Elikkä näin... Kun auton käynnistää autohalli lämmöstä (n.15 astetta) ja ajaa tyhjäkäynnillä autoa eteenpäin auto kulkee ok, mutta kun painan kytkintä alkaa tyhjäkäynti notkumaan.. (500-1500) välillä.
Ja jos painan vain hiukan kaasua niin moottori alkaa käymään tosi epätasaisesti rynkyttämällä, eli kaasua vain sen verran että kierrokset nousee hiukan yli tyhjäkäynnin..
Moottorin lämmetessä oireet häviää.
Marmorin asentaja epäili alipainevuotoja, mutta kaikki mahdollinen on uusittu ja en jaksa uskoa siihen. Toisena vaihtoehtona oli vanoksen solenoidi venttiili.. Aika hintava osa sekin.. Itse epäilin tyhjäkäynti moottoria tai vanoksen tiivisteitä, mutta mistäpä tuon tietää... Tyhjäkäyntimoottori on puhdistettu useaan otteeseen. Eli jos tää kuulosti tutulta, niin anna vinkkiä mistä vika löytyi.
Moottorihan oli m52b28TU
-Janne-
Ja jos painan vain hiukan kaasua niin moottori alkaa käymään tosi epätasaisesti rynkyttämällä, eli kaasua vain sen verran että kierrokset nousee hiukan yli tyhjäkäynnin..
Moottorin lämmetessä oireet häviää.
Marmorin asentaja epäili alipainevuotoja, mutta kaikki mahdollinen on uusittu ja en jaksa uskoa siihen. Toisena vaihtoehtona oli vanoksen solenoidi venttiili.. Aika hintava osa sekin.. Itse epäilin tyhjäkäynti moottoria tai vanoksen tiivisteitä, mutta mistäpä tuon tietää... Tyhjäkäyntimoottori on puhdistettu useaan otteeseen. Eli jos tää kuulosti tutulta, niin anna vinkkiä mistä vika löytyi.
Moottorihan oli m52b28TU
-Janne-
Comment