Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 2,5 98 laatikko ei pelaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gorak_
    Newbiemmer
    • Aug 2006
    • 13

    e39 2,5 98 laatikko ei pelaa

    onko kellää tietoo kuka korjais bmw:n automaatti laatikkoa, ykkönen luistaa ei kulje ku ryömien muut vaihteet pelaa ja myös manuaali puoli pelaa.
  • Viltsu318
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 59
    • Kotka

    #2
    Originally posted by gorak_ View Post
    onko kellää tietoo kuka korjais bmw:n automaatti laatikkoa, ykkönen luistaa ei kulje ku ryömien muut vaihteet pelaa ja myös manuaali puoli pelaa.
    Onhan noita paikkoja.. Tunnetuimmat ja erikoistuneita juuri automaattilootiin on Powermatic Vantaalla ja Konehuolto J.Siekkinen Kuopiossa..

    Ootko kattonu että antaako laatikko mitään vikakoodeja turbiinista tai muuten laatikosta ? vaihtaako 1->2.lle paukauttaen?

    Omani käytin laatikkohuollossa tuol siekkisel kuopios ku oli vantaal niin helvetin pitkä jono.. ja hyvä tuli
    E39 528iA -99

    Ex. E46 318i -03
    Ex. VW Golf 1.4 mk4
    Suzuki GSX-R 750 -01

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6324
      • P-Pohjanmaa

      #3
      Originally posted by gorak_ View Post
      onko kellää tietoo kuka korjais bmw:n automaatti laatikkoa, ykkönen luistaa ei kulje ku ryömien muut vaihteet pelaa ja myös manuaali puoli pelaa.
      Tsekkaa nyt heti ekana että laatikossa on tarpeeksi öljyä.
      Ja voi jopa olla nii että nopeustunnitin(met) tekee temput.
      Onko vika aina vai satunnainen ?
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • Jryde
        Bimmer Rookie
        • Sep 2003
        • 128
        • Röykkä Citi

        #4
        Originally posted by veku View Post
        Tsekkaa nyt heti ekana että laatikossa on tarpeeksi öljyä.
        Ja voi jopa olla nii että nopeustunnitin(met) tekee temput.
        Onko vika aina vai satunnainen ?
        OT

        Mitä nopeustunnistinta tarkoitat? onko laatikossa vai joku anturi koneessa? muualla?
        E39 535iA ´97 "PanzerWagen"
        Volvo V70 D5 -05 "miten mä tähän sotkeuduin??"-malli

        ex- E36 328i ´91 Touring
        ex- E34 535i ´90 "Kehäraakki",
        ex- E39 535iA ´98
        ex- E32 735i ´89

        Mitäpä tässä, eipä tässä mittään, hyviä hommia...
        ->Työ on vain sarja nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä<-
        "Vahingonilo on paras ilo, ei tippaakaan kateutta"

        Comment

        • gorak_
          Newbiemmer
          • Aug 2006
          • 13

          #5
          Originally posted by Viltsu318 View Post
          Onhan noita paikkoja.. Tunnetuimmat ja erikoistuneita juuri automaattilootiin on Powermatic Vantaalla ja Konehuolto J.Siekkinen Kuopiossa..

          Ootko kattonu että antaako laatikko mitään vikakoodeja turbiinista tai muuten laatikosta ? vaihtaako 1->2.lle paukauttaen?

          Omani käytin laatikkohuollossa tuol siekkisel kuopios ku oli vantaal niin helvetin pitkä jono.. ja hyvä tuli
          ei anna mitään vikakoodeja.Ei vaihda d:lla kakkoselle ollenkaan luistaa vaan.manuaali puoli pelaa täysin ja d:llä kakkosesta ylöspäin ei mitään vikaa.Öljyt vaihdettu 50 tonnii sitten eikä ole vuotanut pitäis olla oikee määrä.Onko jossain tarkistus roppu.Oliko huolto minkä hintainen ja mitä tehtiin
          Last edited by gorak_; 17-02-2011, 18:53.

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6324
            • P-Pohjanmaa

            #6
            Originally posted by Jryde View Post
            OT

            Mitä nopeustunnistinta tarkoitat? onko laatikossa vai joku anturi koneessa? muualla?

            Laatikossa on..muistaakseni 2 kpl .
            Jos laatikko ei saa nopeustietoa niin tuo luistomahdollisuus voi johtua viallisesta nopeustiedosta..
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • R Power
              Bimmer Rookie
              • Feb 2006
              • 163

              #7
              Originally posted by gorak_ View Post
              ei anna mitään vikakoodeja.Ei vaihda d:lla kakkoselle ollenkaan luistaa vaan.manuaali puoli pelaa täysin ja d:llä kakkosesta ylöspäin ei mitään vikaa.Öljyt vaihdettu 50 tonnii sitten eikä ole vuotanut pitäis olla oikee määrä.Onko jossain tarkistus roppu.Oliko huolto minkä hintainen ja mitä tehtiin
              Kannattaa tarkistaa se öljyn määrä:

              Ahneella on aina enemmän!

              Comment

              • gorak_
                Newbiemmer
                • Aug 2006
                • 13

                #8
                Eilen kun tulin töistä laatikko toimi normaalisti. Sen jälkeen auto seiso parituntia ulkona ja lähdettiin liikenteeseen niin d:llä 1 alkoi luistaa ja sytty lootan merkkivalo mittaristoon. :think Sen jälkeen kun vaihto vaihetta niin se vaihto paukauttamalla vaihteet. Ajettiin toi bmw lämpimään talliin viikonlopuks ja otettiin akku irti. Saa nyt lämmitä/ kuivaa siellä. Katotaan maanantaina uudestaan. Olisiko vika ehdotuksia?

                Niin mainittakoot viellä että autossa on kuskinpuolen abs anturi hajalla, eikä olla keritty viellä vaihtamaan. (elikkäs oireena kmh/mittari ei toimi, luistonesto ei toimi, nje...) Voisiko tuo mitenkään aiheuttaa jotain vikaa tuohon lootaan.

                Comment

                • Gearman
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2009
                  • 53
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Yleisesti voi sanoa, etta aina ensin kaikki kuntoon moottorin, rengastuksen, seka abs/luistoneston osalta ja sitten vasta askin kimppuun. Nuo askin ulkopuoliset jarjestelmat voi aiheuttaa mita ihmeellisempia oireita laatikkoon.

                  Lue vikakoodit muistakin jarjestelmista kuin laatikosta.

                  Kun olet ensin laittanut absit kuntoon, niin sitten kunnon perusteellinen ja systemaattinen koeajo, etta selviaa missa kaikissa ajotilanteissa oireita on ja missa ei ole (askin lampotila, osakaasu, tayskaasu, Sport-asento, manuaalivaihdot jne.). Sitten on paljon helpompi alkaa haarukoimaan vikaa.

                  Comment

                  • gorak_
                    Newbiemmer
                    • Aug 2006
                    • 13

                    #10
                    Originally posted by Gearman View Post
                    Yleisesti voi sanoa, etta aina ensin kaikki kuntoon moottorin, rengastuksen, seka abs/luistoneston osalta ja sitten vasta askin kimppuun. Nuo askin ulkopuoliset jarjestelmat voi aiheuttaa mita ihmeellisempia oireita laatikkoon.

                    Lue vikakoodit muistakin jarjestelmista kuin laatikosta.

                    Kun olet ensin laittanut absit kuntoon, niin sitten kunnon perusteellinen ja systemaattinen koeajo, etta selviaa missä kaikissa ajotilanteissa oireita on ja missa ei ole (askin lampotila, osakaasu, tayskaasu, Sport-asento, manuaalivaihdot jne.). Sitten on paljon helpompi alkaa haarukoimaan vikaa.
                    Abs:on nyt kunnossa ja auto on käytetty vikakoodinluennassa ja kaikki on kuitattu. ja mitään uusia vikakoodeja ei ole tullut. paitsi että tuo askin vaihelootan valo sytty perjantaina, (ei pala enään). nyt auto oli viikonlopun yli lämpimässä tallissa akku irti. kokeiltiin äsken niin ykkönen luistaa silt, (asennossa D). Pakkovaihteilla toimii 1 ok, ja muuten loota toimii ihan ok. Tosiaan autolla on ajetti 239tkm ja lootaan on huuhdeltu ja vaihdettu öljyt öljyt 50tkm sitten.

                    Edit: rengastus ei ole muuettu mitenkään (alkuperänen)
                    Last edited by gorak_; 20-02-2011, 14:00.

                    Comment

                    • Viltsu318
                      Bimmer Rookie
                      • May 2007
                      • 59
                      • Kotka

                      #11
                      Originally posted by gorak_ View Post
                      Abs:on nyt kunnossa ja auto on käytetty vikakoodinluennassa ja kaikki on kuitattu. ja mitään uusia vikakoodeja ei ole tullut. paitsi että tuo askin vaihelootan valo sytty perjantaina, (ei pala enään). nyt auto oli viikonlopun yli lämpimässä tallissa akku irti. kokeiltiin äsken niin ykkönen luistaa silt, (asennossa D). Pakkovaihteilla toimii 1 ok, ja muuten loota toimii ihan ok. Tosiaan autolla on ajetti 239tkm ja lootaan on huuhdeltu ja vaihdettu öljyt öljyt 50tkm sitten.

                      Edit: rengastus ei ole muuettu mitenkään (alkuperänen)
                      Vaihelootan valo?? :thinktarkotat varmaan ratasvaloa huutomerkin kera?? ja jos siel joku vikavalo syttyy ni kyl sielt silloin yleensä vikakoodii pukkaa tulemaan :think ei se muuten syttyis..

                      Sun pitää nyt ajaa sen kaa pikkupätkää ja tarkastella mitä se auto tekee ja millasis tilanteis.. ei siin auta nyt muu..
                      E39 528iA -99

                      Ex. E46 318i -03
                      Ex. VW Golf 1.4 mk4
                      Suzuki GSX-R 750 -01

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #12
                        Originally posted by R Power View Post
                        Kannattaa tarkistaa se öljyn määrä:

                        Nuo ohjeet ei ainakaan kyseiseen autoon käy

                        Comment

                        • R Power
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2006
                          • 163

                          #13
                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Nuo ohjeet ei ainakaan kyseiseen autoon käy
                          Totta. Ei ole ko. laatikkoa tuossa listassa, mutta öljyn oikean määrän tarkistamisessa on sama periaate.
                          Last edited by R Power; 21-02-2011, 22:34.
                          Ahneella on aina enemmän!

                          Comment

                          • gorak_
                            Newbiemmer
                            • Aug 2006
                            • 13

                            #14
                            Originally posted by R Power View Post
                            Totta. Ei ole ko. laatikkoa tuossa listassa, mutta öljyn oikean määrän tarkistamisessa on sama periaate.
                            e 39 98 2,5 zx 5hp18 laatikon oljyt tarkistetaan ja lisätään pohjassa olevan vihreän tulpan alla olevasta ropusta auton käydessä.Roppu on syvällä sielä laatikon pohjassa.Öljyä pumpataan laatikkoon niin kauvan että sitä alkaa tulemaan ropusta yli.

                            Comment

                            • R Power
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2006
                              • 163

                              #15
                              Originally posted by gorak_ View Post
                              e 39 98 2,5 zx 5hp18 laatikon oljyt tarkistetaan ja lisätään pohjassa olevan vihreän tulpan alla olevasta ropusta auton käydessä.Roppu on syvällä sielä laatikon pohjassa.Öljyä pumpataan laatikkoon niin kauvan että sitä alkaa tulemaan ropusta yli.
                              Juurikin näin. Vielä kun muistaa, että laatikon lämpötila pysyy 30-50 C välillä.

                              "Bmw Master" on tehnyt tuohon öljynvaihtoon hyvät ohjeet joita voi soveltaa öljymäärän tarkistamiseen.
                              Ahneella on aina enemmän!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎