Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 528 -97 bensapumppuun ei tule sähköä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • japemw
    Bimmer Rookie
    • Sep 2006
    • 51
    • Oulu

    e39 528 -97 bensapumppuun ei tule sähköä

    Viime viikolla käynnistäessä käynnisty hetkeksi ja sammui. Tätä teki muutaman kerran ja takaa kului suhinaa.
    Nyt ei kirveelläkään käyntiin. Pyörittää hyvin, tosin kevyen oloisesti. Vikakoodeja ei näy.
    Nyt otettu takapenkki irti ja mitattu pumpun liittimestä, että sähköä ei tule virta päällä eikä startatessa.
    Takakontin releitä 3 kpl vaiheltu ristiin (kaikki releet samanlaisia) ja tästä ei apua. Oliskohan johto poikki jostain?
    Pumpulle tulevat johtimet olivat ruskea ja sinivalkoinen. Ohuet mahtaa olla oikean puoleisen bensamittarin piuhat. Niihin tuli virta päällä jotain 10,6 V.
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #2
    Kannattaa ohjata pumppua testerillä ja mitata releen kannasta.
    Testerillä siksi että virrat päällä siellä ei ole jännitettä kuin hetken
    Paikkakunta esiin niin voi joku tarjota apua
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • japemw
      Bimmer Rookie
      • Sep 2006
      • 51
      • Oulu

      #3
      Elikkä testerin piuha kiinni ja sopivalla näppäilyllä pystyy pakottamaan pumpun päälle?
      Äskettäin mitatessani oli yleismittari koko ajan kiinni, kun laittelin virtoja päälle. Ei vilahtanutkaan mitään.

      Comment

      • japemw
        Bimmer Rookie
        • Sep 2006
        • 51
        • Oulu

        #4
        Sulakkeet F31 ohjaus (hanskalokelon katossa) ja F54 päävirta (peräkontissa) olivat ehjiä ja releelle K96 (kontissa etumaisin) tuli jännitteet ok. DME:n kautta kelalle liittimeen 85 pitäisi tulla maita, että rele vetäsis. Meneeköhän tuo DME vaihtoon? Vielä pitää kokeilla sitä testerillä ohjausta. Menisköhän tuolla F6 activate valikolla?

        Aktivointi onnistui. Ei tule maita DME:ltä. Mistähän kehittäisi MS 41.0 for M52 Flash DME:n. Löytyisköhän B-osaa mistään?
        Osa numero 1429861.
        Last edited by japemw; 13-02-2011, 13:59.

        Comment

        • Perlenbacher
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2010
          • 1103
          • Suomi

          #5
          Käynnistyksenesto?

          Comment

          • japemw
            Bimmer Rookie
            • Sep 2006
            • 51
            • Oulu

            #6
            joo ei taida mennä heittämällä toisen auton DME. Jos jotenkin saisi uploadattua tuon entisen dme:n koodit ja sitten downloadattua siihen uuteen/eri dme:seen.

            Eikö jotku virityspajat tee näihin jotain softallisia virejä. Nehän ajaa uudet softat näihin.

            Onko kukaan käyttänyt tällaista auki? Onko muistipiiri kannalla? Voisko vanhasta purkista siirtää muistipiirin uuteen/B-osa purnukkaan?
            Last edited by japemw; 13-02-2011, 17:50.

            Comment

            • Perlenbacher
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2010
              • 1103
              • Suomi

              #7
              Siis kyllähän tuon dme:n voi vaihtaa, käyttää vaan tietokoneella jälkeenpäin. Mutta meinasin että tekeekö käynnistyksen esto tuota ettei pumpulle tule virtaa. Kokeile toisella avaimella, voi ongelma kadota saman tien.

              Comment

              • julli75
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2008
                • 302
                • lpr

                #8
                ootko mitannu kampiakselin asentotunnistimen.? ei anna pumpulle virtaa jos rikki.

                Comment

                • japemw
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2006
                  • 51
                  • Oulu

                  #9
                  Jäisikö kampuran tunnistin ongelmasta kumminkin vikakoodi. Nyt ei näy mitään. Sehän on Hall-anturi. Pystyikö sen mittaamaan ohmisesti?

                  Niin ja jos koetan pakottaa testerillä (inpa) releen päälle, eikä mene, niin ei kai sitä käynnistyksen esto tai kampuran tunnistin voi silloin estää
                  Last edited by japemw; 13-02-2011, 20:27.

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4929
                    • Kotka

                    #10
                    Originally posted by japemw View Post
                    joo ei taida mennä heittämällä toisen auton DME. Jos jotenkin saisi uploadattua tuon entisen dme:n koodit ja sitten downloadattua siihen uuteen/eri dme:seen.

                    Onko kukaan käyttänyt tällaista auki? Onko muistipiiri kannalla? Voisko vanhasta purkista siirtää muistipiirin uuteen/B-osa purnukkaan?
                    Originally posted by Perlenbacher View Post
                    Siis kyllähän tuon dme:n voi vaihtaa, käyttää vaan tietokoneella jälkeenpäin.
                    Eipä ole ihan noin yksinkertaista jos ja kun puhutaan B-osasta
                    DME:ssä oleva piiri joka sisältää EWS:n avaimen on pintaliitos komponentti ja vaatii tietyntasoisen lukijan/osaajan uppimaan oikea ohjelmanpätkä, ei mahdotonta mutta hankalaa.
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #11
                      Originally posted by Dunky View Post
                      Eipä ole ihan noin yksinkertaista jos ja kun puhutaan B-osasta
                      DME:ssä oleva piiri joka sisältää EWS:n avaimen on pintaliitos komponentti ja vaatii tietyntasoisen lukijan/osaajan uppimaan oikea ohjelmanpätkä, ei mahdotonta mutta hankalaa.
                      Eipä taida kyllä koskea M52:n ecua, helppoa se tossa vielä on.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10051
                        • KVLA

                        #12
                        Minulla teki viime kesänä oma laite saman tempun.Otin jo DME boxinkin irti valmiiksi ja aloin soittelemaan asiantuntijoille.
                        Soitin siis Elektromekaan boxin korjauksta yms. apuja.Sieltä tuli yksiselitteinen vastaus,että vika tuskin on itse boxissa,vaan se olisi todennäköisesti mennyt jonkinlaiseen vikatilaan jostain muusta häiriöstä.Joten ei muuta kun autoa uudelleen tutkmaan.

                        Boxi oli irti autosta n. 2 tuntia ja kun se laitettiin takaisin paikoileen,niin eikös perhana tuo vessa hörähtänytkin käyntiin.Ilmeisesti tuo parin tunnin "huili" resetoi boxin jotenkin ja homma toimi taas.Myöhemmin jo kertaalleen uusittu bensapumppu kuitenkin jouduttiin vaihtamaan.

                        Mistään mitään ymmärtävänä kokeilisin kuitenkin ensin tuota halvinta korjausta.Eli DME boxilta piuhat irti parin tunnin ajaksi.Ja tuo ei auta mitään,niin sitten vasta uusimaan osia.

                        Comment

                        • japemw
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2006
                          • 51
                          • Oulu

                          #13
                          Vika ehkä ratkeamassa

                          Sain vinkin, että kannattaa käydä lukemassa ja kuittaamassa viat EWS:stä.
                          Siellä olikin pari vikaa ja kun ne kuittasin, niin aktivoinnilla F6 lähti bensapumpun rele vetämään.
                          Sitten pistoke kiinni ja tupsahti sulake F54. Eli loppujen lopuksi bensapumppu sökö.

                          Joskus haetuttaa hieman.

                          Huomenna hakeen uusi bensapumppu.

                          15.2.2011: Alkuperäinen pumppu 398 €. Tarvikkena VDO:n pumppu 90 €. Tuli tilattua tuo VDO. Oiskohan tuo 398 € sisältänyt sen koko asetelman? polttoainemittarin anturinkin.
                          Last edited by japemw; 18-02-2011, 06:46.

                          Comment

                          • japemw
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2006
                            • 51
                            • Oulu

                            #14
                            16.2.2011: Bensapumppu nyt paikallaan, ja tuntuu/kuulostaa että pumppaakin. Mutta ei silti käynnisty. Yrittelee hieman välillä. Aktivoinnilla bensapumppu käy hienosti. Olisikohan bensapaineen säädin rikki. Mitään vikakoodeja ei ole päällä. Nyt ois neuvot tarpeen

                            17.2.2011: bensapaineet mitattu. 3,6 bar eli pitäisi olla normaali. Seuraavaksi puristusten mittaus. Puristuksen mittaustulokset 7.5-9.5 bar. Ilmeisesti ei ole venttiilit liimautuneet. Kipinät pelaa kans kaikissa pytyissä.

                            19.2.2011: haettu kampiakselin tunnistin Wetteriltä 120 €. Ei auta. Camshaft asento näyttää analogia3 arvoissa 0:aa. Lieneekö ok?
                            Seuraavaksi nokka-akselin tunnistin kehiin ja jos ei auta, niin sitten saa Wetterin pojat hoitaa homman.

                            21.2.2011: käynnistysyrityksiä. Pitkän starttauksen jälkeen kuului aika kovaa suhinaa auton alta jonkin aikaa. Heräsi epäilys, että takapöntöt on täynnä vettä ja ovat pakkasessa keränneet jäätä. Auto lämpimään, reijät pöntön pohjiin ja tuli ainakin 2 litraa vettä molemmista pöntöistä. Nyt pelaa taas kuin enkeli . Oisko tämä nyky viinabensa jotenkin vetisempää kuin ennen. 4:nä edellisenä talvena ei pöntön jäätymistä ole ollut. Parempi ehkä siirtyä 98:n käyttöön.
                            Last edited by japemw; 21-02-2011, 22:26. Reason: Päivitystä

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎