Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530D hyytyi/tehot katos ja alkoi savuttaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonran
    Bimmer Rookie
    • Sep 2007
    • 88
    • tampere

    e39 530D hyytyi/tehot katos ja alkoi savuttaan

    Kyseessä vuosimallin 2002 530d tourinki.

    - Katosi vääntö, kävi muuten nätisti
    - Kiihdyttäessä piti ujellusta, eikä kiihtynyt entiseen mallin.
    - Alkoi savuttaan ihan rutosti
    - Kierrokset alkoi heittelemään
    - Pientä nakutusta alkoi kuulumaan ja öljyvalo syttyi

    Mikä voisi olla vikana? Turbo?

    Jos turbo kämähtää niin hukkaako öljyt johonkin?
    ____________________________________________
    BMW 530d touring M-sport -02
    ex - Vw - Passat 1,9 Tdi (130hv) -04
    ex - Vovlo V70 T5 -01
    ex - Volvo V40 2.0T -03
    ex - renault megane -05 (työantaja pakotti)

    - Ensimmäinen muttei viimeinen Bmw -
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Originally posted by Tonran View Post

    Jos turbo kämähtää niin hukkaako öljyt johonkin?
    Eiköhän ne öljyt poistu turbon akselilta painepuolen putkistoon ja sitä kautta koneeseen. Kun putkistoon+lauhduttimeen kertyy turborikon kautta tarpeeksi öljyä, on vaarana auton käynnistyminen näillä öljyillä jolloin konevaurio on lähes varma.
    Eli ei enään käynnistystä, turbo vaihtoon ja välijäähdytin+imusarja puhdistukseen.

    Comment

    • Tonran
      Bimmer Rookie
      • Sep 2007
      • 88
      • tampere

      #3
      Originally posted by Hemi View Post
      Eiköhän ne öljyt poistu turbon akselilta painepuolen putkistoon ja sitä kautta koneeseen. Kun putkistoon+lauhduttimeen kertyy turborikon kautta tarpeeksi öljyä, on vaarana auton käynnistyminen näillä öljyillä jolloin konevaurio on lähes varma.
      Eli ei enään käynnistystä, turbo vaihtoon ja välijäähdytin+imusarja puhdistukseen.

      Toivottavasti nyt se kone ei mennyt rikki mistään, voiko se kierrosten nouseminen ja laskeminen johtua juurikin siitä että sitä öljyä on vähän siellä ja täällä??
      ____________________________________________
      BMW 530d touring M-sport -02
      ex - Vw - Passat 1,9 Tdi (130hv) -04
      ex - Vovlo V70 T5 -01
      ex - Volvo V40 2.0T -03
      ex - renault megane -05 (työantaja pakotti)

      - Ensimmäinen muttei viimeinen Bmw -

      Comment

      • jsr85
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 1375
        • Oulainen

        #4
        Edit. Edella tulikin....
        ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

        Comment

        • Tonran
          Bimmer Rookie
          • Sep 2007
          • 88
          • tampere

          #5
          Originally posted by Hemi View Post
          Eiköhän ne öljyt poistu turbon akselilta painepuolen putkistoon ja sitä kautta koneeseen. Kun putkistoon+lauhduttimeen kertyy turborikon kautta tarpeeksi öljyä, on vaarana auton käynnistyminen näillä öljyillä jolloin konevaurio on lähes varma.
          Eli ei enään käynnistystä, turbo vaihtoon ja välijäähdytin+imusarja puhdistukseen.

          Onkos tuo operaatio paha tehdä itse? Benkaralta löytyisi käytetty turbo ja asennettuna maksaisa 725€ ja pelkkä turbo 500€.
          ____________________________________________
          BMW 530d touring M-sport -02
          ex - Vw - Passat 1,9 Tdi (130hv) -04
          ex - Vovlo V70 T5 -01
          ex - Volvo V40 2.0T -03
          ex - renault megane -05 (työantaja pakotti)

          - Ensimmäinen muttei viimeinen Bmw -

          Comment

          • R Power
            Bimmer Rookie
            • Feb 2006
            • 163

            #6
            Originally posted by Tonran View Post
            Onkos tuo operaatio paha tehdä itse? Benkaralta löytyisi käytetty turbo ja asennettuna maksaisa 725€ ja pelkkä turbo 500€.
            Alakautta irrotus ja uutta tillalle. Ahtimen ollessa irti kannatta puhdistaa turbolle tuleva / lähtevä öljyputki.

            Kannattaako maksaa 500 € käytetystä kun Saksasta saa samalla rahalla tehdaskunnostettuja 12 kk takuulla?
            Ahneella on aina enemmän!

            Comment

            • Tontsa80
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2009
              • 271
              • pori

              #7
              niin ja

              Ihan uusia turboja saksasta noin 750 euroo.. ite just sellasen asentelin hetki sitte.. kyllä sellanen ihan kiiltävä garretti pitää olla www.turbolader.net esim, nopea ja hyvä palvelu, kannattaa kysyä päivän hinta turbolle.. ei siellä tosin missään hintoja oo ees näkyvillä.. pakosarjan/turbon tiiviste uusi kanssa+kuparitiivisteet uudet öljyn menopuolelle.. siis lohkosta turboon.. ei maksa mansikoita.. vaihto ei paha homma, mutta välijäähyn ym osien pesussa kuluu aikaa kun kunnolla tekee itse irroitin kaikki pesuun imusarja mukaanluettuna, tosin omalla kohdalla taisi olla melkoisen turhaa koska ei siellä asti öljyä ollut juuri lainkaan.
              Vikakoodien lukua porin suunnalla

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Sinne imusarjaan on kuitenkin hyvä kurkata ENNEN kuin autoa laittaa tulille uuden turbon asennuksen jälkeen. Välttämättähän sitä ei tarvitse jokaisessa turborikossa puhdistaa, mutta jos imusatsi ennestään on monen millin karstakerroksen alla ja sinne nyt on kuitenkin kulkeutunut desi/kaksi öljyä, niin pesu joka tapauksessa ei tee huonoakaan.
                Välijäähdytin pitää jokaisessa dieselturborikossa ehdottomasti irroittaa ja puhdistaa.

                Comment

                • -BMW-
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2007
                  • 179
                  • Klaukkala

                  #9
                  Ihan mielenkiinnosta kyselen, että paljonko mahtoi turbolla olla kilometrejä takana? (nimim. pistänkö jo etukäteen tiluakseen )
                  BMW 328 Ci -00

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎