä kun antaa kunnolla ruutia moottorille.

    Comment

    • Stone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 4074
      • Helsinki

      #3
      Kaasuläpän asentotunnistin..
      E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
      VW Pornstarter (työjuhta)
      Dodge RAM Cummins (venejuhta)
      Finnmaster T8







      Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

      Comment

      • Retox1
        Newbiemmer
        • Jan 2011
        • 4
        • Helsinki

        #4
        Kiitokset vastauksista!

        Kokeillaan tuota kaasuläpän asentotunnistimen vaihtoa ensin, siitä näköjään vikakoodia antaa tasaiseen tahtiin nollausten jälkeen.

        Sattuuko kukaan tietämään kumpiko mahtaisi olla tunnistin numero 1? Ettei tarvis kovin montaa kertaa availla.....

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 9992
          • KVLA

          #5
          Vaihda se "viallinen" puola jonkun toisen sylinterin puolan kanssa keskenään ja lukaise käynnistämisen jälkeen vikakoodeista siirtyykö vika mukana.Jos näin,niin puola(kin) vaihtoon.Ei tarvi ainakaan sitten turhaa tuota puolaa uusia.

          Comment

          • vantaam5
            Bimmer Rookie
            • Dec 2009
            • 37
            • Finland

            #6
            pm sent
            2003 M5 "The Matte Black Money Pit"
            ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped-Willans 4-point harness-lighter flywheel-Sachs performance clutch-Drexler differential-electric fan-545i SSK-Bilstein PSS9-CF bonnet with vents-20mm wider fenders-AP BBK kit 6piston calipers front-CF strut bar front-differential oil cooler-gulf engine oil cooler-Hamann HM2 10x19" wheels front and rear-modified heads-Schrick cams-modified throttle bodies-EVOLVE headers
            some other minor mods..
            2002 M5 "The Breaker"


            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Jos siellä nyt kerran pukkaa kaikkien sylinterien missfirekoodia, on vian aiheuttaja oltava taas kerran imuvuoto.
              Eli toki voit nyt vielä vaihdella myös läppien asentotunnistimia(antaa mm.tästä ja MAF:sta vikakoodin imuvuototapauksissa) ja muuta epäoleellista, mutta tsekkaa sen jälkeen imuvuodot. Venttiilikopan tiiviste?

              Comment

              • vantaam5
                Bimmer Rookie
                • Dec 2009
                • 37
                • Finland

                #8
                Did the car have recently a clutch change?

                Very common to throw misfire codes if the flywheel was changed and the correct gapping of the crank sensor(0.55mm) was not done...

                If the misfire is Vanos related,it also throws a Vanos error code...

                It is very much possible that the throttle position sensor issue leads to the misfire codes.

                Very interesting and important point would be to check the fuel trims...

                You got my number,call me and drop by.

                Have some spare throttle position sensors to try as well...
                2003 M5 "The Matte Black Money Pit"
                ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped-Willans 4-point harness-lighter flywheel-Sachs performance clutch-Drexler differential-electric fan-545i SSK-Bilstein PSS9-CF bonnet with vents-20mm wider fenders-AP BBK kit 6piston calipers front-CF strut bar front-differential oil cooler-gulf engine oil cooler-Hamann HM2 10x19" wheels front and rear-modified heads-Schrick cams-modified throttle bodies-EVOLVE headers
                some other minor mods..
                2002 M5 "The Breaker"


                Comment

                • Retox1
                  Newbiemmer
                  • Jan 2011
                  • 4
                  • Helsinki

                  #9
                  Kaasuläppien asentotunnistin vaihdettu viikonloppuna ja 400 km:n testilenkin jälkeen voinee vian todeta korjaantuneen. Auto vastaa kaasuun paremmin kuin aiemmin ja nykimistä ei ole ilmennyt

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎