Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Markku Nieminen
    Bimmer Rookie
    • Dec 2007
    • 34
    • Helsinki

    E39 kysymyksiä

    Moi,

    Päivitin vanhan E39:ni (523 vm. -96) uudempaan vuosimalliin 2003 (525 iA Touring), ja samalla tietysti arveluttaa muutama juttu, sillä tälläkin on ajettu jo yli 200 tkm.

    Onkohan vesipumput vahvempia näissä loppupään E39:issä ? Vai onko se parasta vaihtaa suosiolla noin 100 tkm välein kuten ennenkin?

    Pimennyt takavalo aiheutti ikävän yllätyksen; eihän siihen mitään polttimoa voi enää itse vaihtaa, vai voiko?

    Tässä on näköjään käytetty long-life-öljyjä ja vaihtovälit n. 30 tkm luokkaa. Mitä mieltä olette ylipäätään long-life-öljyistä, sillä itsellä ei aikaisemmin kokemusta niistä?

    Automaattilaatikko pelaa hienosti, mutta onko siihen syytä joskus vaihtaa öljyt?

    Kaikenlaisista asiallisista kommenteista liittyen kyseiseen malliin kiitän jo etukäteen.
    E39 525iA Touring -03
    ex: E39 523i -96
    ex: E34 520i -91
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #2
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=132990
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • kovaluu1
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 299
      • seinäjoki

      #3
      Jos vesipumpun vaihdosta ei ole mitään tietoa onko uusittu niin vaihtaisin sen ja lisäksi termostaatin + paisuntasäiliön korkin.

      Takana oleva poltin on kyllä mallia pystyy vaihtamaan tai sitten sun autossa on vaihdettu Led-takavalot. Niistä en tiedä pystyykö lamppuja vaihtamaan.

      Longlife öljyt...itse en laittais enää kun ajan niin vähän vuodessa että tuo vaihtoväli olis 2v mun käytös.

      Automaattilaatikon öljyistä löytyy kahta mielipidettä. Haulla löydät lisää. Itse etsimäs myös automaattivaihteista 5-sarjaa ja siihen vaihdatan kyllä ne öljyt.

      Comment

      • Thuppu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2007
        • 3626
        • Seinäjoki

        #4
        Touringin facelift led takavaloihin ei periaateessa pysty polttimoa vaihtamaan, muuta kuin vilkut ja oliko se sumarin polttimot. Joskus joku pellepeloton on sisäpuolelta leikannut lampun auki ja vaihtanut ledit sinne sisään, mut on aika työläs operaatio.
        BMW 740iA "ALPINA"
        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

        Comment

        • Markku Nieminen
          Bimmer Rookie
          • Dec 2007
          • 34
          • Helsinki

          #5
          Longlife-öljyt taidan minäkin jatkossa hylätä, sillä kilsoja ei tule vuodessa enempää kuin n. 15-20 tkm...ei kai tälläisessä muutosprosessissa tarvitse ottaa huomioon mitään erityistä, vaan vanhat longlifet viemäriin ja uutta Mobil 1:stä koneeseen (suodatin tietysti myös vaihtoon).

          Vesipumpun vaihdosta ei tosiaan ole mitään tietoa, joten parasta siis vaan vaihtaa lähiaikoina. Samalla uusitaan tietysti jäähdytysneste..sitä näyttäis olevan mittatikun perusteella niukasti, mutta toisaalta vanhassa 523:ssa nestepinta oli aina yhtä alhaalla, eikä ongelmia..
          E39 525iA Touring -03
          ex: E39 523i -96
          ex: E34 520i -91

          Comment

          • Markku Nieminen
            Bimmer Rookie
            • Dec 2007
            • 34
            • Helsinki

            #6
            Moi,

            Moottoriin laitettiin Mobil 1 new lifeä ja se siitä..vesipumpun ja jäähdytysnesteen vaihtokin tehdään ensi viikolla..

            Eilen syttyi jarrupalojen merkkivalo, joten aika tarkkaan ne oli ajettu..mitenköhän pian jarruremontti on syytä tehdä?

            Valo-ongelmien korjaaminen täytyy jättää syksymmälle..
            E39 525iA Touring -03
            ex: E39 523i -96
            ex: E34 520i -91

            Comment

            • peltone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 8092
              • Willähde

              #7
              Jos se tosiaan vasta sytty niin ei hengenhätää. "Pian" kuitenkin.

              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=132990 Jatkot tuolla.
              E30 316 -87
              E91 325i -06
              E61 530d -06
              F10 520d -14
              ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

              Comment

              • mailman
                BTCF Member
                • Jul 2003
                • 8003
                • Vantaa

                #8
                Originally posted by peltone View Post
                Näin juuri.
                G01 ///M40i '19
                F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                E39 ///M5 '00

                Comment

                • O.K.
                  Moderator
                  • Nov 2003
                  • 4854
                  • Espoo

                  #9
                  Originally posted by Thuppu View Post
                  Touringin facelift led takavaloihin ei periaateessa pysty polttimoa vaihtamaan, muuta kuin vilkut ja oliko se sumarin polttimot. Joskus joku pellepeloton on sisäpuolelta leikannut lampun auki ja vaihtanut ledit sinne sisään, mut on aika työläs operaatio.
                  Ei mun mielestä mitenkään työlästä. Yleensä vika konkassa tai irronneessa kontaktissa, ei itse ledeissä.
                  Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                  Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                  E34 525i

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎