Onglemana siis muuttunut renkaan Camber-kulma, missä renkaa yläreuna on sisempänä kuin ulkoreuna. Ongelmat lähtivät liikkeelle, kun totesin alatukivarren nivelen olevan väljä ja hain motonetistä uuden alatukivarren, eli tuossa toisesta threadista lainatussa kuvassa osa numero 11. http://www.btcf.fi/forum/attachment....5&d=1187887366
Tämän jälkeen auton ratti ei ollut enään aivan keskellä, vaan noin 5 minuuttia pielessä. Luonnollisesti vein auton seuraavaksi nelipyöräsuuntaukseen, missä todettiin, että raiderankojen (hammastangon päät) ovat molemmilla puolilla jumissa, eikä rengasta voida säätää.
Taas marssin Motonettiin, mistä otin parin raidetankoja (osanumerot 17-2896 ja 17-2895 http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=17-2896). Nuo vaihdettiin ja säädöt pyrittiin laittamaan niin, että ratti olisi kutakuinkin suorassa (jossa melko hyvin onnistuttiinkin). Tästä tosin seuraa, että oikean eturenkaan camber on ylläkuvatulla tavalla pielessä ja e39:ä ei löydy lainkaan camber säätöä.
Elikkäs, oliko nyt niin, että motonetistä hakemani alatukivarsi ei silmämääräisestä tarkastelusta huolimatta ollutkaan oikean mittainen, ja se saa nyt ketjureaktiona aikaan ongelman? Oletteko muut törmänneet vastaavaan ongelmaan motonetin alatukivarsien kanssa (osanumero 17-1712 http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ctid=17-1712)? Vai voiko vika nyt jotenkin vain olla raidetankojen säädössä?
Ainakin auto on nyt melko hankala ajaa, mielellään ei nopeutta nosta yli 60:n, käytös on sen verta levotonta.
Mitään ideoita? Marmoritiskiltä uutta alkuperäistä alatukivartta hakemaan ja sillä testaamaan? Harmikseni kerkesin jo heittää vanhan alatukivarren pois, sillä olisi voinut testata muuttuuko camber oikeaan suuntaan noilla uusilla raidetangoilla.
Tämän jälkeen auton ratti ei ollut enään aivan keskellä, vaan noin 5 minuuttia pielessä. Luonnollisesti vein auton seuraavaksi nelipyöräsuuntaukseen, missä todettiin, että raiderankojen (hammastangon päät) ovat molemmilla puolilla jumissa, eikä rengasta voida säätää.
Taas marssin Motonettiin, mistä otin parin raidetankoja (osanumerot 17-2896 ja 17-2895 http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=17-2896). Nuo vaihdettiin ja säädöt pyrittiin laittamaan niin, että ratti olisi kutakuinkin suorassa (jossa melko hyvin onnistuttiinkin). Tästä tosin seuraa, että oikean eturenkaan camber on ylläkuvatulla tavalla pielessä ja e39:ä ei löydy lainkaan camber säätöä.
Elikkäs, oliko nyt niin, että motonetistä hakemani alatukivarsi ei silmämääräisestä tarkastelusta huolimatta ollutkaan oikean mittainen, ja se saa nyt ketjureaktiona aikaan ongelman? Oletteko muut törmänneet vastaavaan ongelmaan motonetin alatukivarsien kanssa (osanumero 17-1712 http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ctid=17-1712)? Vai voiko vika nyt jotenkin vain olla raidetankojen säädössä?
Ainakin auto on nyt melko hankala ajaa, mielellään ei nopeutta nosta yli 60:n, käytös on sen verta levotonta.
Mitään ideoita? Marmoritiskiltä uutta alkuperäistä alatukivartta hakemaan ja sillä testaamaan? Harmikseni kerkesin jo heittää vanhan alatukivarren pois, sillä olisi voinut testata muuttuuko camber oikeaan suuntaan noilla uusilla raidetangoilla.
Comment