Originally posted by Heguli 31
View Post
E39 vaihteistoöljy
Collapse
X
-
Otin riskin, ja laitoin tuota öljyä laatikkoon. Pitää raportoida kunhan olen saanut jokusen kilometrin koeajo a alle.
-
Samaa öljyä mullakin tulossa laatikkoon, tosin 330d:n. Jossain jenkkifoorumeilla näyttää olevan tarinaa että alkuperäinen valmistaja öljylle on Pentosin ja väittivät tietysti että toimivuudeltaan tuo alkuperäinen on parasta...
ZF:n ölysuositukset: https://ci-portal.zf.com/global/medi...s/TE-ML_11.pdfLast edited by fraatti; 22-08-2017, 00:30.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Aika vaikee mennä kyllä arvioimaan, kun lähtötilannekin oli kuitenkin hyvä. Vaihdoin, koska edellisestä vaihdosta ei ollut tietoa, ja olihan nuo öljyt näemmä melko ruskeat jo.Originally posted by lihakimpale View PostOtin riskin, ja laitoin tuota öljyä laatikkoon. Pitää raportoida kunhan olen saanut jokusen kilometrin koeajo a alle.
Ei kuitenkaan ainakaan huonontunut yhtään nuilla öljyillä. Nätisti vaihtaa, mutta kuten aiemminikin välillä ykköseltä kakkoselle menee hieman rajummin sisään. Ihan kuin alaspäinvaihto tuplapolkasulla menis nätimmin.....Last edited by lihakimpale; 25-08-2017, 10:29.
Comment
-
-
Nyt on paukkupakkasillakin testattu tosi hyvin toimivaksi myös lämmettyään. Ei mitään synkro-ongelmia. 530i manuaaliaskilla.Originally posted by Heguli 31 View PostJuu ei kannata. Laittaa vaikka singerin ompelukone öljyä,kunhan on vaan jotain märkää. No ei sentään. Omaan M3:een aikoinaan laitoin tuota synteettistä lootaöljyä. Talvella vaihdekeppi herkkeni pakkasilla,mutta laatikon lämmettyä sykronointi ei toiminut kunnolla. Saa toki itse kokeilla ihan vapaasti.
Comment
Comment