Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 1999 touring ruosteongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jukktuom
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 52

    E39 1999 touring ruosteongelmia

    Oli tuossa koeajolla 530d -99 ja hämmästykseni/järkytykseni oli suuri kun huomasin, että ovien helmat oli selkeästi ruostuneet. Takaluukku oli jo aivan hirveässä kunnossa. Valtuutettu BMW huolto mittasi maalinpaksuusmittarilla maalipinnan ja totesi, että autoa ei ole maalattu, eikä täten kolaroitu.
    Takuu kuulemma korjaa, mutta onko totta että näinkin kalliit Saksan "laatutuotteet" ruostuu jo alle viidessä vuodessa. Aina olen kuvitellut, että japski vehkeet on noita ruostepesiä. Mersulla kuulemani mukaan jopa pahempia ongelmia..

    Hyvähän se on jos takuu pelaa, mutta miten tuollaista voi kuvitella omistavansa kun koritakuut menee umpeen.

    Onko tietoa mistä tuo johtuu? Eikös -99 mallit pitäisi jo olla galvanoituja koriltaan.
  • Larry
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2002
    • 646
    • höpö

    #2
    Tuo on sitä halpatyövoiman syytä, joku aringonpolttama neekeri norsunluurannikolta on jättänyt jonkun työvaiheen tekemättä.

    Comment

    • Keimo
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2032
      • Kekkoslovakia

      #3
      Re: E39 1999 touring ruosteongelmia

      Originally posted by jukktuom
      Oli tuossa koeajolla 530d -99 ja hämmästykseni/järkytykseni oli suuri kun huomasin, että ovien helmat oli selkeästi ruostuneet. Takaluukku oli jo aivan hirveässä kunnossa. Valtuutettu BMW huolto mittasi maalinpaksuusmittarilla maalipinnan ja totesi, että autoa ei ole maalattu, eikä täten kolaroitu.
      Takuu kuulemma korjaa, mutta onko totta että näinkin kalliit Saksan "laatutuotteet" ruostuu jo alle viidessä vuodessa. Aina olen kuvitellut, että japski vehkeet on noita ruostepesiä. Mersulla kuulemani mukaan jopa pahempia ongelmia..

      Hyvähän se on jos takuu pelaa, mutta miten tuollaista voi kuvitella omistavansa kun koritakuut menee umpeen.

      Onko tietoa mistä tuo johtuu? Eikös -99 mallit pitäisi jo olla galvanoituja koriltaan.
      Käytäppä searchia, niin löytyy juttua ruosteesta ja merkityksestä(tai merkityksettömyydestä).

      Ent. liisari mondeo -03 oli jo ruostessa ovien helmoista, siis pinta sellaista, mutta kuitenkin.

      Comment

      • buksin-1
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 4592
        • Keski-Pohjanmaa

        #4
        Katso tuolta:
        Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
        Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
        SISUSTAT modaukset

        Comment

        • jukktuom
          Bimmer Rookie
          • Nov 2004
          • 52

          #5
          Kyllä samoja oireita näemmä muillakin.
          No onneksi en vielä vaihtanut ko. autoa vaan takuu asiat ovat selvityksen alla.
          Onko kokemusta miten takuu yleensä noihin on suhtautunut?

          Mistä moinen voi johtua? Galvanointi epäonnistunut, pohjamaali yms. ongelmia?

          Tutulla on Peugeot 405 -89 ja sen emäntä mankeloi peräluukun reunan ja nyt se on ollut jo reipas 5 vuotta paljaalla pellillä eikä vieläkään ruostunut.
          Noihin sen galvanoinnin pitäisi toimia, vai mitä?

          Jaa-a, saas nähä viitsiikö sekaantua baijerin ihmeisiin ollenkaan. Uusi japski samalla hinnalla alle ja kolmen vuoden päästä vaihtoon ja taas uusi... Ilman murheita, ilman ajonautintoa..

          Comment

          • bmw harrastelija
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 757
            • -

            #6
            Perkele tuo on vanaha juttu jo! Justii ku eu määräs, niitte vesiliukosten maalien käytöstä, nii tuli ruostetta jokaiseen uuteen autoon...Menet heti valtuutettuun bmw huoltoon valittaan, sama juttu mersuissa(e,c,s,vito,sprinter,a) KAIKISTA autoista, mitkä on maalattu nuilla vähäpoäästösillä paska maaleilla ruostuu...Onko saksalainen auto vielä paras, sitä voi seurata enemmän mersuforumilta missä on satoja autoja menny takuun piikkiin, poislukien alumiinikoriset...Meilläki haki ukko maanantaina veholta oman 02 mallisen ruostekorjauksesta. Autolla ajettu 48tkm ja aina ku ajettu suolassa pesty. Veho korvasi...
            thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
            Alex von Falkenhausen

            Comment

            • Rahu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 6464
              • Tuusula

              #7
              Originally posted by jukktuom
              Jaa-a, saas nähä viitsiikö sekaantua baijerin ihmeisiin ollenkaan. Uusi japski samalla hinnalla alle ja kolmen vuoden päästä vaihtoon ja taas uusi... Ilman murheita, ilman ajonautintoa..
              Nii'i tuota mielenkiintoista virkettä voi jokainen aprikoida itsekseen :lol:
              BMW Service
              P.o4oo925441
              [email protected]
              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

              Comment

              • jukktuom
                Bimmer Rookie
                • Nov 2004
                • 52

                #8
                No joo. Takuu asiat selvis ja takuun piikkiin menee, joten kaupatkin syntyi...

                Asiallista toimintaa huollossa, eikä maahantuonnin puolestakaan ole valittamista. Asiallisesti suhtautuivat ja toimintakin oli kohtuu ripeää..

                Täytyy viedä auto pajalle, saavat sitten vaihtaa ovea yms. jotta ruosteet tulee korjattua..

                Comment

                • buksin-1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 4592
                  • Keski-Pohjanmaa

                  #9
                  Originally posted by jukktuom
                  No joo. Takuu asiat selvis ja takuun piikkiin menee, joten kaupatkin syntyi...

                  Asiallista toimintaa huollossa, eikä maahantuonnin puolestakaan ole valittamista. Asiallisesti suhtautuivat ja toimintakin oli kohtuu ripeää..

                  Täytyy viedä auto pajalle, saavat sitten vaihtaa ovea yms. jotta ruosteet tulee korjattua..
                  Kuulostaa tutulta :juo Ex E39:ssäni oli samat oireet ja hyvinhän ne takuuasiat hoituivat :wink:
                  Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                  Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                  SISUSTAT modaukset

                  Comment

                  • overboost
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2004
                    • 181
                    • E-Suomi

                    #10
                    On minullakin ruostetta takaluukun sisäpuolella. Pari ruostekukkaa tiivisteen kohdalla. Toinen kohta ruoste tulee kittisauman läpi keskellä luukkua. Ja noin 30-40 cm matkalta alareuna kuplinut, mutta maali ei ole irronnut.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎